Project Description

Admitere-sesiunea septembrie 2020

Detalii privind înscrierea

Înscrierile la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor se fac în perioada 7-9 septembrie, online AICI sau prin depunerea dosarului la sediul Facultății (Sălile B310, B311, B324, B325, Corp B), între orele 9.00-15.00

Program de înscriere:

  • 7-9 septembrie 2020, între orele 09.00-15.00

Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri

Condițiile de admitere

Media de admitere:
– 100% Media examenului de Bacalureat

Pentru programul de studii în limba engleză se va susține on-line o probă de competență lingvistică sub forma unui test grilă de verificare a nivelului de cunoaștere a limbii engleze. Testul grilă se notează cu admis/respins, iar rezultatele testului vor fi afişate în aceeaşi zi.

Proba de competenţă lingvistică se echivalează pentru candidaţii care deţin certificate de atestare a cunoaşterii limbii engleze eliberate de instituţii recunoscute de M.E.C., obţinute în ultimii ani (2017 – 2020).

Criterii de departajare pentru candidaţii cu medii egale:
1. Media generală de absolvire a liceului
2. Nota de la proba scrisa de Limba și literatura română (Bacalaureat)

Taxa de înscriere

  • 250 lei/grup de domenii
  • Centrul de studii Piatra Neamţ – 125 lei

Taxa de școlarizare

  • IF – 3.000 lei
  • ID – 2.900 lei

Lista olimpiadelor şcolare, concursurilor artistice sau sportive de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de Bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru anul universitar 2020/2021 (actualizată la data de 19 mai 2020)

Ce poţi studia

Oferta educaţională a Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor (FEAA) este una extrem de bogată şi de variată. Ai oportunitatea de a alege dintre cele 10 specializări de licență exact ce îţi place şi ce ţi se potriveşte. Fie că este Contabilitate şi informatică de gestiune, Economie şi afaceri internaţionale, Economia comerţului, turismului şi serviciilor, Finanţe şi bănci, Informatică economică, Management, Marketing, Statistică şi previziune economică sau Administraţie publică, vei descoperi un corp profesoral bine pregătit, care te va îndruma spre alegerea corectă a viitoarei cariere. De asemenea, la FEAA puteți studia o specializare în limba engleză , Busisess Administration. Pot fi urmate cursuri la zi (învațamânt cu frecvență) sau la forma învățământ la distanță.

După terminarea primului ciclu poți alege unul dintre cele 29 de programe de master, care acoperă toată gama de specializări solicitate pe piața muncii din domeniile Administrarea Afacerilor, Contabilitate, Cibernetică și statistică, Economie, Economie și Afaceri Internaționale, Finanțe, Informatică Economică, Management, Marketing sau Științe Administrative.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

Ce spun colegii tăi mai mari despre Facultate

Curs online pentru elevi

„Fii propriul manager”

Conf. univ. dr. Silviu TIȚĂ

De ce la noi?

Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor îţi pune la dispoziţie amfiteatre şi laboratoare moderne, dotate la cele mai înalte standarde. De asemenea, ai oportunitatea de a studia în cea mai actualizată bibliotecă din domeniul economic. Această bibliotecă este dotată cu o colecţie de documente, compuse din peste 20.000 volume – cărţi şi publicaţii periodice româneşti şi străine; abonament la baza de date Thomson Gale – pentru publicaţii periodice străine full-text. Corpul profesoral este unul de elită, cu profesori specializați în universități de prestigiu, ancorați în permanență la cerințele unui învățământ modern. Avem colaborări cu numeroși angajatori la care studenții noștri pot urma stagii de practică sau se pot angaja încă din timpul facultății.

Facultatea îţi oferă şansa de a pleca să studiezi în străinătate prin programul Erasmus, în baza colaborărilor pe care FEAA le are cu numeroase universităţi europene.

Ce poţi face după ce termini?

Absolvirea Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor îţi oferă multiple posibilităţi de a dezvolta o carieră profesională în: bănci, societăţi de servicii de investiţii financiare, consultanţă de plasament pe piaţa de capital, iniţierea şi dezvoltarea de afaceri personale, burse de mărfuri, contabilitate, marketingul produselor şi serviciilor alimentare, gestiunea afacerilor agro-alimentare, învăţământ liceal, postliceal şi universitar, mass-media, instituţii de asigurări de bunuri şi personal, agenţii guvernamentale, organisme financiare publice centrale şi locale, analiza sistemelor informaţionale, administrarea de reţele şi baze de date, crearea de site-uri web, managementul resurselor umane, management strategic, relaţii publice, marketing industrial, marketingul serviciilor, promovare vânzări, marketing antreprenorial, marketing strategic, societăţi de asigurări şi reasigurări naţionale şi internaţionale, direcţii sau compartimente de relaţii internaţionale, reprezentanţe comerciale ale firmelor în străinătate, agenţii specializate de cercetare a pieţelor internaţionale, firme multinaţionale, agenţii de voiaj şi agenţii de turism, întreprinderi de servicii (transporturi, poştă, administraţie publică).

Pentru mai multe detalii, accesează pagina destinată admiterii de pe situl facultății, la adresa  http://www.feaa.uaic.ro/

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poti plăti taxa de admitere pe platforma plati-taxe.uaic.ro. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile.
  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru această facultate poţi achita taxa de admitere și la casierii (vezi AICI)

Depunerea dosarului de admitere

  • dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunile „Întrebări frecvente”, „Pașii detaliați pentru înregistrare” și „Ghid video” de pe prima pagină a platformei.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere. Detalii AICI.
  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;

Actele necesare

  • Diploma de bacalaureat, în original sau echivalentă cu aceasta recunoscută de M.E.N.
    .. sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D (dacă un candidat nu depune diploma în original, el va aduce o adeverinţa de la facultatea unde are actele în original),
    … sau ADEVERINŢĂ DE ABSOLVIRE pentru absolvenții promoției 2020 (în original și fotocopie).
  • Foaia matricolă din liceu, în original;
  • Certificatul de naştere, original şi copie simplă;
  • Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul), original şi copie simplă;
  • Adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice şi care sunt acestea, dacă este cazul);
  • Adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor, dacă este cazul;

Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, art. 199: (3) O persoană poate fi admisă şi înmatriculată ca student concomitent la cel mult două programe de studii, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă, conform normelor legale în vigoare, numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii. În cazul studenţilor care se transferă între universităţi sau programe de studii, subvenţiile urmează studentul.

  • Dovada achitării taxei de înscriere
  • 2 fotografii color tip legitimaţie format 2/2,5 (cu numele scris pe spate):
    – acestea vor fi colectate într-un plic sau prinse cu agrafe de marginea dosarului, pentru a preveni pierderea lor;
  • Cartea de identitate original şi copie simplă care atestă domiciliul în România/paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).

În cazul în care dosarul se depune „în fizic” la Comisia de admitere a facultăţii, pentru documentele în copie simplă candidaţii vor prezenta şi documentele originale.

La semnarea contractului de studii, candidații declarați admiși au obligația de a depune la dosar un extras de cont al titularului în vederea efectuării operațiunilor de virament bancar care apar în perioada școlarizării (burse, restituiri taxe, premii etc.). În contractul de școlarizare va fi trecut contul IBAN, conform extrasului de cont depus la dosar. Dacă intervine o schimbare a datelor din extrasul de cont depus la dosar, studentul are obligația să anunțe, în termen de 5 zile lucrătoare, secretariatul facultății și să depună un nou extras de cont.

Important: Pentru informaţii privind echivalarea studiilor efectuate în străinătate de către cetăţenii români a se consulta aici

Notă: prin „fotocopie” se înţelege o copie simplă, nelegalizată.

Precizare privind recunoașterea studiilor ale candidaților cetățeni români și din state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană care au obținut diploma de bacalaureat în străinătate

– Dosarele de recunoaștere a studiilor pentru cetățenii români care au obținut diploma de bacalaureat în străinătate, întocmite în vederea obținerii atestatelor de recunoaștere emise de către C.N.R.E.D, se vor depune la facultăți, în perioada de înscriere din cadrul admiterii. La momentul înscrierii, candidații respectivi vor depune două dosare: unul pentru înscrierea la studii, celălalt pentru recunoașterea studiilor, alcătuit conform listei afișate pe site-ul www.cnred.edu.ro mai puțin taxa pentru echivalare care va fi achitată și depusă la dosar în momentul confirmării locului obținut prin admitere.

Înscrierea candidaţilor se va putea realiza atât prin deplasare la sediul FEAA, cât şi electronic, online (la adresa http://inscriere.uaic.ro). În cazul înscrierii „tradiţionale”, cererea de înscriere şi dosarul plic cu antetul FEAA se primesc în sala de înscriere. Pentru înscrierea online, documentele necesare vor fi scanate şi încărcate pe site-ul http://inscriere.uaic.ro.

În cazul înscrierii la două sau mai multe facultăţi:Candidaţii care se înscriu concomitent la două sau mai multe facultăți vor depune actele originale la prima opţiune. La celelalte facultăți documentele vor fi prezentate în copie, la care se adaugă adeverinţa de înscriere la facultatea unde s-au depus actele originale.Pentru înscrierile în cadrul programelor de formare profesională, candidații vor completa o fișă de înscriere (aceasta va fi pusă la dispoziție în sala de înscriere), la care se anexează documentele prevăzute la Art.III. 27 din Metodologie.

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în fișa de înscriere, la secțiunea Date privind pregătirea anterioară a candidatului. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • după încheierea perioadei de înscriere (24 iulie 2020), în cel mai scurt timp, facultățile vor posta liste provizorii, cu ierarhizarea candidaților, pentru a li se oferi acestora un termen de 24 de ore pentru contestații;
  • după epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive, începând cu data de 27 iulie 2020;
  • candidații admiși la buget vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;
  • candidații admiși cu taxă vor confirma locul doar electronic, prin email sau pe platformele electronice special create, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate. Confirmarea locului se va realiza prin transmiterea Contractului de studii (completat și semnat) și dovada plății a cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021. În acest scop, fiecare facultate își va crea o adresă de e-mail/platformă, confirmându-le candidaților primirea documentelor și confirmarea locului. Candidații admiși cu taxă vor depune actele în original până pe data de 29 septembrie 2020.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat declaraţia pe propria răspundere și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Admitere-sesiunea septembrie 2020

Informații despre admiterea candidaților români de pretutindeni la studii universitare de licență – sesiunea septembrie 2020 – sunt publicate AICI.

Admitere-sesiunea iulie 2020

Admiterea candidaților români de pretutindeni în anul universitar 2020-2021

Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2019. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

FACULTATEA

Domeniul

Media maximă BUGET Media minimă BUGET Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ ID / IFR Media minimă BUGET-Rural  Media minimă BUGET- Etnici ROMI
FACULTATEA DE ECONOMIE ŞI ADMINISTRAREA AFACERILOR
Administrarea afacerilor 10 7,16 5,25 6,91
Cibernetică, statistică şi informatică economică 10 6,71 6,00 6,40
Contabilitate 10 8,41 6,01 6,02 8,71
Economie şi afaceri internaţionale 10 7,90 5,75 9,30 6,26
Finanţe 9,73 8,05 6,00 6,01 9,00
Management 9,80 8,10 6,53 5,41 6,88
Marketing 9,66 7,86 6,13 7,03
Ştiinţe Administrative 7,76 6,46 6,00 6,06 6,80

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Când se fac cazările

Calendarul cazării în anul universitar universitar 2019-2020:

  • 4 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
  • 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
  • 20 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
  • 23 – 25 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 25 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
  • 25 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 25 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
  • 26, 27, 28 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
  • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Probleme Sociale al Direcţiei Cămine și Cantine (cămin C5 camera 20).

Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de cazare, completat în două exemplare (vei primi formularele de la facultate);
  • legitimaţia de cămin (eliberată de facultate);
  • o fotografie tip legitimație (2×2,5);
  • cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
  • două copii după cartea de identitate,  pentru cetăţenii români;
  • copie paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
  • dovada plății tarifului de cazare.

Cât costă

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

Tarifele de cazare în anul universitar 2019-2020 au fost:

  • C1
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C2
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
  • C3
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
  • C5
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (2 locuri – pat dublu)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
    • 120 lei/loc/lună (C4- 4 locuri în cameră, C6, C7, C8, C10, C12 și C13- 5 locuri în cameră)
  • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
    • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
  • Akademos
    • 500 lei/loc/lună
    • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
  • Gaudeamus
    • 440 lei/loc/lună
  • Cămin „Buna Vestire”
    • 350 lei/loc/lună

Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact