Project Description

Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri

 

Condiții de admitere

Pentru domeniul Fizică:

Media de admitere:
– 100% Media examenului de bacalaureat.

Criteriul de departajare a candidaților cu aceeași medie: nota la proba Fizică sau Matematică/ Informatică/ Biologie la bacalaureat (în funcţie de prima opţiune)

Pentru domeniul Științe inginerești aplicate:

Media de admitere:
– 100% Media examenului de bacalaureat.

Criteriul de departajare a candidaților cu aceeași medie:
nota la proba Fizică sau Matematica / Informatică la bacalaureat

Taxa de înscriere

120 lei / domeniu
Nu se percepe taxă de înscriere pentru candidații care au participat la concursurile școlare și ale căror dosare de înscriere conțin actele în original;

Pentru înscrierea la al doilea domeniu nu se percepe taxă.

Taxa de școlarizare

3000 lei

Lista olimpiadelor şcolare, concursurilor artistice sau sportive de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de Bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru anul universitar 2020/2021

Ce poți studia

Pregătirea în cadrul Facultăţii de Fizică se realizează prin intermediul unei largi palete de cursuri de fizică, punându-se un accent deosebit pe partea practică și pe domeniile de perspectivă (fizică medicală, biofizică, fizică informatică şi fizică tehnologică), precum şi prin cursuri de matematică, informatică, chimie, biologie sau limbi străine.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

Curs online pentru elevi

„Entropia – controverse, paradoxuri și mister”

Conf. univ. dr. Cristian BABAN

De ce la noi

Pentru că la Facultatea de Fizică, tradiţia se îmbină perfect cu modernitatea, iar colectivele de cercetare din facultate, compuse din cadre didactice, cercetători şi studenţi sunt într-un contact permanent cu lumea ştiinţifică de top din afara graniţelor ţării. Aceste contacte s-au intensificat şi dezvoltat în ultimii ani în cadrul unor proiecte de cercetare comune cu prestigioase colective din Uniunea Europeană, Elveția, Japonia sau Statele Unite ale Americii. De aceste legături, beneficiază studenții facultății care își desfășoară în număr mare (peste 40 pe an) practica de vară la instituții partenere din străinătate. În plus, în ultimii ani, granturile de cercetare științifică obținute prin competiție națională sau internațională au permis achiziţionarea de echipamente moderne, similare celor de la marile universități ale lumii, facilitând astfel accesul studenţilor la tehnică de ultimă oră şi cooptarea în corpul profesoral a unor cadre didactice cu stagii de perfecționare, doctorale sau postdoctorale, efectuate în străinătate. De aceea, la ultima clasificare a instituțiilor de învățământ, Facultatea de Fizică din Iași a fost încadrată în categoria A (cea mai ridicată), toate programele de studii oferite au primit calificativul maxim din partea ARACIS (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior), iar centrul de cercetare CARPATH (Centrul de Cercetări Aplicate în Fizică şi Tehnologii Avansate) a primit titlul de cel mai bun centru de cercetări din țară din toate domeniile.

Studenții Facultății de Fizică beneficiază de cel mai mare supercalculator din țară utilizat în scopuri didactice și de cercetare și de peste 100 de alte calculatoare cu acces la Internet. Biblioteca Facultății de Fizică dispune de peste 100.000 de volume, dar oferă totodată și acces online la  toate bazele de date și revistele științifice importante, ceea ce permite cunoașterea imediată a ultimelor descoperiri științifice din lume.

Ce poți face după ce termini

Piața muncii pentru absolvenții de fizică s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani și oferă oportunități dintre cele mai diverse. Mulți dintre absolvenții noștri devin cercetători fie în țară (la universități, institute sau în industrie, mai ales la multinaționalele intrate recent în țara noastră), fie în străinătate. Alți absolvenți lucrează ca fizicieni medicali în spitale sau cabinete medicale, informaticieni, experți în domeniul protecţiei mediului, biofizicieni, sau optează pentru o carieră didactică.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru unele facultăți, poţi achita taxa de admitere și la casierii

Depunerea dosarului de admitere

  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
  • Înainte de a depune dosarul verifică încă o data dacă ai toate actele necesare înscrierii;
  • În sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.

Actele necesare

  • Fişa de înscriere
  • Diploma de bacalaureat obţinută în România, în original, sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D. Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în 2019 pot prezenta în locul diplomei de bacalaureat adeverinţa eliberată de liceu, în care se menţionează media generală de la bacalaureat, notele disciplinelor de bacalaureat
  • În cazul în care candidatul nu este la prima facultate la care se înscrie atunci trebuie o adeverință de la facultatea unde sunt depuse actele în original
  • Original* + Copie simplă a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România)
  • Original* + Copie simplă a certificatului de naştere
  • Original* + Copie simplă a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
  • Adeverinţă medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul)
  • 2 fotografii tip carte de identitate
  • Adeverinţă din care să rezulte calitatea de student cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă (dacă este cazul pentru studenții care urmează o a doua specializare)
  • Dosar plic

(*) Se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

Întrucât candidații au dreptul de a se prezenta concomitent la doua sau mai multe domenii, în vederea admiterii în învățământul superior, dosarul cu actele in original se depune la prima opțiune. Inscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menționate, prezentate în copieconform cu originalul la care se adaugă o adeverință de înscriere de la facultatea unde s-a depus dosarul cu actele originale.

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de recunoaştere emise de către C.N.R.E.D.

Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Taxa pentru echivalare va fi achitată şi depusă la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original (dacă este cazul), de a semna contractul de studii și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei noi.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2019 – 2020.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au depus dosarul cu actele în original, care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2019. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

FACULTATEA

Domeniul

Media maximă BUGET Media minimă BUGET Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ ID / IFR Media minimă BUGET- Rural  Media minimă BUGET- Etnici ROMI
FACULTATEA DE FIZICĂ
Fizică 9,86 6,26 6,70
Domeniul de licenţă Specializarea/ Programul de studii universitare de licenţă  Limba de predare Forma de învăţământ Buget, cu bursă Buget, fără bursă TOTAL BUGET
RP
TAXĂ TOTAL RP
B+T
Fizică Biofizică română IF 0 1 1 1 2
Fizică română IF 0 1 1 1 2
Fizică informatică română IF 1 1 2 1 3
Fizică medicală română IF 0 1 1 2 3
Ştiinţe inginereşti aplicate Fizică tehnologică română IF 0 1 1 1 2
Fizică tehnologică (Bălți, Rep. Moldova) română IF 24 0 24 0 24
25 5 30 6 36

 I. DATE GENERALE

I.1. Din categoria românilor de pretutindeni, fac parte[1]:

  1. a) Persoanele care îşi asumă în mod liber identitatea culturală română, persoanele de origine română și cele aparținând filonului lingvistic şi cultural românesc care locuiesc în afara frontierelor României (R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria) – etnici români;
  2. b) Românii emigrați, fie că au păstrat sau nu cetățenia română, descendenții acestora, precum și cetățenii români cu domiciliul stabil sau reședința în străinătate – diaspora.

I.2. Școlarizarea românilor de pretutindeni se realizează cu respectarea strictă a capacității de școlarizare, astfel:

  1. a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursăla programe cu predare exclusiv în limba română;
  2. b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă, la programe cu predare exclusiv în limba română;
  3. c) cu plata taxei de școlarizare în lei, în cuantumul stabilit pentru cetățenii român

I.3. (1) Locurile finanțate de la bugetul statului (fără plata taxelor de școlarizare, cu bursă sau fără bursă) sunt stabilite prin ordin al ministrului.

(2) Locurile cu taxă sunt aprobate de către Biroul Executiv al Consiliului de Administrație și, pentru ocuparea lor, se pot califica toți candidaţii care au obținut punctaje inferioare mediei de admitere pentru locurile finanţate de la buget, în ordinea descrescătoare a mediilor sau punctajelor, dar care satisfac cerinţa minimală de admitere (media minimă 5,00), precum şi cei care optează pentru această formă de învățământ în fişa de înscriere ori cei care îndeplinesc condițiile pentru a fi admişi doar cu taxă de studiu.

I.4. Se pot înscrie la programe de studii cu predare în limba română:

  • persoanele care prezintă acte de studii românești aferente unor programe de studii cu predare în limba română (diplome și certificate) sau acte de studii, situații școlare atestând cel puțin patru ani de studii consecutivi urmați în limba română, precum și certificate sau atestate de competență lingvistică nivel minim B2, eliberate de Institutul Limbii Române;
  • persoanele care prezintă certificate sau atestate de competență lingvistică nivel minim B1, eliberate de instituții de învățământ superior acreditate din ţară care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini sau obținute în străinătate, prin lectoratele de limba română ale Institutului Limbii Române sau prin Institutul Cultural Român.
  • optează pentru frecventarea anului pregătitor de limba română, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

I.5. Pentru programele de studii în limba engleză/franceză este necesară dovedirea competenței lingvistice printr-un certificat de atestare a cunoașterii limbii engleze/franceze eliberat de către o instituție recunoscută de MEN.

I.6. Înscrierea se poate realiza în perioada 15-20 iulie 2019/9-11 septembrie 2019 printr-una din următoarele metode:

  1. prin depunerea dosarului de candidatură, personal sau de către o altă persoană, cu procură, la Comisia centrală de admitere a candidaților români de pretutindeni, coordonată de către prof. univ. dr. Liviu-George MAHA, pentru candidații care participă la concursul de admitere la programe de studii de licență, sau la comisiile de admitere din facultăți, pentru candidații care participă la concursul de admitere la programe de studii de masterat;
  2. on-line, pe pagina web: inscriere.uaic.ro;
  3. la sediile Extensiunilor Bălți (Universitatea Alecu Russo din Bălți, str. Pușkin, nr. 28, bloc 4, Aula 408) și Chișinău (Universitatea de Stat de Educație Fizică și Sport, Facultatea de Kinetoterapie, str. Andrei Doga, nr. 22) doar pentru programele autorizate să funcționeze la acestea.

I.7. Conform OMEN 4107 din 06.07.2018, candidații români de pretutindeni sunt scutiți de la plata taxelor de înscriere, de procesare a dosarului, de înmatriculare, pentru testarea competențelor lingvistice de limba română.

I.8. (1) Admiterea se realizează centralizat pe toată universitatea pentru ciclul de studii de licență, pe fișa de înscriere urmând a fi disponibile opțiuni privind toate programele de studii de licență pentru care au fost alocate locuri.

(2) Admiterea la programele de studii de masterat se desfășoară la nivelul fiecărei facultăți.

I.9. (1) Pentru buna organizare și desfășurare a concursului de admitere a românilor de pretutindeni, vor fi implicați și studenți voluntari din asociații studențești, în special din ATRAG.

(2) Aceștia vor participa la activități de informare a potențialilor candidați, de îndrumare a acestora, fără a interfera cu concursul de admitere propriu-zis.

I.10.  Din componența dosarului de concurs, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, se elimină cerinţa de depunere a copiilor legalizate ale documentelor, înlocuindu-le cu certificarea conformităţii cu originalul, de către membrii comisiei.

[1] Conform Legii nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările ş i completările ulterioare

II. ADMITEREA LA STUDII UNIVERSITARE DE LICENȚĂ

II.1. Se pot înscrie pentru admitere în anul universitar 2019-2020 candidații din R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria și din diaspora.

II.2. (1) Candidații vor fi admiși pe bază de concurs de dosar, media de admitere fiind 100% media examenului de bacalaureat, în limita locurilor alocate.

(2) Candidații pentru Facultatea de Educație Fizică și Sport, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației (specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar) și Facultatea de Teologie Ortodoxă (specializarea Teologie ortodoxă pastorală) vor susține probe eliminatorii, notate cu admis/respins. Menținerea opțiunii și confirmarea locului pentru aceste programe de studii este condiționată de promovarea probelor eliminatorii.

(3) Criteriul de departajare pentru candidații cu aceeași medie aflați pe ultimele locuri este media anilor de studii liceale.

(4) Se pot recunoaște, în vederea admiterii, rezultatele obținute la olimpiadele/concursurile internaționale și naționale (obținute pe teritoriul României).

II.3. (1) Dosarul de candidatură va conține următoarele documente:

  1. Fișă de înscriere (Anexa nr. 1);
  2. Original* și copie după B.I./C.I./actul de identitate, inclusiv dovada domiciliului;
  3. Original* și copie după certificatului de naștere, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  4. Original* și copie după pașaport, valabil cel puțin 6 luni de la începerea programului de studii pentru care optează candidatul;
  5. Original* și copie certificatului de căsătorie, după caz, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  6. Declarație pe proprie răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, potrivit legislației în vigoare (Anexa nr. 2), cu excepția candidaților din R. Moldova pentru care unul sau ambii părinți sunt, conform certificatului de naștere al candidatului, aparținători ai filonului lingvistic și cultural românesc;
  7. Copia diplomei de Bacalaureat sau echivalentă sau, după caz, adeverința (pentru absolvenții anului curent) de promovare a examenelor naționale de absolvire a învățământului liceal (tradusă în limba română sau într-o limbă de circulație internațională);
  8. Copii ale foilor matricole pentru studiile liceale absolvite (traduse în limba română sau într-o limbă de circulație internațională);
  9. Copia recomandării ierarhilor sau acordul conducătorilor locali de culte, pentru candidații la admiterea în învățământul superior teologic, după caz;
  10. Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul). Candidații la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport vor respecta cerințele specifice;
  11. 3 fotografii 2×2,5 cm;
  12. alte documente solicitate de facultate, după caz.

(*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

(2) Candidații români de pretutindeni care au studii în altă țară decât România sau cea de domiciliu trebuie să prezinte, împreună cu diploma de bacalaureat, adeverința de echivalare eliberată de Ministerul de resort din țara de domiciliu.

II.4. (1) Verificarea diplomelor de bacalaureat prezentate de absolvenții din Republica Moldova se realizează accesând  https://ctice.md/verif/  și, ulterior, pagina pentru verificarea actelor de studii.

(2) Pentru candidații din diaspora, diplomele care dau accesul la studii de licență sunt menționate în Anexa nr. 3).

II.5. Candidații pentru studii universitare de licență, care, inițial, au fost admiși la un program de studii și se află în anul pregătitor, pot opta pentru un alt program de studii numai printr-un nou concurs, după absolvirea anului pregătitor. În cazul nepromovării noului concurs de admitere, aceștia își pot continua studiile în baza aprobării anterioare.

III. ADMITEREA LA STUDII UNIVERSITARE DE MASTER

III.1. Se pot înscrie pentru admitere în anul universitar 2019-2020 candidații din R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria și din diaspora.

III.2. (1) Admiterea candidaților se face în limita locurilor alocate.

(2) După sesiunea de admitere din iulie, se pot face, prin hotărârea Biroului Executiv al Consiliului de Administrație, redistribuiri ale locurilor rămase neocupate.

III.3. Selecția candidaților se va realiza conform condițiilor stabilite de fiecare facultate pentru candidații români, concursul de admitere urmând a se desfășura la nivelul facultăților.

III.4. (1) Sunt eligibili pentru înscriere la concurs pentru locurile bugetate românii de pretutindeni care au absolvit programe de studii de licență acreditate.

(2) Candidații români de pretutindeni care au absolvit programe de studii de licență neacreditate (care nu sunt incluse pe listele disponibile la www.anacip.md) se pot înscrie numai pe locuri cu taxă.

III.5. Verificarea diplomelor de licență prezentate de românii de pretutindeni se face după cum urmează:

III.6. (1) Dosarul de candidatură va conține următoarele documente:

  1. Fișă de înscriere (Anexa nr. 4);
  2. Original* și copie după B.I./C.I./actul de identitate, inclusiv dovada domiciliului;
  3. Original* și copie după certificatului de naștere, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  4. Original* și copie după pașaport, valabil cel puțin 6 luni de la începerea programului de studii pentru care optează candidatul;
  5. Original* și copie după certificatului de căsătorie, după caz, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională);
  6. Declarație pe proprie răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, potrivit legislației în vigoare (Anexa nr. 2) – cu excepția candidaților din R. Moldova pentru care unul sau ambii părinți sunt, conform certificatului de naștere al candidatului, aparținători ai filonului lingvistic și cultural românesc;
  7. Copia diplomei de Bacalaureat sau echivalentă, tradusă în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  8. Copii ale foilor matricole pentru studiile liceale absolvite, traduse în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  9. Copia diplomei de Licență sau echivalentă sau, după caz, adeverința (pentru absolvenți anului curent), tradusă în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  10. Copii ale suplimentului la diplomă/foilor matricole pentru studiile de licență absolvite, traduse în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  11. Copia recomandării ierarhilor sau acordul conducătorilor locali de culte, pentru candidații la admiterea în învățământul superior teologic, după caz;
  12. adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul); candidaţii la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport vor respecta cerințele specifice;
  13. 3 fotografii 2×2,5 cm;
  14. alte documente solicitate de facultate, după caz.

(*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

(2) Candidații români de pretutindeni care au studii în altă țară decât România sau cea de domiciliu trebuie să prezinte, împreună cu diplomele, adeverința de echivalare eliberată de Ministerul de resort din țara de domiciliu.

IV. DISPOZIŢII FINALE

IV.1. Listele cu candidații înscriși va fi completată cu cei care s-au înscris la concursul de admitere prin e-mail la Ministerul Educației.

IV.2. Ministerul pentru Românii de Pretutindeni și Ministerul Afacerilor Externe pot emite recomandări în cazul candidaților a căror școlarizare în România este considerată oportună din perspectiva politicii externe și a relațiilor cu românii de pretutindeni.

IV.3. Comisia centrală de admitere a candidaților români de pretutindeni poate redistribui locurile alocate inițial pe țări care au rămas neocupate în urma organizării concursului de admitere.

IV.4. (1) Candidaţii declarați admişi pe locurile finanțate de la buget au obligația de a depune, conform calendarului stabilit, dosarul cu actele de studii în original, de a semna Formularul de confirmare (Anexa nr. 5).

(2) Candidaţii admişi pe locurile cu taxă au obligația să depună, conform calendarului stabilit, dosarul cu actele de studii în original, să achite cel puțin 30% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I al anului universitar 2019-2020 şi să semneze Formularul de confirmare (Anexa nr. 5). În cazul în care sunt admişi sau urmează deja un alt program de studii, vor depune la dosar copia legalizată a diplomei de bacalaureat însoțită de adeverință care să ateste prezența originalului la altă facultate/ instituţie de învățământ superior.

(3) După termenele stabilite, candidaţii care nu şi-au îndeplinit aceste obligaţii vor fi declaraţi respinşi. Locurile eliberate de aceşti candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi.

IV.5. Taxa de școlarizare achitată la confirmarea locului cu taxă  se restituie în aceleași condiții ca și pentru candidații români. Ca dată de referință pentru calculul sumelor reținute se va lua data semnării Formularului de confirmare a locului.

IV.6. Contractul de studii se va semna după primirea Ordinului/Avizului MEN privind înmatricularea.

IV.7. Studenții admiși ca bursieri ai statului român, într-unul din ciclurile de studii universitare, care se retrag de la studii sau sunt exmatriculați, se pot reînscrie cu taxă de școlarizare în lei, în cuantumul stabilit pentru cetățenii români în conformitate cu regulamentele fiecărei instituții de învățământ superior. Excepție fac cazurile medicale, aprobate în baza Cartei Universitare, precum și cele care au avizul Senatului instituției de învățământ superior.

IV.8. În cazul în care românii de pretutindeni își schimbă domiciliul în România pe parcursul studiilor, aceștia pot continua studiile în conformitate cu reglementările Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași pentru cetățenii români cu domiciliul stabil în România, începând cu anul universitar următor.

Număr de locuri

Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină

Acte necesare – Licență

  • Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
  • Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
  • Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
  • Original* și copie după certificat de naștere;
  • Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
  • În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
  • 2 fotografii 3/4;
  • Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
  • Dosar plic.
  • (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Acte necesare – Master

  • diploma de bacalaureat – în original;
  • diploma de licenţă – în original;
  • suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
  • certificat de naştere – în copie legalizată;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
  • carte de identitate – copie;
  • adeverinţă medicală tip;
  • 2 fotografii 3/4;
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

  • Cine are drept de cazare

    Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

    Când se fac cazările

    În anul universitar 2018-2019:

    • 3 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
    • 12 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
    • 21 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
    • 24 – 26 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 26 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 17:00);
    • 26 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
    • 26 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
    • 27, 28, 29 septembrie – afișarea la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate de 24 de ore de la data emiterii.
    • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Social al Direcţiei Servicii Sociale Studenţeşti.

    Actele de care ai nevoie la cazare

    • dispoziţia de cazare;
    • contractul de închiriere, completat în trei exemplare (vei primi formularele de la facultate);
    • legitimaţia de camin (eliberată de facultate);
    • o fotografie tip buletin;
    • cererea de stabilire a reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
    • buletinul/ cartea de identitate, pentru cetăţenii români; paşaport pentru cetăţenii străini;
    • copie xerox după certificatul de căsătorie.

    Cât costă

    Tarifele de cazare în anul universitar 2018-2019

    • C1
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C2
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
      • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
    • C3
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • C5
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (2 locuri în cameră, pat dublu)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
      • 120 lei/loc/lună (5 locuri în cameră)
    • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
      • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
    • Akademos
      • 500 lei/loc/lună
      • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
    • Gaudeamus
      • 440 lei/loc/lună
    • Cămin „Buna Vestire”
      • 350 lei/loc/lună

    Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc de Senatul Universităţii în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

    Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact