Unde te înscrii și confirmi

1. Te informezi

Pentru a te înscrie la una dintre facultăţile Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi există câţiva paşi simpli pe care îi poţi urma:

  • Vezi care sunt cele 15 facultăţi ale universităţii şi care sunt oportunităţile de carieră pentru fiecare dintre acestea

  • Citeşte condiţiile de admitere

  • Urmăreşte site-ul http://admitere.uaic.ro pentru a afla care va fi numărul de locuri disponibile pentru admiterea de anul acesta

  • Înscrierile se pot realiza on-line pe platforma inscriere.uaic.ro dar si  prin depunerea dosarului de admitere  la sediul facultatilor. Puteti consulta detalii  AICI

Taxa de înscriere

2. Plata taxei de înscriere

  • Modalități de plată a taxei de admitere:
      • Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
      • Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere. Este necesar să indici codul pentru fiecare Facultate, forma de învățământ (IF, ID sau IFR). Vezi AICI tabelul cu codurile facultăţilor.
      • Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
      • Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și  CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • Dacă te numeri printre candidații scutiţi de plata taxei de înscriere, alege ca metodă de plată în platformă „Scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei. Vezi AICI categoriile de candidați scutiţi de plata taxei de înscriere.
  • Românii de pretutindeni (Republica Moldova, Ucraina, diaspora) sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere.
  • Taxele de admitere de la fiecare facultate pot fi consultate aici
Depunerea dosarului

3. Depunerea dosarului de admitere

Actele necesare pot fi consultate pe pagina fiecărei facultăți aici

  • Dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunea „Întrebări frecvente”.
  • În cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.
  • În toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.
După ce afli rezultatele

4. Ai aflat rezultatele? Mai e ceva…

Felicitări, dar Admiterea nu e gata încă. Mai există un pas important!

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • Eventualele contestaţii se depun în maxim 24 de ore, începând cu data şi ora afişării rezultatelor sesiunii de admitere. Rezultatul contestaţiilor se comunică în cel mult 2 zile după încheierea termenului de depunere a acestora. Decizia comisiei de contestaţii este definitivă. După epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive.
  • Informații complete despre confirmarea locului sunt publicate AICI.

Admiterea se face strict în ordinea descrescătoare a mediilor generale (sau a numărului de puncte) obţinute de candidaţi, în funcţie de sistemul de selecţie si departajare stabilit de fiecare facultate si în ordinea opţiunilor depuse la înscriere, în limita numărului de locuri pentru care se organizează concursul.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original, de a completa, semna și preda contractul de studi și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2022 – 2023. După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat contractul de studi și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Mai multe informații găsești pe paginile facultăților și în:

Vedeți oferta de Admitere

Adresați o întrebare privind Admiterea

Înainte de a o face, citiți cu atenție această pagină. S-ar putea ca răspunsul să se găsească deja aici

TESTIMONIALE

“Privind aceste vremuri tulburi apreciez tot mai mult efortul personal depus şi calitatea actului didactic al profesorilor acestei distinse universităţi, ambele aspecte reflectându-se direct atât în rezultatele mele profesionale, cât şi în experienţa de viaţă. îmbinarea armonioasă dintre frumuseţea vârstei de 20 de ani, pitorescul oraşului şi desele nopţi albe alături de prieteni au făcut ca cei patru ani de studii să rămână unici şi de neuitat.”


REMUS CIOATA, Director sucursală, Unicredit Tiriac Bank, parte a Unicredit Group; Absolvent Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (1999)
“Școala de Matematică din Iaşi este una foarte bună, am avut parte de unii profesori excepţionali. Când am ajuns să predau eu însumi la Stanford am realizat că, ce învăţam noi la analiza matematică în anul I, în SUA se preda mai târziu şi, totodată, şi la un nivel mult mai coborât. Nivelul la care se predau materiile de anul I la facultăţile de matematică din învăţământul românesc este foarte ridicat.Am primit o educaţie foarte bună la Iaşi şi voi fi tot timpul recunoscător unor profesori de la care am învăţat foarte mult.”


RĂZVAN FETECĂU, Tenure-track Assistant Professor, Simon Fraser University, Vancouver, Canada, Absolvent Facultatea de Matematică,(1997)
“Formaţia economică dată de Facultatea de ştiinţe Economice din Iaşi a fost foarte solidă şi un bun fundament şi pentru activitatea practică, mai ales pentru management, domeniu în care am activat cu succes după terminarea facultăţii. Mi-aş dori să o iau de la capăt exact pe acelaşi drum!”


GABRIEL SANDU, Director General, PROTON Technologies; Absolvent Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor