Domenii, programe de studii, forme de învățământ și limba de predare pentru cetățenii ROMÂNI (cu domiciliul în România), UE, SEE și CE (sesiunea iulie 2023)
Condițiile de admitere
Media de admitere:
- 60% Media examenului de licenţă/ diplomă;
- 40% Nota obţinută din analiza CV-ului și a scrisorii de intenție.
Programul cu predare în limba franceză: Probă eliminatorie – competențe lingvistice, notat Admis/Respins).
Criterii de departajare a candidaților cu aceeași medie:
- Media generală de promovare a studiilor universitare de licenţă, ECTS;
- Media ECTS din ultimul an de studii universitare de licență.
Taxa de înscriere
- 200 lei pentru domeniile Geografie și Știința mediului (se va percepe o singură taxă de înscriere pentru aceste două domenii)
- 150 lei/domeniu pentru domeniile Geologie și Inginerie geologică
Taxa de școlarizare pentru seria 2023-2024/2025
- 3000 lei pentru programele Geomatică, Riscuri naturale şi amenajarea teritoriului, Riscuri naturale SIG și teledetecție (la Focșani) (master de cercetare), Turism şi dezvoltare regională și Mediul actual și dezvoltare durabilă
- 3200 lei pentru programele Geochimia mediului și Geologie de sondă
- 3900 lei pentru programul Turism şi dezvoltare regională (în limba franceză)/ Tourisme et developpement regional
Plata taxei de înscriere la admitere
- Modalități de plată a taxei de admitere:
-
- Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
- Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere. Este necesar să indici codul pentru fiecare Facultate, forma de învățământ (IF, ID sau IFR). Vezi AICI tabelul cu codurile facultăţilor.
- Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
- Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
-
- Dacă te numeri printre candidații scutiţi de plata taxei de înscriere, alege ca metodă de plată în platformă „Scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei. Vezi AICI categoriile de candidați scutiţi de plata taxei de înscriere.
- Românii de pretutindeni (Republica Moldova, Ucraina, diaspora) sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere.
- Taxele de admitere de la fiecare facultate pot fi consultate aici
Depunerea dosarului de admitere
Înscrierea se realizează on-line AICI sau la sediul facultății. Puteți consulta detalii AICI
- dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunea „Întrebări frecvente”.
- în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sala de înscriere vei primi instrucțiunile necesare.
- în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.
Actele necesare
- Acord de confidenţialitate
- Diploma de bacalaureat şi foaia matricolă din liceu, ambele în original;
- Diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă (sau echivalenta acesteia-adeverinţa de absolvire), ambele în original (dacă un candidat nu depune la o specializare diploma în original, el va depune copie și o adeverinţă de la universitatea/ facultatea unde are actele în original);
- Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) în original pentru conformitate şi copie simplă pentru dosar;
- Certificat de naştere în original pentru conformitate şi în copie simplă pentru dosar;
- Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) în copie simplă;
- Adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul);
- În cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor de la un alt program de masterat: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și, numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul;
- În cazul absolvenţilor de studii universitare de licenţă aparţinând unei alte instituţii de învăţământ superior (alta decât Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi): adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și, numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul;
- CV + Scrisoare de intenție
- 3 fotografii tip buletin de identitate;
- Fişa de înscriere (se generează automat la facultate)
- Chitanţa de achitare a taxei de înscriere
- Dosar plic
IMPORTANT!
CV-ul și Scrisoarea de intenție se depun împreună cu celelalte acte necesare în dosarul de admitere.
Candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene, vor prezenta la înscriere, pe lângă documentele enumerate mai sus şi traducerea autorizată în limba română.
Candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare vor prezenta, la înscriere, o dovadă a acreditării specializării absolvite (copie după un act legislativ).
Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat şi/sau licenţă obţinute în străinătate de către cetăţenii români
Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale şi / sau studii de licenţă efectuate în străinătate vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat şi/sau diplomei de licenţă obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de echivalare a studiilor emise de către C.N.R.E.D.
Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în secțiunea Documente necesare/Dosar pentru obținerea documentului de recunoaștere a studiilor efectuate in străinătate. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.
Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor diplomei de licență și/sau a diplomei de bacalaureat obținute în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).
Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate
Dosarul pentru echivalarea studiilor de licenţă efectuate în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-studii-superioare-de-licenta-efectuate-in-strainatate
Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.
Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.
Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de echivalare a studiilor.
Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:
- Eventualele contestaţii se depun în maxim 24 de ore, începând cu data şi ora afişării rezultatelor sesiunii de admitere. Rezultatul contestaţiilor se comunică în cel mult 2 zile după încheierea termenului de depunere a acestora. Decizia comisiei de contestaţii este definitivă. După epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive.
- Informații complete despre confirmarea locului sunt publicate AICI.
Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2022 – 2023. După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.
Domenii, programe, forme de învățământ, limba de predare și număr de locuri pentru candidații ROMÂNI DE PRETUTINDENI (sesiunea septembrie 2022)
Domenii, programe, forme de învățământ, limba de predare și număr de locuri pentru candidații ROMÂNI DE PRETUTINDENI (sesiunea iulie 2022)
Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.
Număr de locuri
Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină
Acte necesare – Licență
- Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
- Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
- Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
- Original* și copie după certificat de naștere;
- Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
- Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
- În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
- 2 fotografii 3/4;
- Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
- Dosar plic.
- (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
- o recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
- chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
- alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).
Acte necesare – Master
- diploma de bacalaureat – în original;
- diploma de licenţă – în original;
- suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
- certificat de naştere – în copie legalizată;
- certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
- carte de identitate – copie;
- adeverinţă medicală tip;
- 2 fotografii 3/4;
- o recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
- chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
- fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
- alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).
Media de admitere
Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină
Cine are drept de cazare
Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.
Acordarea dreptului de cazare se realizează de către Comisia de cazare a fiecărei facultăţi, din care fac parte obligatoriu, şi reprezentanţi ai studenţilor în Consiliul facultăţii.
La cazare au prioritate studenţii orfani de ambii părinţi, cei care beneficiază de măsură de protecție socială-plasament, dacă au obţinut minimum 20 de credite pentru obligaţiile didactice din anul universitar anterior. Refuzul repartiţiei de cazare sau renunţarea la cazare în timpul anului universitar conduce la pierderea dreptului de cazare pentru anul universitar în curs.
Studenţii bugetari care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea; studenţii cu taxă care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea şi pierderea dreptului de reînmatriculare la UAIC.
Când se fac cazările
În anul universitar 2021-2022:
- 6 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv numărul de locuri scoase la concursul de admitere pentru anul I, licență și master din sesiunea septembrie 2021), pe categorii de studenți (fete/băieți);
- 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
- 20 septembrie – afişarea la facultăţi a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare, ora 16.00;
- 21, 22, 23 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 23 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 și cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
- 23 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
- 23 septembrie, ora 19:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine a locurilor rămase libere, către facultăţi;
- 24, 27, 28, 29, 30 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
- 25 octombrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Direcția Cămine și Cantine – Biroul Probleme Sociale.
Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:
- dispoziţia de cazare;
- contractul de cazare, completat în două exemplare;
- legitimaţia de cămin;
- o fotografie tip legitimație (2×2,5);
- cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei;
- două copii după cartea de identitate, pentru cetăţenii români;
- copie paşaport pentru cetăţenii străini;
- copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
- dovada achitării tarifului de cazare.
Cât costă
Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc. Vezi AICI informații despre tarifele de cazare.
Cazare în perioada admiterii
Informații despre cazarea pe perioada înscrierilor și desfășurării concursurilor de admitere sunt publicate la adresa: https://www.uaic.ro/studenti/cazare/
Citește și:
- Regulamentul serviciilor pentru studenţi (burse, cazare, alegerea reprezentanţilor studenţilor – inclus în Cartă);
- Regulament de organizare și funcționare a consiliului administrativ pentru probleme social- studențești (CAPSS)
Vezi și: