Domenii, specializări, forme de învățământ și limba de predare pentru cetățenii ROMÂNI (cu domiciliul în România), UE, SEE și CE (sesiunea iulie 2023)
Condițiile de admitere
Media de admitere:
- 50% Test la Limba română (minim nota 5);
- 50% media examenului de bacalaureat.
Criterii de departajare pentru candidaţii cu aceeaşi medie:
- Nota obţinută la testul de Limba română;
- Media anilor de studii.
Taxa de înscriere
- 300 lei / domeniu
Taxa de școlarizare pentru seria 2023-2026/2027
- 2800 lei
Domenii, specializări, forme de învățământ, limba de predare și număr de locuri pentru cetățenii ROMÂNI (cu domiciliul în România), UE, SEE și CE (sesiunea iulie 2022)
Condițiile de admitere
Media de admitere:
- 50% Media examenului de Bacalaureat;
- 50% Media anilor de studii.
Criteriul de departajare a candidaţilor cu aceeaşi medie: Nota obţinută în cadrul examenului de Bacalaureat la proba scrisă Limba și Literatura Română; În lipsa notei la Limba și literatura română se va lua în calcul nota la disciplinele științe umaniste în funcție de probele susținute de candidat.
Taxa de înscriere
- 300 lei
Taxa de școlarizare pentru anul I, an universitar 2022-2023
- 2800 lei
Ce poți studia
Facultatea de Drept te aşteaptă să păşeşti în fascinanta lume a Dreptului, alături de profesori pregătiţi să te îndrume în acest domeniu complex. În cadrul Facultăţii de Drept vei obține o diplomă în științe juridice, dobândind cunoștințe de drept național și european privind, printre altele, statul și autoritățile publice, infracțiunile și sancțiunile, relațiile de afaceri, familia, statut juridic personal și sistemul judiciar.
Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.
Ce spun colegii tăi mai mari despre Facultate
Cursuri online pentru elevi
Dreptul în epoca internetului, Prof. univ. dr. Tamara UNGUREANU
Dreptul zi de zi, Conf. univ. dr. Ioana COSTEA
„Profesiile juridice și oportunitățile absolventului de Drept”, Conf. univ. dr. Ioana Maria COSTEA
De ce la noi
Facultatea de Drept îţi pune la dispoziţie cursuri și seminarii dinamice și adaptate, săli şi amfiteatre moderne, posibilitatea de a participa la conferinţe cu invitaţi de prestigiu din ţară şi din străinătate, de a pleca cu o bursă de studiu în străinătate sau într-o vizită de lucru la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, Curtea de Justiție a Uniunii Europene ori Parlamentul European. De asemenea, te poţi implica activ în viaţa facultăţii, participând la concursuri ştiinţifice şi sportive, cum ar fi Hexagonul Facultăţilor de Drept (Iaşi, Bucureşti, Cluj, Craiova, Timişoara, Sibiu) ori concursuri de procese simulate (Strasbourg, Paris, Praga, Budapesta, Boston). Viața de student la Drept poate însemna și participarea la acțiunile asociațiilor studențești și voluntariat.
Ce poți face după ce termini
Ca absolvent al Facultăţii de Drept ai numeroase perspective de realizare profesională: magistrat (procuror, judecător), notar, avocat, jurisconsult, funcţionar public în cadrul administraţiei publice centrale şi locale, diplomat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, consultant de afaceri în cadrul Camerelor de Comerţ, specialist în relaţiile comerciale interne sau internaţionale ș.a.m.d.
Plata taxei de înscriere la admitere
- Modalități de plată a taxei de admitere:
-
- Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
- Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere. Este necesar să indici codul pentru fiecare Facultate, forma de învățământ (IF, ID sau IFR). Vezi AICI tabelul cu codurile facultăţilor.
- Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
- Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
-
- Dacă te numeri printre candidații scutiţi de plata taxei de înscriere, alege ca metodă de plată în platformă „Scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei. Vezi AICI categoriile de candidați scutiţi de plata taxei de înscriere.
- Românii de pretutindeni (Republica Moldova, Ucraina, diaspora) sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere.
- Taxele de admitere de la fiecare facultate pot fi consultate aici
Depunerea dosarului de admitere
Înscrierea se realizează on-line AICI sau la sediul facultății. Puteți consulta detalii AICI
- dacă alegi să te înscrii on-line, te rugăm să citești cu atenție secțiunea „Întrebări frecvente”.
- în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sala de înscriere vei primi instrucțiunile necesare.
- în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.
Actele necesare
- FIŞĂ TIP DE ÎNSCRIERE (Români – inclusiv rromi, români de pretutindeni)
Se va completa doar pe platforma Admitere 2022 – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – Admitere la Prima Universitate a României (uaic.ro)
Vă rugăm să completați în fişă o adresă de email validă, pe care vă rugăm să o verificați constant și un număr de telefon valabil, astfel încât să puteți fi contactați.
•La completarea opțiunilor vă rugăm să aveți în vedere următoarele aspecte:
→Este de preferat să treceți toate cele 3 opțiuni, în ordinea pe care o doriți dvs. Chiar dacă inițial sunteți admis la ultima dintre cele 3 opțiuni, după prima rundă de înmatriculare și dacă vă înmatriculați la opțiunea la care ați fost admis inițial, există posibilitatea să puteți urca la celelalte opțiuni, ca urmare a redistribuirii locurilor. Această posibilitate va exista doar dacă se vor elibera locuri ca urmare a neînmatriculării/retragerii dosarelor de către ceilalți candidați.
→ Sunt situații în care nu puteți trece toate cele 3 opțiuni. De exemplu, nu puteți opta pentru buget dacă ați urmat deja în regim de buget o altă facultate(dacă s-au epuizat astfel 8 semestre bugetate de studii de licenţă). - DIPLOMĂ DE BACALAUREAT obţinută în România (document scanat lizibil pentru depunere online, original şi copie simplă dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului)
sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D. (document scanat lizibil pentru depunere online, original şi copie simplă dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului)
sau ADEVERINŢĂ DE ABSOLVIRE pentru absolvenții promoției 2022 (document scanat lizibil pentru depunere online, original şi copie simplă dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului); - FOAIA MATRICOLĂ DIN LICEU (document scanat lizibil pentru depunere online, original şi copie simplă dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului)
doar pentru candidații care depun la înscriere diploma de bacalaureat; - CARTEA DE IDENTITATE (care atestă domiciliul în România)/ PAŞAPORT (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia) (document scanat lizibil pentru depunere online, copie simplă dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului) ;
- CERTIFICATUL DE NAŞTERE (document scanat lizibil pentru depunere online, copie simplă dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului);
- CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE, sau documentul care atestă schimbarea numelui, (dacă este cazul) (document scanat lizibil pentru depunere online, copie simplă dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului);
- ADEVERINŢĂ MEDICALĂ TIP, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul). Nu este necesară dovada efectuării unor analize medicale.
- Îîn cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor: ADEVERINŢĂ din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă (studii de licenţă) şi numărul de semestre în care au beneficiat de bursă (studii de licenţă), dacă este cazul (document scanat lizibil).
- Dovada plăţii taxei de admitere (document scanat lizibil)
– Taxa de admitere se achitată, online sau la orice filială BRD din ţară (cod taxa 28). Este suficient ca un candidat să meargă la unul dintre sediile băncii unde va putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, mentionând numele facultăţii .Pentru cazuri de scutire a taxei de înscriere:
Pe fisa de înscriere online se completează „0 lei” la suma taxei
Se vor completa informaţiile privind dovada scutirii şi se va încărca documentul doveditor scanat lizibil - Dosar plic (nu cu sină sau folie) – dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului
- 2 fotografii color, format 2/2.5 cm – dacă înscrierea se realizează prin depunerea fizică a dosarului
- Pentru locurile speciale, se va include în dosarul de concurs, dovada situației avute în vedere, astfel:
12.1. candidați cadre didactice – adeverință emisă de Inspectoratul școlar județean.
12.2. candidați proveniți din sistemul de protecție socială – adeverință emisă de DGAFPS
12.3. candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități – adeverință
12.4. etnici romi – adeverință emisă de asociația reprezentând interesele comunității rome.
12.5. candidați olimpici – diplomă atestând premiul obținut.
Candidatul își asumă pe propria răspundere, cunoscând consecinţele administrative şi juridice (inclusiv penale) ale declaraţiilor inexacte/false, următoarele:
– datele furnizate în fişă și documentele anexate sunt conforme cu realitatea;
– a luat cunoştinţă de prevederile Metodologiei de admitere;
– a luat cunoștință de faptul că taxa de înscriere nu se restituie;
Candidatul are obligație de a completa/preciza/depune documentele solicitate de comisia de admitere, conform mesajelor primite prin comunicare la distanta in perioada comunicată. Dosarele necompletate vor fi respinse.
Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români
Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.
Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în secțiunea Documente necesare/Dosar pentru obținerea documentului de recunoaștere a studiilor efectuate in străinătate. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.
Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate
Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.
Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.
Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.
Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:
- Eventualele contestaţii se depun în maxim 24 de ore, începând cu data şi ora afişării rezultatelor sesiunii de admitere. Rezultatul contestaţiilor se comunică în cel mult 2 zile după încheierea termenului de depunere a acestora. Decizia comisiei de contestaţii este definitivă.
- Informații complete despre confirmarea locului sunt publicate AICI.
Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2022 – 2023. După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune.
Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.
Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.
Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.
Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2022. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.
La Facultatea de Drept nu mai sunt locuri pentru admiterea la studii universitare de licență, sesiunea septembrie 2022
Admitere-sesiunea iulie 2022
Domenii, specializări, forme de învățământ, limba de predare și număr de locuri pentru candidații ROMÂNI DE PRETUTINDENI
Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.
Număr de locuri
Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină
Acte necesare – Licență
- Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
- Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
- Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
- Original* și copie după certificat de naștere;
- Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
- Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
- În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
- 2 fotografii 3/4;
- Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
- Dosar plic.
- (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
- o recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
- chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
- alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).
Acte necesare – Master
- diploma de bacalaureat – în original;
- diploma de licenţă – în original;
- suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
- certificat de naştere – în copie legalizată;
- certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
- carte de identitate – copie;
- adeverinţă medicală tip;
- 2 fotografii 3/4;
- o recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
- chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
- fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
- alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).
Media de admitere
Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină
Cine are drept de cazare
Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.
Acordarea dreptului de cazare se realizează de către Comisia de cazare a fiecărei facultăţi, din care fac parte obligatoriu, şi reprezentanţi ai studenţilor în Consiliul facultăţii.
La cazare au prioritate studenţii orfani de ambii părinţi, cei care beneficiază de măsură de protecție socială-plasament, dacă au obţinut minimum 20 de credite pentru obligaţiile didactice din anul universitar anterior. Refuzul repartiţiei de cazare sau renunţarea la cazare în timpul anului universitar conduce la pierderea dreptului de cazare pentru anul universitar în curs.
Studenţii bugetari care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea; studenţii cu taxă care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea şi pierderea dreptului de reînmatriculare la UAIC.
Când se fac cazările
În anul universitar 2021-2022:
- 6 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv numărul de locuri scoase la concursul de admitere pentru anul I, licență și master din sesiunea septembrie 2021), pe categorii de studenți (fete/băieți);
- 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
- 20 septembrie – afişarea la facultăţi a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare, ora 16.00;
- 21, 22, 23 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 23 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 și cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
- 23 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
- 23 septembrie, ora 19:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine a locurilor rămase libere, către facultăţi;
- 24, 27, 28, 29, 30 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
- 25 octombrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Direcția Cămine și Cantine – Biroul Probleme Sociale.
Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:
- dispoziţia de cazare;
- contractul de cazare, completat în două exemplare;
- legitimaţia de cămin;
- o fotografie tip legitimație (2×2,5);
- cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei;
- două copii după cartea de identitate, pentru cetăţenii români;
- copie paşaport pentru cetăţenii străini;
- copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
- dovada achitării tarifului de cazare.
Cât costă
Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc. Vezi AICI informații despre tarifele de cazare.
Cazare pe timpul admiterii
Informații despre cazarea pe perioada înscrierilor și desfășurării concursurilor de admitere sunt publicate la adresa: https://www.uaic.ro/studenti/cazare/
Citește și:
- Regulamentul serviciilor pentru studenţi (burse, cazare, alegerea reprezentanţilor studenţilor – inclus în Cartă);
- Regulament de organizare și funcționare a consiliului administrativ pentru probleme social- studențești (CAPSS)
Vezi și: