Project Description

Admitere – sesiunea iulie 2021

Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri

Condiții de admitere

Pentru domeniul Fizică:

Media de admitere:
– 100% Media examenului de Bacalaureat.

Criteriul de departajare a candidaților cu aceeași medie: nota la proba Fizică sau Matematică/ Informatică/ Biologie la Bacalaureat (în funcţie de prima opţiune)

Pentru domeniul Științe inginerești aplicate:

Media de admitere:
– 100% Media examenului de Bacalaureat.

Criteriul de departajare a candidaților cu aceeași medie: nota la proba Fizică sau Matematica / Informatică la Bacalaureat

Taxa de înscriere

  • 120 lei / domeniu

Pentru înscrierea la al doilea domeniu nu se percepe taxă.

Taxa de școlarizare

  • 3000 lei

Lista olimpiadelor şcolare, concursurilor artistice sau sportive de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de Bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru anul universitar 2021/2022 (actualizată la data de 6 aprilie 2021)

Ce poți studia

Pregătirea în cadrul Facultăţii de Fizică se realizează prin intermediul unei largi palete de cursuri de fizică, punându-se un accent deosebit pe partea practică și pe domeniile de perspectivă (fizică medicală, biofizică, fizică informatică şi fizică tehnologică), precum şi prin cursuri de matematică, informatică, chimie, biologie sau limbi străine.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

Ce spun colegii tăi mai mari despre Facultate

Cursuri online pentru elevi

„Entropia – controverse, paradoxuri și mister”

Conf. univ. dr. Cristian BABAN

Incursiune în fizica mediului interstelar

Conf. univ. dr. habil. Ionuț TOPALĂ

De ce la noi

Pentru că la Facultatea de Fizică, tradiţia se îmbină perfect cu modernitatea, iar colectivele de cercetare din facultate, compuse din cadre didactice, cercetători şi studenţi sunt într-un contact permanent cu lumea ştiinţifică de top din afara graniţelor ţării. Aceste contacte s-au intensificat şi dezvoltat în ultimii ani în cadrul unor proiecte de cercetare comune cu prestigioase colective din Uniunea Europeană, Elveția, Japonia sau Statele Unite ale Americii. De aceste legături, beneficiază studenții facultății care își desfășoară în număr mare (peste 40 pe an) practica de vară la instituții partenere din străinătate. În plus, în ultimii ani, granturile de cercetare științifică obținute prin competiție națională sau internațională au permis achiziţionarea de echipamente moderne, similare celor de la marile universități ale lumii, facilitând astfel accesul studenţilor la tehnică de ultimă oră şi cooptarea în corpul profesoral a unor cadre didactice cu stagii de perfecționare, doctorale sau postdoctorale, efectuate în străinătate. De aceea, la ultima clasificare a instituțiilor de învățământ, Facultatea de Fizică din Iași a fost încadrată în categoria A (cea mai ridicată), toate programele de studii oferite au primit calificativul maxim din partea ARACIS (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior), iar centrul de cercetare CARPATH (Centrul de Cercetări Aplicate în Fizică şi Tehnologii Avansate) a primit titlul de cel mai bun centru de cercetări din țară din toate domeniile.

Studenții Facultății de Fizică beneficiază de cel mai mare supercalculator din țară utilizat în scopuri didactice și de cercetare și de peste 100 de alte calculatoare cu acces la Internet. Biblioteca Facultății de Fizică dispune de peste 100.000 de volume, dar oferă totodată și acces online la  toate bazele de date și revistele științifice importante, ceea ce permite cunoașterea imediată a ultimelor descoperiri științifice din lume.

Ce poți face după ce termini

Piața muncii pentru absolvenții de fizică s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani și oferă oportunități dintre cele mai diverse. Mulți dintre absolvenții noștri devin cercetători fie în țară (la universități, institute sau în industrie, mai ales la multinaționalele intrate recent în țara noastră), fie în străinătate. Alți absolvenți lucrează ca fizicieni medicali în spitale sau cabinete medicale, informaticieni, experți în domeniul protecţiei mediului, biofizicieni, sau optează pentru o carieră didactică.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poti plăti taxa de admitere pe platforma plati-taxe.uaic.ro. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile.
  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.

Depunerea dosarului de admitere

Înscrierea se realizeză on-line AICI sau la sediul facultății. Puteți consulta detalii AICI

  • dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunile „Întrebări frecvente”, „Pașii detaliați pentru înregistrare” și „Ghid video” de pe prima pagină a platformei.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie să-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere. Detalii AICI.
  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.

Actele necesare

Pentru admiterea online

  • Fişa de înscriere

Copii scanate după:

  • Diploma de bacalaureat obţinută în România, în original, sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României. Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzatoare anului şcolar 2020/2021 pot prezenta la înscriere, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2021, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de invăţământ absolvită.;
  • Adeverință de confirmare ca actele în original s-au depus la altă facultate/instituție(în cazul în care candidatul nu este la prima facultate la care se înscrie);
  • Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România);
  • Certificatul de naştere;
  • Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul;
  • Adeverinţă medicală tip eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul);
  • Adeverinţă din care să rezulte calitatea de student cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă (dacă este cazul pentru studenții care urmează o a doua specializare).

În cazul admiterii online, actele originale vor fi aduse la confirmarea locului, împreună cu 2 fotografii color tip legitimatie (format 2/2,5 cm) și un dosar plic.

Pentru admiterea directă

  • Fişa de înscriere;
  • Diploma de bacalaureat obţinută în România, în original, sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României. Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzatoare anului şcolar 2920/2021 pot prezenta la înscriere, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2021, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de invăţământ absolvită;
  • Adeverință de confirmare ca actele în original s-au depus la altă facultate/instituție(în cazul în care candidatul nu este la prima facultate la care se înscrie);
  • Original* + copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România);
  • Original* + copie după certificatul de naştere;
  • Original* + copie după certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul;
  • Adeverinţă medicală tip eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul);
  • 2 fotografii color tip legitimatie (format 2/2,5 cm);
  • Adeverinţă din care să rezulte calitatea de student cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă (dacă este cazul pentru studenții care urmează o a doua specializare);
  • dosar plic.

(*) se restituie candidatului după certificarea de conform cu originalul a copiei, de către membrii comisiei.


Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în fișa de înscriere, la secțiunea Date privind pregătirea anterioară a candidatului. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • după încheierea perioadei de înscriere (17 iulie 2021), în cel mai scurt timp, facultățile vor posta liste provizorii, cu ierarhizarea candidaților, pentru a li se oferi acestora un termen de 24 de ore pentru contestații;
  • după epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive, începând cu data de 19 iulie 2021;
  • candidații admiși la buget vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;
  • candidații admiși cu taxă vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original/copie și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2021 – 2022.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2020. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Domeniul Media maximă BUGET Media minimă BUGET Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ ID / IFR Media minimă BUGET- Rural  Media minimă BUGET- Etnici ROMI
Fizică 9,85 6,00 6,00

Admitere-sesiunea iulie 2021

Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri

Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.

Programe de studii organizate în Extensiunile UAIC, an universitar 2021-2022

Număr de locuri

Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină

Acte necesare – Licență

  • Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
  • Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
  • Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
  • Original* și copie după certificat de naștere;
  • Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
  • În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
  • 2 fotografii 3/4;
  • Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
  • Dosar plic.
  • (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Acte necesare – Master

  • diploma de bacalaureat – în original;
  • diploma de licenţă – în original;
  • suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
  • certificat de naştere – în copie legalizată;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
  • carte de identitate – copie;
  • adeverinţă medicală tip;
  • 2 fotografii 3/4;
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Acordarea dreptului de cazare se realizează de către Comisia de cazare a fiecărei facultăţi, din care fac parte obligatoriu, şi reprezentanţi ai studenţilor în Consiliul facultăţii.

La cazare au prioritate studenţii orfani de ambii părinţi, cei care beneficiază de măsură de protecție socială-plasament, dacă au obţinut minimum 20 de credite pentru obligaţiile didactice din anul universitar anterior. Refuzul repartiţiei de cazare sau renunţarea la cazare în timpul anului universitar conduce la pierderea dreptului de cazare pentru anul universitar în curs.

Studenţii bugetari care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea; studenţii cu taxă care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea şi pierderea dreptului de reînmatriculare la UAIC.

Când se fac cazările

În anul universitar 2021-2022:

  • 6 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv numărul de locuri scoase la concursul de admitere pentru anul I, licență și master din sesiunea septembrie 2021), pe categorii de studenți (fete/băieți);
  • 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
  • 20 septembrie – afişarea la facultăţi a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare, ora 16.00;
  • 21, 22, 23 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 23 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 și cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
  • 23 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 23 septembrie, ora 19:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine a locurilor rămase libere, către facultăţi;
  • 24, 27, 28, 29, 30 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
  • 25 octombrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Direcția Cămine și Cantine – Biroul Probleme Sociale.

Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de cazare, completat în două exemplare;
  • legitimaţia de cămin;
  • o fotografie tip legitimație (2×2,5);
  • cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei;
  • două copii după cartea de identitate,  pentru cetăţenii români;
  • copie paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
  • dovada achitării tarifului de cazare.

Cât costă

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

Tarifele de cazare în anul universitar 2020-2021 au fost:

Căminul Tarife de cazare practicate în anul universitar 2020/2021 (lei/loc/lună)
Studenți BUGETAȚI  români, UE/SEE Studenți ERASMUS și studenți cu TAXĂ români, UE/SEE, pe cont propriu valutar
C 4, C6, C7, C8, C10, C12, C13 140 280
C 11 170 310
Căminul C1    
2 locuri în cameră 275 415
3 locuri în cameră 250 390
Căminul C2    
2 locuri în cameră 275 415
3 locuri în cameră 250 390
4 locuri în cameră 225 365
Căminul C3
2 locuri în cameră 275 415
3 locuri în cameră 250 390
Căminul C5
2 locuri în cameră 275 415
2 locuri (pat dublu) 250 390
3 locuri în cameră 250 390
„Gaudeamus” 440 580
„Akademos ” 500 640
mansardă 440 580
„Buna Vestire” 440 580

Mai multe informații despre cazare: https://www.uaic.ro/studenti/cazare/

Citește și:

Vezi și:

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact