Economie și Administrarea Afacerilor – Admitere Licență

//Economie și Administrarea Afacerilor – Admitere Licență
Economie și Administrarea Afacerilor – Admitere Licență 2019-02-04T12:16:22+00:00

Project Description

Ce poţi studia

Oferta educaţională a Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor (FEAA) este una extrem de bogată şi de variată. Ai oportunitatea de a alege dintre cele 11 specializări de licență exact ce îţi place şi ce ţi se potriveşte. Fie că este Contabilitate şi informatică de gestiune, Economie şi afaceri internaţionale, Economia comerţului, turismului şi serviciilor, Finanţe şi bănci, Informatică economică, Management, Marketing, Statistică şi previziune economică sau Administraţie publică, vei descoperi un corp profesoral bine pregătit, care te va îndruma spre alegerea corectă a viitoarei cariere. De asemenea, la FEAA puteți studia în limba engleză la două specializări, Busisess Administration și Economics and Finance. Pot fi urmate cursuri la zi (învațamânt cu frecvență) sau la forma învățământ la distanță.

După terminarea primului ciclu poți alege unul dintre cele 29 de programe de master, care acoperă toată gama de specializări solicitate pe piața muncii din domeniile Administrarea Afacerilor, Contabilitate, Cibernetică și statistică, Economie, Economie și Afaceri Internaționale, Finanțe, Informatică Economică, Management, Marketing sau Științe Administrative.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

De ce la noi?

Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor îţi pune la dispoziţie amfiteatre şi laboratoare moderne, dotate la cele mai înalte standarde. De asemenea, ai oportunitatea de a studia în cea mai actualizată bibliotecă din domeniul economic. Această bibliotecă este dotată cu o colecţie de documente, compuse din peste 20.000 volume – cărţi şi publicaţii periodice româneşti şi străine; abonament la baza de date Thomson Gale – pentru publicaţii periodice străine full-text. Corpul profesoral este unul de elită, cu profesori specializați în universități de prestigiu, ancorați în permanență la cerințele unui învățământ modern. Avem colaborări cu numeroși angajatori la care studenții noștri pot urma stagii de practică sau se pot angaja încă din timpul facultății.

Facultatea îţi oferă şansa de a pleca să studiezi în străinătate prin programul Erasmus, în baza colaborărilor pe care FEAA le are cu numeroase universităţi europene.

Ce poţi face după ce termini?

Absolvirea Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor îţi oferă multiple posibilităţi de a dezvolta o carieră profesională în: bănci, societăţi de servicii de investiţii financiare, consultanţă de plasament pe piaţa de capital, iniţierea şi dezvoltarea de afaceri personale, burse de mărfuri, contabilitate, marketingul produselor şi serviciilor alimentare, gestiunea afacerilor agro-alimentare, învăţământ liceal, postliceal şi universitar, mass-media, instituţii de asigurări de bunuri şi personal, agenţii guvernamentale, organisme financiare publice centrale şi locale, analiza sistemelor informaţionale, administrarea de reţele şi baze de date, crearea de site-uri web, managementul resurselor umane, management strategic, relaţii publice, marketing industrial, marketingul serviciilor, promovare vânzări, marketing antreprenorial, marketing strategic, societăţi de asigurări şi reasigurări naţionale şi internaţionale, direcţii sau compartimente de relaţii internaţionale, reprezentanţe comerciale ale firmelor în străinătate, agenţii specializate de cercetare a pieţelor internaţionale, firme multinaţionale, agenţii de voiaj şi agenţii de turism, întreprinderi de servicii (transporturi, poştă, administraţie publică).

Pentru mai multe detalii, accesează pagina destinată admiterii de pe situl facultății, la adresa  http://www.feaa.uaic.ro/

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru unele facultăți, poţi achita taxa de admitere și la casierii

Depunerea dosarului de admitere

  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
  • Înainte de a depune dosarul verifică încă o data dacă ai toate actele necesare înscrierii;
  • În sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.

Actele necesare

  •  FIŞĂ TIP DE ÎNSCRIERE (acesta se pune la dispoziția candidatului de către comisia de admitere sau se poate descarca de aici)
  • Vă rugăm să completați în formular un număr de telefon valabil şi o adresă de e-mail funcţională, astfel încât să puteți fi contactați în timp util dacă apar probleme la dosar.
    • La completarea opțiunilor vă aducem în atenţie să aveți în vedere următoarele aspecte:
    – Vă recomandăm să vă exprimați preferința pentru fiecare dintre opțiunile prezentate, în ordinea pe care o doriți dvs. Chiar dacă inițial sunteți admis la o opţiune din plan secund, după prima rundă de înmatriculare și dacă vă înmatriculați la opțiunea la care ați fost admis inițial, există posibilitatea să puteți urca la celelalte opțiuni, ca urmare a redistribuirii locurilor. Această posibilitate va exista doar dacă se vor elibera locuri ca urmare a neînmatriculării/retragerii dosarelor de către ceilalți candidați.
    – Vă atragem atenţia că există situații în care nu puteți trece toate opțiunile. De exemplu, nu puteți opta pentru o opţiune la buget dacă ați urmat deja în regim de buget o altă facultate;
  • Diploma de bacalaureat, în original sau echivalentă cu aceasta recunoscută de M.E.N.
    .. sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D (dacă un candidat nu depune diploma în original, el va aduce o adeverinţa de la facultatea unde are actele în original),
    … sau ADEVERINŢĂ DE ABSOLVIRE pentru absolvenții promoției 2018 (în original și fotocopie).
  • Foaia matricolă din liceu, în original;
  • Cartea de identitateoriginal şi copie simplă care atestă domiciliul în România/paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
  • Certificatul de naştere, original şi copie simplă;
  • Certificatul de căsătoriesau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul), original şi copie simplă;
  • Adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice şi care sunt acestea, dacă este cazul);
  • Adeverinţădin care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor, dacă este cazul;
  • Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, art. 199: (3) O persoană poate fi admisă şi înmatriculată ca student concomitent la cel mult două programe de studii, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă, conform normelor legale în vigoare, numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii. În cazul studenţilor care se transferă între universităţi sau programe de studii, subvenţiile urmează studentul.
  • Chitanţade plată a taxei de înscriere:
    – Taxa de admitere se achitată ÎNAINTE DE PREZENTAREA DOSARULUI PENTRU ÎNSCRIERE, prin ordin de plata, la orice filială BRD din ţară. Dovada plăţii va fi anexată dosarului de candidatură. Dacă doriți să vă înscrieți/înmatriculați sâmbătă sau duminică, puteți achita taxa până vineri (!!). Precizăm că în aceste două zile sunt deschise în Iași doar filialele BRD din centrele comerciale Carrefour și Kaufland;
  • 2 fotografiicolor tip legitimaţie format 2/2,5 (cu numele scris pe spate):
    – acestea vor fi colectate într-un plic sau prinse cu agrafe de marginea dosarului, pentru a preveni pierderea lor;

Pentru documentele în copie simplă candidaţii vor prezenta membrilor comisiei, în mod obligatoriu şi documentele originale (acestea restituindu-se candidatului după certificarea documentelor în copie).

Notă: prin „fotocopie” se înţelege o copie simplă alb-negru, nelegalizată.

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de recunoaştere emise de către C.N.R.E.D.

Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Taxa pentru echivalare va fi achitată şi depusă la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original (dacă este cazul), de a semna o declaraţie pe propria răspundere și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei noi.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2017 – 2018.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au depus dosarul cu actele în original, care nu au semnat declaraţia pe propria răspundere și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2017. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Domeniul de licenţă Programul de studii universitare de licenţă Limba de predare Forma de învăţământ Media maximă BUGET Media minimă BUGET Media minimă TAXĂ
Administrarea afacerilor Administrarea afacerilor (în limba engleză) engleză IF 9.73 7.21 6.25
Economia comerţului, turismului şi serviciilor română IF 9.63 7.50 6.08
Cibernetică, statistică şi informatică economică Informatică economică română IF 10.00 8.81 8.28
Statistică şi previziune economică română IF 9.56 7.71 6.11
Contabilitate Contabilitate şi informatică de gestiune română IF 10.00 8.50 6.26
Contabilitate şi informatică de gestiune română ID 5.87
Economie şi afaceri internaţionale Economie şi afaceri internaţionale română IF 9.61 7.53 5.25
Finanţe Finanţe şi bănci română IF 10.00 8.26 6.01
Finanţe şi bănci română ID 5.50
Management Management română IF 9.70 8.16 6.06
Management română ID 6.00
Marketing Marketing română IF 9.83 7.91 5.00
Ştiinţe administrative Administraţie publică română IF 9.43 6.10 6.10
Administraţie publică română ID 6.00

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Când se fac cazările

Calendarul cazării în anul universitar 2016-2017:

  • 21 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultății;
  • 28 septembrie – afișarea, la facultăți, a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare;
  • 29-30 septembrie și 1-2 octombrie – eliberarea dispozițiilor individuale de cazare și cazarea efectivă;
  • 3 octombrie, ora 15,00 – anularea tuturor dispozițiilor de cazare ale studenților care nu s-au cazat, prin considerarea depășirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 3 octombrie, ora 20,00 – raportarea, de către Directia Servicii Sociale Studentești, a locurilor rămase libere, către facultăți;
  • 4 octombrie, ora 9,00 – eliberarea dispozițiilor de cazare către studenții care nu au primit dreptul de cazare, în ordinea mediilor; dispozițiile de cazare eliberate începâd cu această dată sunt valabile 24 de ore;
  • 17 octombrie, ora 15,00 – redistribuirea locurilor rămase libere, către alte facultăți.
  • Până la 31 octombrie, facultățile vor ocupa locurile rămase libere (Art.30 din Regulamentul de cazare).
  • 1 noiembrie, ora 8,00, depunerea cererilor de cazare la Biroul Social al Direcției Servicii Sociale Studentești (Art.46* din Regulamentul de cazare).

Actele de care ai nevoie la cazare

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de închiriere, completat în trei exemplare (vei primi formularele de la facultate);
  • legitimaţia de camin (eliberată de facultate);
  • o fotografie tip buletin;
  • cererea de stabilire a reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
  • buletinul/ cartea de identitate, pentru cetăţenii români; paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie xerox după certificatul de căsătorie.

Cât costă

Tarifele de cazare în anul universitar 2016-2017 au fost

  • C1
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C2
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
  • C3
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
  • C5
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (2 locuri în cameră, pat dublu)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
    • 120 lei/loc/lună (5 locuri în cameră)
  • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
    • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
  • Akademos
    • 500 lei/loc/lună
    • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
  • Gaudeamus
    • 440 lei/loc/lună

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc de Senatul Universităţii în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact