Dacă vrei să te înscrii online, va trebui să soliciți crearea unui cont pe platforma http://eadmitere.uaic.ro/

Poți face acest lucru respectând pașii indicați pe prima pagină a portalului: pentru început trebuie să completezi formularul de înregistrare și să accepți prelucrarea datelor cu caracter personal. Te sfătuim ca înaintea completării formularului să te asiguri că ai o adresă de email validă pe care să o introduci CORECT în formular și că ai spațiu suficient în căsuța ta de email, pentru a primi mesaje. La acea adresă ți se vor trimite datele de acces la contul de înscriere și se va purta corespondența între tine și comisia de admitere de la facultatea / facultățile la care te înscrii.

Dacă ți-ai exprimat acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, trimiterea datelor de autentificare se face automat, fiind necesară validarea contului tău. Accesează contul tău de email și validează adresa de email utilizată în completarea formularului.

Fiecare candidat poate avea un singur cont pe platformă, de aceea te rugăm să folosești o singură adresă de e-mail pentru solicitarea creării contului.

Scrie-ne la adresa inscriere@uaic.ro dacă nu ai primit datele de autentificare în cel mult 2 ore din momentul în care ai făcut solicitarea și ești sigur(ă) că ai introdus corect adresa de email în formularul de solicitare deschidere cont și ai verificat și spam-ul.

E-mailul cu numele de utilizator și parola se trimite automat. Dacă ești sigur(ă) că în formular ai scris corect adresa de e-mail, dacă ești sigur(ă) că poți primi email-uri și căsuța ta nu este plină, cu siguranță ai primit sau urmează să primești în scurt timp un email pentru confirmarea adresei. Te sfătuim să ai puțină răbdare și să verifici în spam/ junk.

Dacă au trecut mai mult de 2 ore de la trimiterea formularului de solicitare și nu ai primit e-mailul de confirmare a creării contului cu subiectul (Validează adresa de e-mail), te rugăm să ne scrii la adresa inscriere@uaic.ro un mesaj în care să precizezi când ai completat formularul de înregistrare și cu ce adresă de email.

În cazul în care ai folosit mai multe adrese de email pentru solicitarea deschiderii contului, te rugăm să ni le comunici pe toate, pentru a putea identifica contul tău. Candidații au dreptul la un singur cont de utilizator pe platformă, de aceea este important să completezi și să validezi adresa de email.

Te rugăm să accesezi pagina securizată https://eadmitere.uaic.ro/ , asigură-te că browserul acceptă cookies și șterge cache-ul browserului folosit de tine.

De asemenea, asigură-te că ai introdus corect numele de utilizator și parola.

Preînscrierea nu este obligatorie. Totuși, sunt câteva avantaje ale preînscrierii și acestea sunt legate de timpul și resursele consumate de tine și de echipa care se ocupă de admitere.

Înscrierile candidaților la admitere se fac (online și în format fizic) în perioada 7-12 iulie 2025 pentru studii de Licență și 14-19 iulie 2025 pentru studii de Masterat.

Te rugăm să verifici statusul dosarului tău. Dacă acesta este în procesul de verificare (Dosar înregistrat), nu mai poate fi editat. Dacă nu este depus, mergi în secțiunea Dosarele mele – alege dosarul pe care vrei să îl completezi, editează informațiile dorite și salvează modificările. Dacă ai fost notificat de comisie să modifici o secțiune din dosar ai acces doar la secțiunea menționată în mesaj și nu la întreg dosarul. Dacă nu poți edita te rugăm să ne transmiți la adresa inscriere@uaic.ro:

  • numărul (ID-ul) dosarului
  • numele facultății la care te-ai înscris
  • pe ce locuri te-ai înscris (cetățeni români sau români de pretutindeni)
  • la ce nivel de învățământ te-ai înscris (licență sau master)

Te rugăm să te asiguri că fișierele pe care vrei să le încarci respectă toate condițiile (format de fișier: jpg, png, pdf compatibil, dimensiunea fișierului să nu fie mai mare de 10 MB și să nu folosești diacritice în denumirea fișierelor).

Este important să știi că dosarul poate fi modificat doar în condițiile în care nu este încă trimis spre verificare (depus), de aceea asigură-te că ai completat totul corect înainte de a-l depune.

Butonul „Finalizează și depune” este activ și apare atunci:

  1. când trebuie să trimiți pentru prima dată dosarul spre verificare (fie că l-ai creat în perioada de preînscriere sau în perioada de înscriere)
  2. când comisia îți cere să îl completezi cu date suplimentare / să corectezi câteva informații.

Dacă NU îți apare acest buton înseamnă că:

  1. ai trimis deja dosarul spre verificare (ai depus dosarul), deci ai apăsat butonul (în acest caz statusul dosarului trebuie să fie „Înregistrat”)
  2. nu ai completat dosarul cu toate informațiile cerute / nu ai încărcat documentele necesare / ai introdus un spațiu undeva (ex. fie înainte sau după adresa de email) – (în acest caz statusul rămâne tot „Incomplet”)

Dacă ai completat dosarul și statusul este în continuare „Incomplet”, acesta nu poate fi depus (nu va intra în concursul de admitere). E necesar să îl completezi cu toate informațiile și documentele până statusul se modifică în „Complet”. În acel moment, va apărea butonul „Finalizează și depune”, ulterior statusul fiind „Înregistrat”. Pașii pe care trebuie să îi parcurgi pentru a trimite dosarul la verificare sunt:

  1. Accesează secțiunea Dosarele mele
  2. Selectează Dosarul dorit
  3. Completează informațiile necesare – în fiecare secțiune din dosar. Verifică cu atenție dacă toate datele completate de tine sunt corecte, vezi dacă ai atașat documentele cerute, asigură-te că nu ai introdus spații înainte și după adresa de email menționată de tine în dosar
  4. Dacă dosarul este complet statusul acestuia va deveni „Dosar complet”.
  5. Un dosar complet poate fi depus la verificare către comisie prin apăsarea butonului „Finalizează și depune”

Pentru a evita schimburi lungi de email-uri între noi și timpi de așteptare, te rugăm ca înainte de a apăsa butonul „Finalizează și depune” să te asiguri că ai introdus corect toate informațiile solicitate. Nu te grăbi în completarea informațiilor necesare și salvează de mai multe ori înainte de a face click pe „Finalizează și depune”.

După ce ai făcut click pe „Finalizează și depune”, vezi care este statusul dosarului în contul tău. Acesta ar trebui să fie acum „Înregistrat”. Asta înseamnă că dosarul urmează să fie verificat de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, când vei intra în contul tău, vei vedea că are statusul „Validat”. Acest lucru înseamnă că ești înscris(ă) în concursul de admitere și trebuie să aștepți afișarea rezultatelor în perioada 13-31 iulie 2025.

Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Așadar, te sfătuim să verifici platforma de înscriere și adresa de email măcar o dată pe zi în perioada înscrierilor.

  • Dacă dosarul tău are status „Înregistrat” înseamnă că urmează să fie verificat de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, vei primi un mesaj prin care ți se comunică acest lucru. De asemenea, când vei intra în contul tău, vei vedea că dosarul are statusul „Validat”.

Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Când statusul este „Corecție”, dosarul necesită intervenția ta, pentru a răspunde la solicitările comisiei de admitere.

Dacă statusul dosarului tău este „Înregistrat” te rugăm să ai răbdare pentru că:

Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, vei primi un mesaj prin care ți se comunică acest lucru. De asemenea, când vei intra în contul tău, vei vedea că dosarul are statusul „Validat”. Acest lucru înseamnă că ești înscris(ă) în concursul de admitere și trebuie să aștepți afișarea rezultatelor.

Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Când statusul este „Corecție” și comisia te-a contactat deja pe email pentru a-ți spune ce să completezi / modifici.

Așadar, te sfătuim să verifici platforma de înscriere și email-ul măcar o dată pe zi în perioada înscrierilor.

Încearcă să ștergi cache-ul browserului folosit de tine și apoi intră încă o dată în cont pentru a începe să editezi. Te sfătuim să folosești un browser compatibil cu platforma de înscriere (Edge, Firefox, Chrome).

Ai grijă să completezi toate informațiile și să încarci toate documentele solicitate așa cum este indicat pe fișă.

Ca să nu mai primești mesaje de eroare verifică:

  • să nu ai spații înainte sau după adresa ta de email
  • să nu folosești ENTER în editarea fișei
  • să nu fi completat un câmp care nu trebuie sau nu e cazul să-l completezi
  • să nu ai documente mai mari de 10Mb
  • să nu ai diacritice în denumirea fișierelor atașate
  • dacă ai bifat Da sau Nu la câmpul „Sunt de acord să-mi fie afișat numele și prenumele pe listele de admitere”

În timp ce editezi, salvează (click pe Save/Salvare) și nu uita ce este mai important: după ce termini de adăugat tot și mai verifici o dată ce ai scris, dosarul tău ar trebui să aibă statusul „Dosar complet”, la final nu uita să apeși pe butonul Finalizează și depune”! Dacă nu trimiți dosarul la verificare (nu apeși butonul „Finalizează și depune”) acesta nu va ajunge să fie văzut de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

În perioada de preînscriere (1.04.2024 – 14.07.2024), dosarele de admitere pot fi completate de către candidați.

Poți să completezi dosarul integral, iar dacă nu ai toate informațiile/documentele necesare trebuie să revii pentru a edita/încărca documente. Nu uita să completezi toate informațiile necesare și să trimiți dosarul la verificare prin apăsarea butonului „Finalizează și depune”, începând cu data de 13 iulie 2024.

Procesul de verificare și validare a dosarelor va începe în data de 15 Iulie 2024 odată cu debutul sesiunii de admitere. După această dată comisiile de admitere de la fiecare facultate vor verifica dosarele din sistem.

Dacă statusul dosarului tău este Înregistrat” înseamnă că dosarul tău urmează să fie verificat de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, vei primi un mesaj prin care ți se comunică acest lucru. De asemenea, când vei intra în contul tău, vei vedea că dosarul are statusul „Validat”.

Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Când statusul este „Corecție”, dosarul necesită intervenția ta. pentru a răspunde la solicitările comisiei de admitere.

Așadar, te sfătuim să îți verifici contul din platforma de înscriere și email-ul măcar o dată pe zi în perioada înscrierilor.

În cazul în care email-ul cu confirmarea plății on-line nu ajunge nici în SPAM, te poți adresa celor de la euplatesc.ro la adresa suport@europayment.services pentru a-l trimite/retrimite.

De asemenea, confirmările de plată pot fi obținute și de pe site-ul euplatesc.ro accesând următorul link: https://secure.euplatesc.ro/cauta_tranzactie/index.php

Fișierul de confirmare a plății pe care trebuie să îl încarci este obligatoriu să conțină acel cod lung de multe cifre.

Dacă alegi plata cu cardul, direct în platformă, nu mai e necesar să încarci confirmarea plății, validarea sa face automat după finalizarea plății.

În acest caz, alege ca metodă de plată în platformă „scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei.

Se poate realiza plata cu cardul altcuiva, însă trebuie să completezi formularul cu datele tale, ale candidatului la admitere.

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • rezultatele se vor afișaîn perioada 13-31 iulie 2025 la studii de licență și 21-31 iulie 2025 la studii de masterat, fiecare facultate publică listele pe site-ul propriu, imediat ce sunt finalizate. Listele cu rezultate nu se publică simultan la toate facultățile, timpul de elaborare a listelor variază în funcție de numărul înscrierilor la fiecare facultate. Centralizarea link-urilor cu rezultate, pe măsură ce acestea sunt publicate, o poți accesa aici: https://admitere.uaic.ro/rezultate-finale/
  • candidații vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;

Rezultatele definitive la concursul de admitere pentru candidații români de pretutindeni vor fi afișate în perioada 13-31 iulie 2025 la studii de licență și 21-31 iulie 2025 la studii de masterat, pe site-urile facultăților și pe site-ul admitere.uaic.ro.

Restiturea taxei de înscriere

 Taxa de înscriere nu se restituite decât în cazul în care programul de studii nu se organizează.

 Restituirea taxei de școlarizare

Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie integral în următoarele situații:

  • candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget, pe care l-a confirmat într-o rundă subsecventă;
  • candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare);
  • programul de studii pentru care a optat candidatul nu se organizează și nu dorește redistribuirea către un alt program.

În cazul retragerii candidatului după confirmare, taxele de școlarizare achitate se restituie astfel:

a). Pentru candidații admiși în sesiunea din iulie:

  • candidaților admiși pe locuri cu taxă care renunță la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea contractului de studii, li se va reține 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I;
  • dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de-a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaților li se va reține 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I;
  • candidaților care se retrag după începerea celei de-a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reține 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

b). Pentru candidații admiși în sesiunea din septembrie:

  • candidaților admiși pe locuri cu taxă care renunță la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea contractului de studii li se va reține 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I;
  • dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea contractului, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reține 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

c).  Candidaților admiși la învățământ cu frecvență care se retrag după începerea anului universitar nu li se restituie taxa de școlarizare prevăzută de facultate pentru confirmarea locului. În cazul studenților înmatriculați la ID/IFR, în ceea ce privește restituirea taxelor după începerea anului universitar, se respectă prevederile contractului de studii.

  • Un candidat poate fi admis și înmatriculat ca student la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de instituțiile de învățământ care le oferă.
  • Un candidat declarat admis poate beneficia de finanțare de la buget pentru un singur program de licență, pentru un singur program de masterat și pentru un singur program de doctorat. Fac excepție absolvenţii unui program de studii universitare de masterat care au beneficiat de finanţare de la bugetul de stat, aceștia având posibilitatea să urmeze un program de studii universitare de masterat didactic cu finanţare de la bugetul de stat.
  • Candidatul declarat admis la mai multe facultăți optează pentru programul de studii care va fi finanțat de la buget prin depunerea Diplomei/Atestatului/Adeverinței de Bacalaureat în original la facultatea pe care dorește să o urmeze, respectând termenul de depunere stabilit de aceasta din urmă.
  • Orice subvenție financiară sau bursă din fondurile publice se acordă numai într-o singură instituție de învățământ superior, pentru un singur program de studii.
  • Costurile aferente depășirii duratei învățământului gratuit, prevăzute de lege, se suportă de către studenți.
  • Candidații care au acumulat credite transferabile compatibile cu un anumit program de studii pot solicita, la confirmarea locului, înmatricularea în an superior. Pot fi înmatriculați într-un an superior, în regim cu taxă, numai candidații care au acumulat credite transferabile în calitate de student, nu în regim de certificat.

Conturile create pentru sesiunea de admitere din luna iulie sunt valabile și pentru sesiunea de admitere din luna septembrie

Ghid de utilizare a platformei de admitere online