Project Description

Domenii, programe, forma de învățământ și numărul de locuri (sesiunea septembrie 2021)

Domenii, programe, forma de învățământ și numărul de locuri (sesiunea iulie 2021)

Condițiile de admitere

Media de admitere:

  • 100% Media de la bacalaureat.

Pentru programul de studii în limba engleză se va susţine o probă de competenţă lingvistică sub forma unui test grilă de verificare a nivelului de cunoaştere a limbii engleze, gratuit, în prima şi ultima zi de admitere (iulie 2021).

Proba de competenţă lingvistică se echivalează pentru candidaţii care deţin certificate de atestare a cunoaşterii limbii engleze eliberate de instituţii recunoscute de M.E.C., obţinute în ultimii ani (2018 – 2021).

Criterii de departajare pentru candidaţii cu medii egale:
1. Media generală de absolvire a liceului
2. Nota de la proba scrisă la Limba și literatura română (Bacalaureat)

Taxa de înscriere

  • 250 lei/grup de domenii

Taxa de școlarizare

  • IF – 3.000 lei
  • ID – 2.900 lei

Lista olimpiadelor şcolare, concursurilor artistice sau sportive de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de Bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru anul universitar 2021/2022 (actualizată la data de 6 aprilie 2021)

Ce poţi studia

Oferta educaţională a Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor (FEAA) este una extrem de bogată şi de variată. Ai oportunitatea de a alege dintre cele 10 specializări de licență exact ce îţi place şi ce ţi se potriveşte. Fie că este Contabilitate şi informatică de gestiune, Economie şi afaceri internaţionale, Economia comerţului, turismului şi serviciilor, Finanţe şi bănci, Informatică economică, Management, Marketing, Statistică şi previziune economică sau Administraţie publică, vei descoperi un corp profesoral bine pregătit, care te va îndruma spre alegerea corectă a viitoarei cariere. De asemenea, la FEAA puteți studia o specializare în limba engleză , Business Administration. Pot fi urmate cursuri la zi (învațamânt cu frecvență) sau la forma învățământ la distanță.

După terminarea primului ciclu poți alege unul dintre cele 29 de programe de master, care acoperă toată gama de specializări solicitate pe piața muncii din domeniile Administrarea Afacerilor, Contabilitate, Cibernetică și statistică, Economie, Economie și Afaceri Internaționale, Finanțe, Informatică Economică, Management, Marketing sau Științe Administrative.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

Ce spun colegii tăi mai mari despre Facultate

Cursuri online pentru elevi

„Fii propriul manager”

Conf. univ. dr. Silviu TIȚĂ

Focus pe consumator: Marketing.0

Prof. univ. dr. Adriana MANOLICĂ

De ce la noi?

Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor îţi pune la dispoziţie amfiteatre şi laboratoare moderne, dotate la cele mai înalte standarde. De asemenea, ai oportunitatea de a studia în cea mai actualizată bibliotecă din domeniul economic. Această bibliotecă este dotată cu o colecţie de documente, compuse din peste 20.000 volume – cărţi şi publicaţii periodice româneşti şi străine; abonament la baza de date Thomson Gale – pentru publicaţii periodice străine full-text. Corpul profesoral este unul de elită, cu profesori specializați în universități de prestigiu, ancorați în permanență la cerințele unui învățământ modern. Avem colaborări cu numeroși angajatori la care studenții noștri pot urma stagii de practică sau se pot angaja încă din timpul facultății.

Facultatea îţi oferă şansa de a pleca să studiezi în străinătate prin programul Erasmus, în baza colaborărilor pe care FEAA le are cu numeroase universităţi europene.

Ce poţi face după ce termini?

Absolvirea Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor îţi oferă multiple posibilităţi de a dezvolta o carieră profesională în: bănci, societăţi de servicii de investiţii financiare, consultanţă de plasament pe piaţa de capital, iniţierea şi dezvoltarea de afaceri personale, burse de mărfuri, contabilitate, marketingul produselor şi serviciilor alimentare, gestiunea afacerilor agro-alimentare, învăţământ liceal, postliceal şi universitar, mass-media, instituţii de asigurări de bunuri şi personal, agenţii guvernamentale, organisme financiare publice centrale şi locale, analiza sistemelor informaţionale, administrarea de reţele şi baze de date, crearea de site-uri web, managementul resurselor umane, management strategic, relaţii publice, marketing industrial, marketingul serviciilor, promovare vânzări, marketing antreprenorial, marketing strategic, societăţi de asigurări şi reasigurări naţionale şi internaţionale, direcţii sau compartimente de relaţii internaţionale, reprezentanţe comerciale ale firmelor în străinătate, agenţii specializate de cercetare a pieţelor internaţionale, firme multinaţionale, agenţii de voiaj şi agenţii de turism, întreprinderi de servicii (transporturi, poştă, administraţie publică).

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poti plăti taxa de admitere pe platforma plati-taxe.uaic.ro. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile.
  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată. Mai multe detalii pentru aceasta metoda de plată găsești aici.  Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și  CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.

Depunerea dosarului de admitere

Înscrierea se realizeză on-line AICI sau la sediul facultății. Puteți consulta detalii AICI

  • dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunile „Întrebări frecvente”, „Pașii detaliați pentru înregistrare” și „Ghid video” de pe prima pagină a platformei.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere. Detalii AICI.
  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.

Actele necesare

1.Diploma de bacalaureat, în original sau echivalentă cu aceasta recunoscută de M.E.N.

.. sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D (dacă un candidat nu depune diploma în original, el va aduce o adeverinţa de la facultatea unde are actele în original),

… sau ADEVERINŢĂ DE ABSOLVIRE pentru absolvenții promoției 2021 (în original și fotocopie).

2. Foaia matricolă din liceu, în original;

3. Certificatul de naştere, original şi copie simplă;

4. Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul), original şi copie simplă;

5. Adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice şi care sunt acestea, dacă este cazul);

6. Adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor, dacă este cazul;

Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, art. 199: (3) O persoană poate fi admisă şi înmatriculată ca student concomitent la cel mult două programe de studii, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă, conform normelor legale în vigoare, numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii. În cazul studenţilor care se transferă între universităţi sau programe de studii, subvenţiile urmează studentul.

7. Dovada achitării taxei de înscriere

8. 2 fotografii color tip legitimaţie format 2/2,5 (cu numele scris pe spate): – acestea vor fi colectate într-un plic sau prinse cu agrafe de marginea dosarului, pentru a preveni pierderea lor;

9. Cartea de identitate original şi copie simplă care atestă domiciliul în România/paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).

În cazul în care dosarul se depune „în fizic” la Comisia de admitere a facultăţii, pentru documentele în copie simplă candidaţii vor prezenta şi documentele originale.


Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în fișa de înscriere, la secțiunea Date privind pregătirea anterioară a candidatului. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • după încheierea perioadei de înscriere (17 iulie 2021), în cel mai scurt timp, facultățile vor posta liste provizorii, cu ierarhizarea candidaților, pentru a li se oferi acestora un termen de 24 de ore pentru contestații;
  • după epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive, începând cu data de 19 iulie 2021;
  • candidații admiși la buget vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;
  • candidații admiși cu taxă vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original/copie și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2021 – 2022.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Admitere-sesiunea septembrie 2021

Admitere-sesiunea iulie 2021

Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri

Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.

Programe de studii organizate în Extensiunile UAIC, an universitar 2021-2022

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2020. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Domeniul Media maximă BUGET Media minimă BUGET Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ ID / IFR Media minimă BUGET-Rural  Media minimă BUGET- Etnici ROMI
Administrarea afacerilor 9,65 6,15 6,00 6,53
Cibernetică, statistică şi informatică economică 9,90 7,00 6,11 7,43
Contabilitate 10 8,60 8,67 6,00 8,88
Economie şi afaceri internaţionale 9,90 7,26 6,01 7,31 7,95
Finanţe 9,93 7,83 6,03 5,37 7,28
Management 9,83 7,65 6,15 5,52
Marketing 9,80 8,00 6,76 7,10
Ştiinţe Administrative 9,85 7,23 6,25

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Acordarea dreptului de cazare se realizează de către Comisia de cazare a fiecărei facultăţi, din care fac parte obligatoriu, şi reprezentanţi ai studenţilor în Consiliul facultăţii.

La cazare au prioritate studenţii orfani de ambii părinţi, cei care beneficiază de măsură de protecție socială-plasament, dacă au obţinut minimum 20 de credite pentru obligaţiile didactice din anul universitar anterior. Refuzul repartiţiei de cazare sau renunţarea la cazare în timpul anului universitar conduce la pierderea dreptului de cazare pentru anul universitar în curs.

Studenţii bugetari care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea; studenţii cu taxă care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea şi pierderea dreptului de reînmatriculare la UAIC.

Când se fac cazările

În anul universitar 2021-2022:

  • 6 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv numărul de locuri scoase la concursul de admitere pentru anul I, licență și master din sesiunea septembrie 2021), pe categorii de studenți (fete/băieți);
  • 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
  • 20 septembrie – afişarea la facultăţi a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare, ora 16.00;
  • 21, 22, 23 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 23 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 și cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
  • 23 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 23 septembrie, ora 19:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine a locurilor rămase libere, către facultăţi;
  • 24, 27, 28, 29, 30 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
  • 25 octombrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Direcția Cămine și Cantine – Biroul Probleme Sociale.

Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de cazare, completat în două exemplare;
  • legitimaţia de cămin;
  • o fotografie tip legitimație (2×2,5);
  • cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei;
  • două copii după cartea de identitate,  pentru cetăţenii români;
  • copie paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
  • dovada achitării tarifului de cazare.

Cât costă

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

Tarifele de cazare în anul universitar 2020-2021 au fost:

Căminul Tarife de cazare practicate în anul universitar 2020/2021 (lei/loc/lună)
Studenți BUGETAȚI  români, UE/SEE Studenți ERASMUS și studenți cu TAXĂ români, UE/SEE, pe cont propriu valutar
C 4, C6, C7, C8, C10, C12, C13 140 280
C 11 170 310
Căminul C1    
2 locuri în cameră 275 415
3 locuri în cameră 250 390
Căminul C2    
2 locuri în cameră 275 415
3 locuri în cameră 250 390
4 locuri în cameră 225 365
Căminul C3
2 locuri în cameră 275 415
3 locuri în cameră 250 390
Căminul C5
2 locuri în cameră 275 415
2 locuri (pat dublu) 250 390
3 locuri în cameră 250 390
„Gaudeamus” 440 580
„Akademos ” 500 640
mansardă 440 580
„Buna Vestire” 440 580

Mai multe informații despre cazare: https://www.uaic.ro/studenti/cazare/

Citește și:

Vezi și:

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact