[message type=”success”]Click pentru a descărca Metodologia de organizare a Admiterii [/message]
Pentru a te înscrie la una dintre facultăţile Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi există câţiva paşi simpli pe care îi poţi urma:
- Vezi care sunt cele 15 facultăţi ale universităţii şi care sunt oportunităţile de carieră pentru fiecare dintre acestea
- Citeşte condiţiile de admitere
- Urmăreşte site-ul https://admitere.uaic.ro pentru a afla care va fi numărul de locuri disponibile pentru admiterea de anul acesta
- Vino la Iaşi în perioada 11 – 16 iulie pentru a te înscrie
- Rezultatele vor fi anunţate în perioada 17 – 19 iulie
Plata taxei de înscriere la admitere
- poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
- poţi achita taxa de admitere și la casieriile de la facultăți
- taxele de admitere de la fiecare facultate pot fi consultate aici
Depunerea dosarului de admitere
- în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
- Înainte de a depune dosarul verifică încă o data dacă ai toate actele necesare înscrierii;
- În sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.
După ce afli rezultatele:
Admiterea se face strict în ordinea descrescătoare a mediilor generale (sau a numărului de puncte) obţinute de candidaţi, în funcţie de sistemul de selecţie si departajare stabilit de fiecare facultate si în ordinea opţiunilor depuse la înscriere, în limita numărului de locuri pentru care se organizează concursul.
Eventualele contestaţii se depun în maxim 48 de ore, începând cu data și ora afișării rezultatelor sesiunii de admitere. Rezultatul contestaţiilor se comunică în cel mult 2 zile după încheierea termenului de depunere a acestora. Contestaţiile se pot aproba numai în limita locurilor finanţate de la buget, alocate facultăţii respective, sau pe locuri finanţate din resurse proprii fiecărei facultăţi.
Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Al. I. Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.
Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original, de a semna o declaraţie pe propria răspundere și de a achita taxa de înmatriculare care este de 40 lei noi.
Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2011 – 2012. După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au depus dosarul cu actele în original, care nu au semnat declaraţia pe propria răspundere și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare.Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.
Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea declaraţiei pe propria răspundere, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.
Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.
Ce trebuie să conţină dosarul tău de admitere
- Cererea de înscriere (poate fi descărcată de aici)
[message type=”warning”]O atenţie deosebită trebuie acordată completării fişei de înscriere, deoarece la stabilirea rezultatelor finale se vor lua în considerare opţiunile explicite marcate de candidaţi în fişa de înscriere.[/message]
- diploma de bacalaureat sau echivalentă cu aceasta recunoscută de M.E.C.I. (dacă un candidat nu depune la o specializare diploma în original, el va depune şi o adeverinţa de la facultatea unde are actele în original);
- certificat de naştere, în copie legalizată;
- certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui, în copie legalizată (dacă este cazul);
- adeverinţă medicală tip; pentru candidaţii la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport este necesară adeverinţă eliberată de Policlinica pentru Sportivi Iaşi, care să ateste faptul că este „apt pentru efort fizic”;
[message type=”info”]Fişa medicală trebuie să conţină: a) examen clinic; b) adeverinţă de boli cronice; c) analize medicale: VDRL şi RPA. În cazul în care adeverinţele medicale sunt incomplete, candidaţii se pot adresa Cabinetului Medical Studenţesc care se află la parterul căminul C8 din campusul „Titu Maiorescu”, în vecinătatea Universităţii.[/message]
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, dacă este cazul;
- Fotografii tip buletin de identitate (2 – Chimie, Filosofie, Litere, Psihologie; 3 – Biologie, Drept, FEAA, Educaţie Fizică şi Sport, Fizică, Geografie, Informatică, Istorie, Matematică, Teologie Romano – Catolică; 4 – Teologie Ortodoxă);
- alte acte stabilite de fiecare facultate în parte (foaie matricolă, dosar plic etc).
Dacă te înscrii la mai multe facultăţi
Întrucât candidaţii au dreptul de a se prezenta concomitent la două sau mai multe domenii, în vederea admiterii în învăţământul superior, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menţionate, prezentate în copie (pentru domeniile din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi) sau în copie legalizată (pentru domeniile altor instituţii în afara Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi), la care se adaugă o adeverinţă de înscriere de la facultatea unde s-a depus dosarul cu actele originale.