Project Description

Atenție! La Facultatea de Educație Fizică și Sport nu se organizează admitere la studii de licență în sesiunea din septembrie 2020


Admitere-sesiunea iulie 2020

Detalii privind înscrierea

Înscrierile la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport se fac online AICI și prin depunerea dosarului la sediul Facultății (Educație fizică și sport – Sala DEF 1 (demisol), Corp D; Sport și performanță motrică – Sala DEF 1 (demisol), Corp D; Kinetoterapie și motricitate specială – Sala DEF 2 (demisol), Corp D)

Program de înscriere:

  • 13-17 iulie 2020: orele 09.00-16.00;
  • 20-24 iulie 2020: orele 09.00-16.00.

Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri

Condiții de admitere

Pentru domeniul Educație Fizică și Sport:

Media de admitere:
– 75% Media examenului de Bacalaureat;

– 25% Media ultimului an de liceu cu disciplina „Educație fizică” sau, doar în cazul absolvenților de LPS, disciplina  „Pregătire practică sportivă”.

Criterii de departajare a candidaţilor cu aceeaşi medie:
1. Nota de la examenul de Bacalaureat la Limba şi Literatura Română;

2. Media la Limba Română din clasele IX-XII sau IX-XIII.

Pentru domeniul Kinetoterapie:

Media de admitere:

– 75% Media examenului de Bacalaureat;
– 25% Media anilor de studii din liceu.

Criterii de departajare a candidaţilor cu aceeaşi medie:
1. Media ultimului an de liceu la disciplina Educație Fizică.

Taxa de înscriere

  • 300 lei/specializare

Taxa de școlarizare

  • 3500 lei

Lista olimpiadelor şcolare, concursurilor artistice sau sportive de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de Bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru anul universitar 2020/2021 (actualizată la data de 19 mai 2020)

Ce poți studia

Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport îţi oferă oportunitatea de a studia în domeniul educaţiei fizice şi sportive, precum şi în domeniul kinetoterapiei şi motricităţii speciale. Beneficiezi atât de cursuri şi seminarii teoretice, cât şi de cursuri practice şi stagii în organizații. Ai şansa de a lucra alături de cadre didactice tinere, dinamice, foarte bine pregătite, care participă la competiţii sportive sau fac parte din echipe ce pregătesc loturi olimpice. Poţi participa, alături de colegii tăi, la competiţii sportive studenţeşti şi universitare, unde facultatea a avut mereu rezultate notabile.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

Ce spun colegii tăi mai mari despre Facultate

Curs online pentru elevi

„Cariera dublă – pasul spre performanță”

Prof. univ. dr. Beatrice ABĂLAȘEI

De ce la noi

Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport îţi pune la dispoziţie echipamente moderne pentru activităţi sportive de actualitate (caiace de agrement, windsurf, kite-surf, echipamente alpine) utilizate în cadrul disciplinelor dedicate: turism, orientare turistică, ski şi expediţii de practică de înot – vâslit. De asemenea, dispune de o bază materială modernă pentru desfăşurarea lecţiilor practico-metodice, săli de curs şi seminarii pentru desfăşurarea activităţilor teoretice, cabinete metodice şi o bibliotecă de specialitate care asigură studenţilor materiale informative pentru un învăţământ de calitate.

Îţi stau la dispoziţie următoarele resurse: sală fitness cu aparatură specifică, două săli de gimnastică dotate corespunzător, sală haltere-culturism cu aparatură specifică, două săli pentru jocuri sportive, dintre care una are covor sintetic, panouri transparente şi coşuri elastice, un teren de tenis-baschet în aer liber cu covor sintetic, instalaţie nocturnă şi împrejmuire adecvată, un ministadion cu pistă de 200 de metri, miniteren de fotbal, sector sărituri şi sector aruncări, un teren handbal-fotbal, un teren baschet, un teren volei. Dacă doreşti să beneficiezi de o arie generoasă de activități sportive, workshop-uri tematice şi lecții practice de inițiere în diverse discipline sportive poți să devii membru al cercurilor studențeşti de qwan ki do, gimnastică, gimnastică & karate-shotokan, fitness & culturism, capoeira, fitness & aerobic. Asociaţia Tinerilor din Educaţie Fizică şi Sport-„Tinere Talente” sau Asociaţia Club Sportiv Universitatea „Alexandru  Ioan Cuza” Iaşi sunt alte două oportunități de a experimenta o paletă generoasă de activități specifice domeniului.

Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport dezvoltă colaborări cu universităţi din Franţa, Portugalia, Spania, Polonia, Republica Cehă, Republica Moldova, Italia, Olanda, Germania, în cadrul programelor europene Erasmus+ şi cu toate facultăţile de educaţie fizică şi sport din România.

Crezul nostru este animat de dorinţa de a pregăti viitori specialişti care se pot adapta cu uşurinţă la dinamica acceleratã a realităţii domeniului sportului şi la obţinerea excelenţei şi succesului în furnizarea serviciilor sportive educaţionale şi comerciale.

Ce poți face după ce termini

Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport te echipează cu un pachet de cunoştinţe, abilităţi practice şi competenţe interdisciplinare ce oferă oportunitatea inserţiei reale pe piaţa muncii, în contextul dezvoltării personale şi creative. Tipologia ariilor profesionale cuprinde meserii precum: kinetoterapeut, profesor de educație fizică, instructor sportiv, instructor de fitness & aerobic, monitor în tabere pentru copii, adolescenți şi adulți, antrenor, animator sportiv, ghid sportiv, monitor de timp liber şi animator socio-educativ.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poti plăti taxa de admitere pe platforma plati-taxe.uaic.ro. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile.
  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.

Depunerea dosarului de admitere

  • dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunile „Întrebări frecvente”, „Pașii detaliați pentru înregistrare” și „Ghid video” de pe prima pagină a platformei.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere. Detalii AICI.

Actele necesare

PENTRU ÎNSCRIEREA LA ADMITERE, candidaţii vor completa o fişă de înscriere (de la comisia de admitere) şi vor depune un dosar plic cu următoarele acte:

  • diploma de bacalaureat obţinută în România, în original, sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României;
  • original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/ paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia);
  • original* și copie după certificatul de naştere;
  • original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (apt din punct de vedere locomotor, este/nu este în evidenţă cu boli cronice sau neuropsihice, şi care sunt acestea dacă este cazul) – eliberată de medicul de familie;
  • adeverinţă medicală din care să rezulte că respectivul candidat este apt din punct de vedere medical pentru domeniul Educaţie fizică şi sport (traseu „EKG de efort”  și mențiunea „apt pentru efort fizic”);
  • în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul;
  • 3 fotografii color tip legitimaţie (format 3/4 cm);
  • dosar plic;
  • fișă de înscriere
  • dovada plății taxei de înscriere sau documentul care dovedeşte scutirea de taxă.

Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului şcolar 2020/2021 pot prezenta la înscriere, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2020, în locul diplomei, o adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ absolvită.În cazul în care un candidat se prezintă la concursul de admitere în învăţământul superior concomitent la două sau mai multe domenii/facultăţi/instituţii, dosarul cu actele originale sedepune la prima opţiune.Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menţionate, prezentate în copie, la care se adaugă o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituţie.Candidații din etnia romilor vor trebui să prezinte, la înscriere, și o recomandare scrisă emisă de una din organizațiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste că respectivul candidat face parte din etnia romă și nu apartenența la organizația în cauză.Candidaţii care vor prezenta la înscriere acte de studii cu modificări (ştersături, schimbări de note, medii în neconcordanţă cu notele etc.), pe lângă aplicarea prevederilor: „uzul de fals al oricărui document din dosarul de admitere duce automat la declanşarea procedurilor de urmărire penală şi la excluderea candidatului din admitere”, li se va interzice înscrierea la altă facultate din universitate. Toate cazurile de acest fel vor fi aduse la cunoştinţa Comisiei centrale de admitere.

 

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în fișa de înscriere, la secțiunea Date privind pregătirea anterioară a candidatului. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • după încheierea perioadei de înscriere (24 iulie 2020), în cel mai scurt timp, facultățile vor posta liste provizorii, cu ierarhizarea candidaților, pentru a li se oferi acestora un termen de 24 de ore pentru contestații;
  • după epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive, începând cu data de 27 iulie 2020;
  • candidații admiși la buget vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;
  • candidații admiși cu taxă vor confirma locul doar electronic, prin email sau pe platformele electronice special create, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate. Confirmarea locului se va realiza prin transmiterea Contractului de studii (completat și semnat) și dovada plății a cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021. În acest scop, fiecare facultate își va crea o adresă de e-mail/platformă, confirmându-le candidaților primirea documentelor și confirmarea locului. Candidații admiși cu taxă vor depune actele în original până pe data de 29 septembrie 2020.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat declaraţia pe propria răspundere și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2019. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

FACULTATEA

Domeniul

Media maximă BUGET Media minimă BUGET Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ ID / IFR Media minimă BUGET-Rural  Media minimă BUGET- Etnici ROMI
FACULTATEA DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
Educaţie fizică şi sport 9,73 6,15 5,55 8,57 8,56
Kinetoterapie 9,76 8,35 7,42 8,47

Atenție! La Facultatea de Educație Fizică și Sport nu se organizează admitere la studii de licență în sesiunea din septembrie 2020


Admitere-sesiunea iulie 2020

Admiterea candidaților români de pretutindeni în anul universitar 2020-2021

Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.

Număr de locuri

Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină

Acte necesare – Licență

  • Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
  • Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
  • Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
  • Original* și copie după certificat de naștere;
  • Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
  • În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
  • 2 fotografii 3/4;
  • Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
  • Dosar plic.
  • (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Acte necesare – Master

  • diploma de bacalaureat – în original;
  • diploma de licenţă – în original;
  • suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
  • certificat de naştere – în copie legalizată;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
  • carte de identitate – copie;
  • adeverinţă medicală tip;
  • 2 fotografii 3/4;
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Când se fac cazările

Calendarul cazării în anul universitar universitar 2019-2020:

  • 4 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
  • 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
  • 20 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
  • 23 – 25 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 25 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
  • 25 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 25 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
  • 26, 27, 28 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
  • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Probleme Sociale al Direcţiei Cămine și Cantine (cămin C5 camera 20).

Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de cazare, completat în două exemplare (vei primi formularele de la facultate);
  • legitimaţia de cămin (eliberată de facultate);
  • o fotografie tip legitimație (2×2,5);
  • cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
  • două copii după cartea de identitate,  pentru cetăţenii români;
  • copie paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
  • dovada plății tarifului de cazare.

Cât costă

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

Tarifele de cazare în anul universitar 2019-2020 au fost:

  • C1
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C2
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
  • C3
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
  • C5
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (2 locuri – pat dublu)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
    • 120 lei/loc/lună (C4- 4 locuri în cameră, C6, C7, C8, C10, C12 și C13- 5 locuri în cameră)
  • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
    • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
  • Akademos
    • 500 lei/loc/lună
    • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
  • Gaudeamus
    • 440 lei/loc/lună
  • Cămin „Buna Vestire”
    • 350 lei/loc/lună

Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact