Drept – Admitere Licență

//Drept – Admitere Licență
Drept – Admitere Licență 2019-05-22T09:05:23+00:00

Project Description

Ce poți studia

Facultatea de Drept te aşteaptă să păşeşti în fascinanta lume a Dreptului, alături de profesori pregătiţi să te îndrume în acest domeniu complex. În cadrul Facultăţii de Drept vei obține o diplomă în științe juridice, dobândind cunoștințe de drept național și european privind, printre altele, statul și autoritățile publice, infracțiunile și sancțiunile, relațiile de afaceri, familia, statut juridic personal și sistemul judiciar.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

De ce la noi

Facultatea de Drept îţi pune la dispoziţie cursuri și seminarii dinamice și adaptate, săli şi amfiteatre moderne, posibilitatea de a participa la conferinţe cu invitaţi de prestigiu din ţară şi din străinătate, de a pleca cu o bursă de studiu în străinătate sau într-o vizită de lucru la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, Curtea de Justiție a Uniunii Europene ori Parlamentul European. De asemenea, te poţi implica activ în viaţa facultăţii, participând la concursuri ştiinţifice şi sportive, cum ar fi Hexagonul Facultăţilor de Drept (Iaşi, Bucureşti, Cluj, Craiova, Timişoara, Sibiu) ori concursuri de procese simulate (Strasbourg, Paris, Praga, Budapesta, Boston). Viața de student la Drept poate însemna și participarea la acțiunile asociațiilor studențești și voluntariat.

Ce poți face după ce termini

Ca absolvent al Facultăţii de Drept ai numeroase perspective de realizare profesională: magistrat (procuror, judecător), notar, avocat, jurisconsult, funcţionar public în cadrul administraţiei publice centrale şi locale, diplomat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, consultant de afaceri în cadrul Camerelor de Comerţ, specialist în relaţiile comerciale interne sau internaţionale ș.a.m.d.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru unele facultăți, poţi achita taxa de admitere și la casierii

Depunerea dosarului de admitere

  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
  • Înainte de a depune dosarul verifică încă o data dacă ai toate actele necesare înscrierii;
  • În sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.

Actele necesare 

  1. FIŞĂ TIP DE ÎNSCRIERE
    Va rugam să completați în cerere un număr de telefon valabil, astfel încât să puteți fi contactați în timp util dacă apar probleme la dosar.
    •La completarea opțiunilor vă rugăm să aveți în vedere următoarele aspecte:
    →Este de preferat să treceți toate cele 3 opțiuni, în ordinea pe care o doriți dvs. Chiar dacă inițial sunteți admis la ultima dintre cele 3 opțiuni, după prima rundă de înmatriculare și dacă vă înmatriculați la opțiunea la care ați fost admis inițial, există posibilitatea să puteți urca la celelalte opțiuni, ca urmare a redistribuirii locurilor. Această posibilitate va exista doar dacă se vor elibera locuri ca urmare a neînmatriculării/retragerii dosarelor de către ceilalți candidați.
    → Sunt situații în care nu puteți trece toate cele 3 opțiuni. De exemplu, nu puteți opta pentru buget dacă ați urmat deja în regim de buget o altă facultate.
  2. DIPLOMĂ DE BACALAUREAT obţinută în România (în original și fotocopie)
    sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D. (în original și fotocopie)
    sau ADEVERINŢĂ DE ABSOLVIRE pentru absolvenții promoției 2018 (în original și fotocopie);
  3. FOAIA MATRICOLĂ DIN LICEU
    doar pentru candidații care depun la înscriere diploma de bacalaureat (în original și fotocopie);
  4. original* şi fotocopie după CARTEA DE IDENTITATE (care atestă domiciliul în România)/ PAŞAPORT (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia);
  5. original* şi fotocopie după CERTIFICATUL DE NAŞTERE;
  6. original* şi fotocopie după CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE, sau documentul care atestă schimbarea numelui, (dacă este cazul);
  7. ADEVERINŢĂ MEDICALĂ TIP, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul). Nu este necesară dovada efectuării unor analize medicale).
  8. în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor: ADEVERINŢĂ din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă (studii de licenţă sau de masterat) şi numărul de semestre în care au beneficiat de bursă (studii de licenţă sau de masterat), dacă este cazul. (Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, art. 199: (3) O persoană poate fi admisă şi înmatriculată ca student concomitent la cel mult două programe de studii, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă, conform normelor legale în vigoare, numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii. În cazul studenţilor care se transferă între universităţi sau programe de studii, subvenţiile urmează studentul).
  9. 3 fotografii color tip buletin (cu numele scris pe spate). Vă rugăm să așezați fotografiile într-un plic sau să le prindeți cu agrafe de marginea dosarului, pentru a preveni pierderea lor.
  10. CHITANŢĂ DE PLATĂ A TAXEI DE ADMITERE
    – Taxa de admitere se achitată ÎNAINTE DE PREZENTAREA DOSARULUI PENTRU ÎNSCRIERE, prin ordin de plata, la orice filială BRD din ţară (cod taxa 28). Este suficient ca un candidat să meargă la unul dintre sediile băncii unde va putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, mentionând numele facultăţii la care îşi va depune dosarul. Dovada plăţii va fi anexata dosarului de candidatură. IMPORTANT!
    Dacă doriți să vă înscrieți/înmatriculați în week-end, puteți achita taxa până vineri. Precizăm că sâmbăta și duminica sunt deschise în Iași filialele BRD din centrele comerciale Carrefour și Kaufland.
    Categorii de persoane scutite de taxa de înscriere (art. 32 din Metodologia privind admiterea la studii de LICENȚĂ 2017)
  11. UN DOSAR PLIC
    – în care veți așeza actele în ordinea precizată mai sus. Pe coperta dosarului veți scrie CORECT și LIZIBIL numele și prenumele.
    Persoanele care și-au schimbat numele prin căsătorie vor scrie numele şi prenumele din certificatul de naștere şi la sfârşit numele după căsătorie. De exemplu: Popescu V. Maria căs. Ionescu.

Atenţie!
Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăţi/instituţii, în vederea admiterii în învăţământul superior, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menţionate, prezentate în fotocopie, la care se adaugă o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituţie.

Notă: prin „fotocopie” se înţelege o copie simplă alb-negru, nelegalizată.

(*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de recunoaştere emise de către C.N.R.E.D.

Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Taxa pentru echivalare va fi achitată şi depusă la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original (dacă este cazul), de a semna contractul de studii și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei noi.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2019 – 2020.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au depus dosarul cu actele în original, care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2018. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Domeniul Media maximă BUGET Media minimă

BUGET

Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ

ID / IFR

Media minimă

BUGET-

Rural

 Media minimă

BUGET-

Etnici ROMI

Drept 9,70 8,40 7,93 6,52 8,24

DATE GENERALE

I.1. Din categoria românilor de pretutindeni, fac parte[1]:

  1. a) Persoanele care îşi asumă în mod liber identitatea culturală română, persoanele de origine română și cele aparținând filonului lingvistic şi cultural românesc care locuiesc în afara frontierelor României (R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria) – etnici români;
  2. b) Românii emigrați, fie că au păstrat sau nu cetățenia română, descendenții acestora, precum și cetățenii români cu domiciliul stabil sau reședința în străinătate – diaspora.

I.2. Școlarizarea românilor de pretutindeni se realizează cu respectarea strictă a capacității de școlarizare, astfel:

  1. a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursăla programe cu predare exclusiv în limba română;
  2. b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă, la programe cu predare exclusiv în limba română;
  3. c) cu plata taxei de școlarizare în lei, în cuantumul stabilit pentru cetățenii român

I.3. (1) Locurile finanțate de la bugetul statului (fără plata taxelor de școlarizare, cu bursă sau fără bursă) sunt stabilite prin ordin al ministrului.

(2) Locurile cu taxă sunt aprobate de către Biroul Executiv al Consiliului de Administrație și, pentru ocuparea lor, se pot califica toți candidaţii care au obținut punctaje inferioare mediei de admitere pentru locurile finanţate de la buget, în ordinea descrescătoare a mediilor sau punctajelor, dar care satisfac cerinţa minimală de admitere (media minimă 5,00), precum şi cei care optează pentru această formă de învățământ în fişa de înscriere ori cei care îndeplinesc condițiile pentru a fi admişi doar cu taxă de studiu.

I.4. Se pot înscrie la programe de studii cu predare în limba română:

  • persoanele care prezintă acte de studii românești aferente unor programe de studii cu predare în limba română (diplome și certificate) sau acte de studii, situații școlare atestând cel puțin patru ani de studii consecutivi urmați în limba română, precum și certificate sau atestate de competență lingvistică nivel minim B2, eliberate de Institutul Limbii Române;
  • persoanele care prezintă certificate sau atestate de competență lingvistică nivel minim B1, eliberate de instituții de învățământ superior acreditate din ţară care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini sau obținute în străinătate, prin lectoratele de limba română ale Institutului Limbii Române sau prin Institutul Cultural Român.
  • optează pentru frecventarea anului pregătitor de limba română, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

I.5. Pentru programele de studii în limba engleză/franceză este necesară dovedirea competenței lingvistice printr-un certificat de atestare a cunoașterii limbii engleze/franceze eliberat de către o instituție recunoscută de MEN.

I.6. Înscrierea se poate realiza în perioada 16-21 iulie 2018/10-12 septembrie 2018 printr-una din următoarele metode:

  1. prin depunerea dosarului de candidatură, personal sau de către o altă persoană, cu procură, la Comisia centrală de admitere a candidaților români de pretutindeni în Corpul A al Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Sala ”Traian Bratu”, după următorul program:
    • Luni, 16 iulie – vineri, 20 iulie 2018 – între orele: 900  – 1600;
    • Sâmbătă, 21 iulie 2018 – între orele: 900 – 1300.
  2. on-line, pe site-ul dedicat special românilor de pretutindeni: inscriere-etnici.uaic.ro;
  3. la sediile Extensiunilor Bălți (Univ. Alecu Russo din Bălți, str. Pușkin 28, bloc 4, Aula 408) și Chișinău (Univ. de Stat de Educație Fizică și Sport, Facultatea de Kinetoterapie, str. Andrei Doga nr. 22) doar pentru programele autorizate să funcționeze la acestea.

I.7. Nu se percepe taxă de înscriere.

I.8. Admiterea se realizează centralizat pe toată universitate, pe fișa de înscriere urmând a fi disponibile opțiuni privind toate programele de studii pentru care au fost alocate locuri.

I.9. Pentru buna organizare și desfășurare a concursului de admitere a românilor de pretutindeni vor fi implcați și studenți voluntari din asociații studențești, în special din ATRAG.

I.10.  Din componența dosarului de concurs, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, se elimină cerinţa de depunere a copiilor legalizate ale documentelor, înlocuindu-le cu certificarea conformităţii cu originalul, de către membrii comisiei.

ADMITEREA LA STUDII UNIVERSITARE DE LICENȚĂ

II.1. Se pot înscrie pentru admitere în anul universitar 2018/2019 candidații din R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria și din diaspora.

II.2. (1) Candidații vor fi admiși pe bază de concurs de dosar, media de admitere fiind 100% media examenului de bacalaureat, în limita locurilor alocate. Candidații pentru Facultatea de Educație Fizică și Sport, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației (specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar) și Facultatea de Teologie Ortodoxă (specializarea Teologie ortodoxă pastorală) vor susține probe eliminatorii, notate cu admis/respins.

(2) Criteriul de departajare pentru candidații cu aceeași medie aflați pe ultimele locuri este media anilor de studii liceale.

(3) Se pot recunoaște, în vederea admiterii, rezultatele obținute la olimpiadele/concursurile internaționale și naționale (obținute pe teritoriul României) .

II.3. (1) Dosarul de candidatură va conține următoarele documente:

  1. Fișă de înscriere (Anexa nr. 1 – se completează în momentul depunerii dosarului);
  2. Original* și copie după B.I./C.I./actul de identitate, inclusiv dovada domiciliului;
  3. Original* și copie după certificatului de naștere, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  4. Original* și copie după pașaport, valabil cel puțin 6 luni de la începerea programului de studii pentru care optează candidatul;
  5. Original* și copie certificatului de căsătorie, după caz, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
  6. Declarație pe proprie răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, potrivit legislației în vigoare (Anexa nr. 2), cu excepția candidaților din R. Moldova pentru care unul sau ambii părinți sunt, conform certificatului de naștere al candidatului, aparținători ai filonului lingvistic și cultural românesc;
  7. Copia diplomei de Bacalaureat sau echivalentă sau, după caz, adeverința (pentru absolvenții anului curent) de promovare a examenelor naționale de absolvire a învățământului liceal (tradusă în limba română sau într-o limbă de circulație internațională);
  8. Copii ale foilor matricole pentru studiile liceale absolvite (traduse în limba română sau într-o limbă de circulație internațională);
  9. Copia recomandării ierarhilor sau acordul conducătorilor locali de culte, pentru candidații la admiterea în învățământul superior teologic, după caz;
  10. Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul). Candidații la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport vor respecta cerințele specifice;
  11. 3 fotografii 2×2,5 cm;
  12. alte documente solicitate de facultate, după caz.

(*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

(2) Candidații români de pretutindeni care au studii în altă țară decât România sau cea de domiciliu trebuie să prezinte, împreună cu diploma de bacalaureat, adeverința de echivalare eliberată de Ministerul de resort din țara de domiciliu.

II.4. (1) Verificarea diplomelor de bacalaureat prezentate de absolvenții din Republica Moldova se realizează accesând  https://ctice.md/verif/  și, ulterior, pagina pentru verificarea actelor de studii.

(2) Pentru candidații din diaspora, diplomele care dau accesul la studii de licență sunt menționate în Anexa nr. 3.

II.5. Candidații pentru studii universitare de licență, care, inițial, au fost admiși la un program de studii și se află în anul pregătitor, pot opta pentru un alt program de studii numai printr-un nou concurs, după absolvirea anului pregătitor. În cazul nepromovării noului concurs de admitere, aceștia își pot continua studiile în baza aprobării anterioare.

DISPOZIŢII FINALE

IV.1. Listele cu candidații înscriși va fi completată cu cei care s-au înscris la concursul de admitere prin e-mail la Ministerul Educației.

IV.2. Ministerul pentru Românii de Pretutindeni și Ministerul Afacerilor Externe pot emite recomandări în cazul candidaților a căror școlarizare în România este considerată oportună din perspectiva politicii externe și a relațiilor cu românii de pretutindeni.

IV.3. Comisia centrală de admitere a candidaților români de pretutindeni poate redistribui locurile alocate inițial pe țări care au rămas neocupate în urma organizării concursului de admitere.

IV.4. (1) Candidaţii declarați admişi pe locurile finanțate de la buget au obligația de a depune, conform calendarului stabilit, dosarul cu actele de studii în original, de a semna Formularul de confirmare.

(2) Candidaţii admişi pe locurile cu taxă au obligația să depună, conform calendarului stabilit, dosarul cu actele de studii în original, să achite cel puțin 30% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I al anului universitar 2018/2019 şi să semneze Formularul de confirmare. În cazul în care sunt admişi sau urmează deja un alt program de studii, vor depune la dosar copia legalizată a diplomei de bacalaureat însoțită de adeverință care să ateste prezența originalului la altă facultate/ instituţie de învățământ superior.

(3) După termenele stabilite, candidaţii care nu şi-au îndeplinit aceste obligaţii vor fi declaraţi respinşi. Locurile eliberate de aceşti candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi.

IV.5. Taxa de școlarizare achitată la confirmarea locului cu taxă  se restituie în aceleași condiții ca și pentru candidații români. Ca dată de referință pentru calculul sumelor reținute se va lua data semnării Formularului de confirmare a locului.

IV.6. Contractul de studii se va semna după primirea Ordinului/Avizului MEN privind înmatricularea.

IV.7.  Studenții admiși ca bursieri ai statului român, într-unul din ciclurile de studii universitare, care se retrag de la studii sau sunt exmatriculați, se pot reînscrie cu taxă de școlarizare în lei, în cuantumul stabilit pentru cetățenii români în conformitate cu regulamentele fiecărei instituții de învățământ superior. Excepție fac cazurile medicale, aprobate în baza Cartei Universitare, precum și cele care au avizul Senatului instituției de învățământ superior.

IV.8. În cazul în care românii de pretutindeni își schimbă domiciliul în România pe parcursul studiilor, aceștia pot continua studiile în conformitate cu reglementările Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași pentru cetățenii români cu domiciliul stabil în România, începând cu anul universitar următor.

[1] Conform Legii nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările ş i completările ulterioare

Număr de locuri

Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină

Acte necesare – Licență

  • Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
  • Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
  • Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
  • Original* și copie după certificat de naștere;
  • Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
  • În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
  • 2 fotografii 3/4;
  • Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
  • Dosar plic.
  • (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Acte necesare – Master

  • diploma de bacalaureat – în original;
  • diploma de licenţă – în original;
  • suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
  • certificat de naştere – în copie legalizată;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
  • carte de identitate – copie;
  • adeverinţă medicală tip;
  • 2 fotografii 3/4;
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

  • Cine are drept de cazare

    Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

    Când se fac cazările

    În anul universitar 2018-2019:

    • 3 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
    • 12 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
    • 21 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
    • 24 – 26 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 26 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 17:00);
    • 26 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
    • 26 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
    • 27, 28, 29 septembrie – afișarea la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate de 24 de ore de la data emiterii.
    • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Social al Direcţiei Servicii Sociale Studenţeşti.

    Actele de care ai nevoie la cazare

    • dispoziţia de cazare;
    • contractul de închiriere, completat în trei exemplare (vei primi formularele de la facultate);
    • legitimaţia de camin (eliberată de facultate);
    • o fotografie tip buletin;
    • cererea de stabilire a reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
    • buletinul/ cartea de identitate, pentru cetăţenii români; paşaport pentru cetăţenii străini;
    • copie xerox după certificatul de căsătorie.

    Cât costă

    Tarifele de cazare în anul universitar 2018-2019

    • C1
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C2
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
      • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
    • C3
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • C5
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (2 locuri în cameră, pat dublu)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
      • 120 lei/loc/lună (5 locuri în cameră)
    • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
      • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
    • Akademos
      • 500 lei/loc/lună
      • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
    • Gaudeamus
      • 440 lei/loc/lună
    • Cămin „Buna Vestire”
      • 350 lei/loc/lună

    Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc de Senatul Universităţii în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

    Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact