Facultatea de Informatică nu organizează admitere în sesiunea din septembrie 2023
Plata taxei de înscriere la admitere
- Modalități de plată a taxei de admitere:
- Poți plăti taxa de admitere online:
– cu cardul din contul de candidat pe platforma eadmitere.uaic.ro prin euplatesc.ro. Plata cu cardul este disponibilă doar după ce selectezi o opțiune de locuri, adică program de studii universitare finanțate de la bugetul de stat (fără taxă) sau cu taxă. După ce ai efectuat plata cu cardul, confirmarea apare automat în platformă;
– în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
-
- Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere. Este necesar să indici codul pentru fiecare Facultate, forma de învățământ (IF, ID sau IFR). Vezi AICI tabelul cu codurile facultăţilor.
- Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
- Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
- Dacă te numeri printre candidații scutiţi de plata taxei de înscriere, alege ca metodă de plată în platformă „Scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei. Vezi AICI categoriile de candidați scutiţi de plata taxei de înscriere.
- Românii de pretutindeni (Republica Moldova, Ucraina, diaspora) sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere.
- Taxele de admitere de la fiecare facultate pot fi consultate aici.
Depunerea dosarului de admitere
Înscrierea se realizează on-line AICI sau la sediul facultății. Puteți consulta detalii AICI
- dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunea „Întrebări frecvente”.
- în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sala de înscriere vei primi instrucțiunile necesare.
- în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.
Actele necesare
Pentru programele de master Inteligență artificială și optimizare (IAO), Ingineria sistemelor software (ISS), Sisteme distribuite (SD), Securitatea informaţiei (SI) și Studii avansate în informatică (SAI)
Deoarece înscrierea se face online, documentele vor fi încărcate în formă scanată; la momentul confirmării locului de către candidații declarați admiși, aceste documente vor trebui aduse în original (eventual și copie, după caz, conform cerințelor de mai jos):
- fişa de înscriere, completată în aplicația de înscriere online
- CV + scrisoare de intenție in format PDF (ambele în limba engleză)
Scrisoarea de intenție va include motivația și argumentele pentru primele două mastere alese în lista de opțiuni. De asemenea, CV-ul trebuie să includă un abstract (în limba engleză) al lucrării de licenţă și să menționeze media aritmetică de promovare a programului de licență. - diploma de bacalaureat şi diploma de licenţă (sau echivalentul ei), în original, sau atestate de echivalare emise de C.N.R.E.D.
- foaia matricolă din facultate – nivel licenţă (cu media ECTS); aceasta nu este necesară în cazul în care media ECTS de nivel licenţă apare în documentele de la punctul anterior
- în cazul candidaţilor care sunt deja studenţi/absolvenţi/exmatriculaţi la studii de master: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă, precum și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul
- original* şi copie după certificatul de naştere
- original* şi copie după cartea de identitate
- original* şi copie după certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
- două fotografii color tip legitimație
- acordul de confidențialitate (Anexa IV)
- chitanţa ce dovedeşte plata taxei de înscriere sau actele necesare pentru scutirea de plata taxei (strict în condiţiile metodologiei universităţii); se achită o singură taxă, chiar dacă se participă la ambele concursuri de admitere la master de la Facultatea de Informatică
- adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de masterand (pentru masteranzii care urmează o a doua specializare)
*La toate punctele de mai sus la care se solicită prezentarea unui act în original şi în copie, originalul nu va fi lăsat la dosar, ci este necesar doar pentru a putea fi certificată corespondenţa între copie şi original.
Candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la universităţile particulare vor prezenta, la înscriere, o dovadă a acreditării specializării absolvite.
Admitere – elemente specifice masterului de cercetare
- Dosarul candidatului va include o recomandare din partea cadrului didactic propus ca îndrumător şi o scurtă descriere în limba engleză a temei de cercetare propuse.
- Interviul (a se vedea mai sus) va fi orientat mai mult spre tema de cercetare. Un factor important în stabilirea rezultatului la interviu va fi disponibilitatea candidatului de a lucra la tema de cercetare şi de a o continua în cadrul studiilor doctorale.
- Masterul de cercetare trebuie să fie prima opțiune, dacă se optează pentru acest master.
Pentru programul de master Lingvistică computaţională
Deoarece înscrierea se face online, documentele vor fi încărcate în formă scanată; la momentul confirmării locului de către candidații declarați admiși, aceste documente vor trebui aduse în original (eventual și copie, după caz, conform cerințelor de mai jos):
- fişa de înscriere, completată în aplicația de înscriere online
- CV + scrisoare de intenție in format PDF (ambele în limba engleză)
CV-ul trebuie să includă elementele ce reflectă cunoștințele de informatică. - diploma de bacalaureat şi diploma de licenţă (sau echivalentul ei), în original, sau atestate de echivalare emise de C.N.R.E.D.
- foaia matricolă din facultate – nivel licenţă (cu media ECTS); aceasta nu este necesară în cazul în care media ECTS de nivel licenţă apare în documentele de la punctul anterior
- în cazul candidaţilor care sunt deja studenţi/absolvenţi/exmatriculaţi la studii de master: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă, precum și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul
- original* şi copie după certificatul de naştere
- original* şi copie după cartea de identitate
- original* şi copie după certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
- două fotografii color tip legitimație
- acordul de confidențialitate (Anexa IV)
- chitanţa ce dovedeşte plata taxei de înscriere sau actele necesare pentru scutirea de plata taxei (strict în condiţiile metodologiei universităţii); se achită o singură taxă, chiar dacă se participă la ambele concursuri de admitere la master de la Facultatea de Informatică
- adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de masterand (pentru masteranzii care urmează o a doua specializare)
*La toate punctele de mai sus la care se solicită prezentarea unui act în original şi în copie, originalul nu va fi lăsat la dosar, ci este necesar doar pentru a putea fi certificată corespondenţa între copie şi original.
Candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la universităţile particulare vor prezenta, la înscriere, o dovadă a acreditării specializării absolvite.
Precizări privind echivalarea diplomei de bacalaureat şi/sau licenţă obţinute în străinătate de către cetăţenii români
Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale şi / sau studii de licenţă efectuate în străinătate vor depune la facultăţi la comisiile de admitere sau online pe site-ul de admitere: eadmitere.uaic.ro, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat şi/sau diplomei de licenţă obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de echivalare a studiilor emise de către C.N.R.E.D.
Înscriere online: În momentul înscrierii online ( eadmitere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în secțiunea Documente necesare/Dosar pentru obținerea documentului de recunoaștere a studiilor efectuate in străinătate. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.
Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate
Dosarul pentru echivalarea studiilor de licenţă efectuate în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-studii-superioare-de-licenta-efectuate-in-strainatate
Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:
- Eventualele contestaţii se depun în maxim 24 de ore, începând cu data şi ora afişării rezultatelor sesiunii de admitere. Rezultatul contestaţiilor se comunică în cel mult 2 zile după încheierea termenului de depunere a acestora. Decizia comisiei de contestaţii este definitivă. După epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive.
- Informații complete despre confirmarea locului sunt publicate AICI.
La semnarea contractului de studii, candidații declarați admiși la forma de învățământ cu frecvență au obligația de a depune la dosar un extras de cont al titularului în vederea efectuării operațiunilor de virament bancar care apar în perioada școlarizării (burse, restituiri taxe, premii etc.). Dacă intervine o schimbare a datelor din extrasul de cont depus la dosar, studentul are obligația să anunțe, în termen de 5 zile lucrătoare, secretariatul facultății și să depună un nou extras de cont. În cazuri excepționale, extrasul de cont poate fi adus până la începerea anului universitar.
Candidaţii declaraţi admişi pe locurile finanţate de la buget au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele de studii în original (Diploma de bacalaureat, Diploma de licenţă însoțită de Suplimentul la Diplomă sau adeverința de licență), de a semna Contractul de studii şi de a achita taxa de înmatriculare în cuantum de 50 lei. Aceasta nu se restituie în cazul renunţării la şcolarizare.
În cazul neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate, candidații vor fi declarați respinși.
Candidaţii admişi pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I al anului universitar 2023/2024 şi să semneze Contractul de studii. După acest termen, candidaţii care nu şi-au îndeplinit aceste obligaţii vor fi declaraţi respinşi. Locurile eliberate de aceşti candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune.
Candidații admiși pe locurile cu taxă trebuie să completeze, dacă este cazul, dosarul de înscriere cu Diploma de bacalaureat, Diploma de licenţă şi Suplimentul la Diplomă/Foaia matricolă în original, în cazul candidaților înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, sau în copie legalizată pentru candidații admiși la învățământ cu frecvență redusă. În cazul în care sunt admişi sau urmează deja un alt program de studii, vor trebui să depună la dosar copii legalizate ale actelor de studii însoţite de adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior. În cazul neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate, candidații vor fi declarați respinși.
Candidaţilor admişi pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de şcolarizare.
Necompletarea dosarului de admitere în termenul stabilit de către fiecare facultate, din vina exclusivă a candidatului admis, duce la pierderea locului şi la neînmatricularea la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.
Taxele de școlarizare se restituie, în cazul retragerii, astfel:
- pentru candidaţii admişi în sesiunea din iulie:
Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I. Dacă cererea de retragere se va face după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I. Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I.
- pentru candidaţii admişi în sesiunea din septembrie:
Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii li se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I. Dacă cererea de retragere se va face după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, dar înainte de începerea anului universitar li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I.
- Candidaţilor admişi la învăţământ cu frecvenţă care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa de şcolarizare prevăzută de facultate pentru confirmarea locului. În cazul studenţilor înmatriculaţi la forma de învățământ cu frecvență redusă (IFR), în ceea ce priveşte restituirea taxelor după începerea anului universitar, se respectă prevederile Contractului de studii.
Mai multe informații găsești pe paginile facultăților și în Regulamentul privind organizarea și desfășurarea admiterii în ciclul de studii universitare de master pentru anul universitar 2023-2024 (învățământ cu frecvență și frecvență redusă)
Facultatea de Informatică nu organizează admitere în sesiunea din septembrie 2023 pentru candidații ROMÂNI DE PRETUTINDENI
Număr de locuri
Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină
Acte necesare – Licență
- Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
- Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
- Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
- Original* și copie după certificat de naștere;
- Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
- Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
- În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
- 2 fotografii 3/4;
- Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
- Dosar plic.
- (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
- o recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
- chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
- alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).
Acte necesare – Master
- diploma de bacalaureat – în original;
- diploma de licenţă – în original;
- suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
- certificat de naştere – în copie legalizată;
- certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
- carte de identitate – copie;
- adeverinţă medicală tip;
- 2 fotografii 3/4;
- o recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
- chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
- fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
- alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).
Media de admitere
Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină
Cazare în perioada admiterii
Candidații care vor susține probe de concurs în cadrul procesului de admitere au posibilitatea de a se caza în căminele C2 și C4, din complexul studențesc „Târgușor – Copou”, împreună cu însoțitorii, dacă este cazul.
Cazarea se face în baza unei cereri trimise în perioada 10-14 iulie 2023 (până la ora 14.00), la adresa cazare@uaic.ro, și a răspunsului comunicat solicitantului.
Costurile de cazare:
- Căminul C2 – 39 lei/loc/zi
- Căminul C4 – 26 lei/loc/zi
Mai multe detalii sunt publicate la adresa: https://www.uaic.ro/studenti/cazare/
Cine are drept de cazare
Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.
Acordarea dreptului de cazare se realizează de către Comisia de cazare a fiecărei facultăţi, din care fac parte obligatoriu, şi reprezentanţi ai studenţilor în Consiliul facultăţii.
La cazare au prioritate studenţii orfani de ambii părinţi, cei care beneficiază de măsură de protecție socială-plasament, dacă au obţinut minimum 20 de credite pentru obligaţiile didactice din anul universitar anterior. Refuzul repartiţiei de cazare sau renunţarea la cazare în timpul anului universitar conduce la pierderea dreptului de cazare pentru anul universitar în curs.
Studenţii bugetari care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea; studenţii cu taxă care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea şi pierderea dreptului de reînmatriculare la UAIC.
Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:
- dispoziţia de cazare;
- contractul de cazare, completat în două exemplare;
- legitimaţia de cămin;
- o fotografie tip legitimație (2×2,5);
- cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei;
- două copii după cartea de identitate, pentru cetăţenii români;
- copie paşaport pentru cetăţenii străini;
- copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
- dovada achitării tarifului de cazare.
Cât costă și când se fac cazările
Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc. Vezi AICI informații despre tarifele de cazare și calendarul cazărilor.
Citește și:
- Regulamentul serviciilor pentru studenţi (burse, cazare, alegerea reprezentanţilor studenţilor – inclus în Cartă);
- Regulament de organizare și funcționare a consiliului administrativ pentru probleme social- studențești (CAPSS)
Vezi și: