Unde te înscrii, confirmi și plătești

1. Te informezi

Pentru a te înscrie la una dintre facultăţile Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi există câţiva paşi simpli pe care îi poţi urma:

  • Vezi care sunt cele 15 facultăţi ale universităţii şi care sunt oportunităţile de carieră pentru fiecare dintre acestea

  • Citeşte condiţiile de admitere

  • Urmăreşte site-ul http://admitere.uaic.ro pentru a afla care va fi numărul de locuri disponibile pentru admiterea de anul acesta

  • Înscrierile se pot realiza on-line pe platforma inscriere.uaic.ro

    La Drept, Informatică, Litere și Teologie Ortodoxă te poți înscrie DOAR on-line.

    La celelalte facultăți, poți depune și fizic dosarul de admitere, în anumite condiții pe care te rugăm să le consulți AICI

Taxa de înscriere

2. Plata taxei de înscriere

  • poti plăti taxa de admitere pe platforma plati-taxe.uaic.ro. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile.
  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Mai multe detalii pentru aceasta metoda de plată găsești aici.  Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la casieria din Universitate. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru unele facultăți, poţi achita taxa de admitere și la casierii (vezi aici)
  • taxele de admitere de la fiecare facultate pot fi consultate aici
Depunerea dosarului

3. Depunerea dosarului de admitere

Actele necesare pot fi consultate pe pagina fiecărei facultăți aici

  • dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunile „Întrebări frecvente”, „Pașii detaliați pentru înregistrare” și „Ghid video” de pe prima pagină a platformei.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.
  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
După ce afli rezultatele

4. Ai aflat rezultatele? Mai e ceva…

Felicitări, dar Admiterea nu e gata încă. Mai există un pas important!

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • după încheierea perioadei de înscriere (24 iulie 2020), în cel mai scurt timp, facultățile vor posta liste provizorii, cu ierarhizarea candidaților, pentru a li se oferi acestora un termen de 24 de ore pentru contestații;
  • după epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive, începând cu data de 27 iulie 2020;
  • candidații admiși la buget vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii,conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;
  • candidații admiși cu taxă vor confirma locul doar electronic, prin email sau pe platformele electronice special create, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate. Confirmarea locului se va realiza prin transmiterea Contractului de studii (completat și semnat) și dovada plății a cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021. În acest scop, fiecare facultate își va crea o adresă de e-mail/platformă, confirmându-le candidaților primirea documentelor și confirmarea locului. Candidații admiși cu taxă vor depune actele în original până pe data de 29 septembrie 2020.

Admiterea se face strict în ordinea descrescătoare a mediilor generale (sau a numărului de puncte) obţinute de candidaţi, în funcţie de sistemul de selecţie si departajare stabilit de fiecare facultate si în ordinea opţiunilor depuse la înscriere, în limita numărului de locuri pentru care se organizează concursul.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original, de a semna o declaraţie pe propria răspundere și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021. După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat declaraţia pe propria răspundere și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Vedeți oferta de Admitere

Adresați o întrebare privind Admiterea

Înainte de a o face, citiți cu atenție această pagină. S-ar putea ca răspunsul să se găsească deja aici

TESTIMONIALE

“Privind aceste vremuri tulburi apreciez tot mai mult efortul personal depus şi calitatea actului didactic al profesorilor acestei distinse universităţi, ambele aspecte reflectându-se direct atât în rezultatele mele profesionale, cât şi în experienţa de viaţă. îmbinarea armonioasă dintre frumuseţea vârstei de 20 de ani, pitorescul oraşului şi desele nopţi albe alături de prieteni au făcut ca cei patru ani de studii să rămână unici şi de neuitat.”


REMUS CIOATA, Director sucursală, Unicredit Tiriac Bank, parte a Unicredit Group; Absolvent Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (1999)
“Școala de Matematică din Iaşi este una foarte bună, am avut parte de unii profesori excepţionali. Când am ajuns să predau eu însumi la Stanford am realizat că, ce învăţam noi la analiza matematică în anul I, în SUA se preda mai târziu şi, totodată, şi la un nivel mult mai coborât. Nivelul la care se predau materiile de anul I la facultăţile de matematică din învăţământul românesc este foarte ridicat.Am primit o educaţie foarte bună la Iaşi şi voi fi tot timpul recunoscător unor profesori de la care am învăţat foarte mult.”


RĂZVAN FETECĂU, Tenure-track Assistant Professor, Simon Fraser University, Vancouver, Canada, Absolvent Facultatea de Matematică,(1997)
“Formaţia economică dată de Facultatea de ştiinţe Economice din Iaşi a fost foarte solidă şi un bun fundament şi pentru activitatea practică, mai ales pentru management, domeniu în care am activat cu succes după terminarea facultăţii. Mi-aş dori să o iau de la capăt exact pe acelaşi drum!”


GABRIEL SANDU, Director General, PROTON Technologies; Absolvent Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor