Domenii, specializări, forme de învățământ și limba de predare pentru cetățenii ROMÂNI (cu domiciliul în România), UE, SEE și CE (sesiunea iulie 2024)

Condiții de admitere

Media de admitere:

  • 50% Test la Limba română (minim 5 (cinci)).
  • 50% Media examenului de bacalaureat.

Criterii de departajare pentru candidaţii cu aceeaşi medie:

1. Nota obţinută la testul de Limba română;

2. Media anilor de studii.

Taxa de înscriere

  • 300 lei / domeniu

Taxa de școlarizare pe an de studii pentru seria 2024 -2027/2028

  • 3200 lei

Lista olimpiadelor şcolare și a concursurilor de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru anul universitar 2024/2025


Ce poți studia

Facultatea de Drept te aşteaptă să păşeşti în fascinanta lume a Dreptului, alături de profesori pregătiţi să te îndrume în acest domeniu complex. În cadrul Facultăţii de Drept vei obține o diplomă în științe juridice, dobândind cunoștințe de drept național și european privind, printre altele, statul și autoritățile publice, infracțiunile și sancțiunile, relațiile de afaceri, familia, statut juridic personal și sistemul judiciar.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

Ce spun colegii tăi mai mari despre Facultate

Cursuri online pentru elevi

Dreptul în epoca internetului, Prof. univ. dr. Tamara UNGUREANU

Dreptul zi de zi, Conf. univ. dr. Ioana COSTEA

„Profesiile juridice și oportunitățile absolventului de Drept”, Conf. univ. dr. Ioana Maria COSTEA

De ce la noi

Facultatea de Drept îţi pune la dispoziţie cursuri și seminarii dinamice și adaptate, săli şi amfiteatre moderne, posibilitatea de a participa la conferinţe cu invitaţi de prestigiu din ţară şi din străinătate, de a pleca cu o bursă de studiu în străinătate sau într-o vizită de lucru la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, Curtea de Justiție a Uniunii Europene ori Parlamentul European. De asemenea, te poţi implica activ în viaţa facultăţii, participând la concursuri ştiinţifice şi sportive, cum ar fi Hexagonul Facultăţilor de Drept (Iaşi, Bucureşti, Cluj, Craiova, Timişoara, Sibiu) ori concursuri de procese simulate (Strasbourg, Paris, Praga, Budapesta, Boston). Viața de student la Drept poate însemna și participarea la acțiunile asociațiilor studențești și voluntariat.

Ce poți face după ce termini

Ca absolvent al Facultăţii de Drept ai numeroase perspective de realizare profesională: magistrat (procuror, judecător), notar, avocat, jurisconsult, funcţionar public în cadrul administraţiei publice centrale şi locale, diplomat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, consultant de afaceri în cadrul Camerelor de Comerţ, specialist în relaţiile comerciale interne sau internaţionale ș.a.m.d.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • Modalități de plată a taxei de admitere:
    • Poți plăti taxa de admitere online:

– cu cardul din contul de candidat pe platforma eadmitere.uaic.ro prin euplatesc.ro. Plata cu cardul este disponibilă doar după ce selectezi o opțiune de locuri, adică program de studii universitare finanțate de la bugetul de stat (fără taxă) sau cu taxă. După ce ai efectuat plata cu cardul confirmarea apare automat în platformă;

–  în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.

    • Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere. Este necesar să indici codul pentru fiecare Facultate, forma de învățământ (IF, ID sau IFR). Vezi AICI tabelul cu codurile facultăţilor.
    • Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
    • Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și  CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • Dacă te numeri printre candidații scutiţi de plata taxei de înscriere, alege ca metodă de plată în platformă „Scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei. Vezi AICI categoriile de candidați scutiţi de plata taxei de înscriere.
  • Românii de pretutindeni (Republica Moldova, Ucraina, diaspora) sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere.
  • Taxele de admitere de la fiecare facultate pot fi consultate aici.

Depunerea dosarului de admitere

Înscrierea se realizează on-line AICI sau la sediul facultății. Puteți consulta detalii  AICI

  • dacă alegi să te înscrii on-line,  te rugăm să citești cu atenție secțiunea „Întrebări frecvente”.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sala de înscriere vei primi instrucțiunile necesare.
  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.

Actele necesare 

Pentru înscrierea la admitere, candidații vor completa o Fișă de înscriere (Anexa III), la care se anexează următoarele acte:

  • acte de studii:
    • Diploma de Bacalaureat obținută în România, în original (se acceptă diploma de Bacalaureat în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere cf. art. 26) sau
    • Diploma de Bacalaureat sau un document echivalent și atestatul de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României sau
    • Dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (cf. art. 15, lit. k);
    • Adeverință de Bacalaureat, în original (doar pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2023/2024 și cărora nu le-a fost eliberată Diploma de Bacalaureat până la momentul înscrierii la concursul de admitere);
  • cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/ pașaport (candidați din țările membre UE, SEE și Elveția) în original[*] și copie;
  • certificatul de naștere în original2 și copie;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul, în original2 și copie;
  • adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice și care sunt acestea, dacă este cazul). Candidații la Facultatea de Educație Fizică și Sport vor respecta cerințele specifice și vor depune la dosar o adeverință medicală din care să rezulte că persoana respectivă poate susține probele sportive, respectiv candidatul este apt din punct de vedere medical pentru domeniul Educație fizică și sport;
  • în cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților unei instituții de învățământ superior: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul;
  • 2 fotografii color tip legitimație (format 2/2,5 cm);
  • acordul de prelucrare a informațiilor având caracter personal (Anexa IV);
  • dovada achitării taxei de admitere;
  • alte acte stabilite de fiecare facultate în parte.
[*] se restituie candidatului după certificarea „conform cu originalul” a copiei, de către membrii comisiei.

Candidații romi care se înscriu pe locurile special alocate acestei etnii  vor trebui să prezinte, la înscriere, o recomandare scrisă emisă de una din organizațiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă.

Candidații proveniți din sistemul de asistență socială vor trebui să prezinte, la înscriere, adeverință eliberată de Direcția generală de asistență socială și protecție a copilului sau alte instituții abilitate, care să ateste faptul că provin din sistemul de protecție socială.

Candidații cu dizabilități vor trebui să prezinte, la înscriere, documente medicale doveditoare eliberate de autoritățile de resort.

Candidații cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European, ai Confederației Elvețiene și ai Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord vor prezenta la înscriere documentele enumerate mai sus și traducerea legalizată a acestora în limba română.


 Precizări privind echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: eadmitere.uaic.ro, în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online (eadmitere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în secțiunea Documente necesare/Dosar pentru obținerea documentului de recunoaștere a studiilor efectuate in străinătate.  Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • Eventualele contestaţii se depun în maxim 24 de ore, începând cu data şi ora afişării rezultatelor sesiunii de admitere. Rezultatul contestaţiilor se comunică în cel mult 2 zile după încheierea termenului de depunere a acestora. Decizia comisiei de contestaţii este definitivă.
  • Informații complete despre confirmarea locului sunt publicate AICI.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2022 – 2023. După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune.

Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2023. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Facultatea de Drept nu organizează admitere în sesiunea din septembrie 2023 pentru candidații ROMÂNI DE PRETUTINDENI

Pentru înscrierea la admitere, candidații vor completa o Fișă de înscriere (Anexa III), la care se anexează următoarele acte:

  • acte de studii:
    • Diploma de Bacalaureat obținută în România, în original (se acceptă diploma de Bacalaureat în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere cf. art. 26) sau
    • Diploma de Bacalaureat sau un document echivalent și atestatul de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României sau
    • Dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (cf. art. 15, lit. k);
    • Adeverință de Bacalaureat, în original (doar pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2023/2024 și cărora nu le-a fost eliberată Diploma de Bacalaureat până la momentul înscrierii la concursul de admitere);
  • cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/ pașaport (candidați din țările membre UE, SEE și Elveția) în original[*] și copie;
  • certificatul de naștere în original2 și copie;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul, în original2 și copie;
  • adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice și care sunt acestea, dacă este cazul). Candidații la Facultatea de Educație Fizică și Sport vor respecta cerințele specifice și vor depune la dosar o adeverință medicală din care să rezulte că persoana respectivă poate susține probele sportive, respectiv candidatul este apt din punct de vedere medical pentru domeniul Educație fizică și sport;
  • în cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților unei instituții de învățământ superior: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul;
  • 2 fotografii color tip legitimație (format 2/2,5 cm);
  • acordul de prelucrare a informațiilor având caracter personal (Anexa IV);
  • dovada achitării taxei de admitere;
  • alte acte stabilite de fiecare facultate în parte.
[*] se restituie candidatului după certificarea „conform cu originalul” a copiei, de către membrii comisiei.

Întrucât candidații au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăți/instituții, în vederea admiterii în învățământul superior, dosarul cu actele în original se depune la prima opțiune. Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menționate, depuse în copie certificată de către facultatea/instituția care deține originalul și însoțite de o adeverință de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituție.

Candidații romi care se înscriu pe locurile special alocate acestei etnii  vor trebui să prezinte, la înscriere, o recomandare scrisă emisă de una din organizațiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă.

Candidații proveniți din sistemul de asistență socială vor trebui să prezinte, la înscriere, adeverință eliberată de Direcția generală de asistență socială și protecție a copilului sau alte instituții abilitate, care să ateste faptul că provin din sistemul de protecție socială.

Candidații cu dizabilități vor trebui să prezinte, la înscriere, documente medicale doveditoare eliberate de autoritățile de resort.

Candidații cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European, ai Confederației Elvețiene și ai Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord vor prezenta la înscriere documentele enumerate mai sus și traducerea legalizată a acestora în limba română.

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

Cazare în perioada admiterii

Candidații care vor susține probe de concurs în cadrul procesului de admitere au posibilitatea de a se caza în căminele C2 și C4, din complexul studențesc „Târgușor – Copou”, împreună cu însoțitorii, dacă este cazul.

Cazarea se face în baza unei cereri trimise în perioada 10-14 iulie 2023 (până la ora 14.00), la adresa cazare@uaic.ro, și a răspunsului comunicat solicitantului.

Costurile de cazare:

  • Căminul C2 – 39 lei/loc/zi
  • Căminul C4 – 26 lei/loc/zi

Mai multe detalii sunt publicate la adresa: https://www.uaic.ro/studenti/cazare/

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Acordarea dreptului de cazare se realizează de către Comisia de cazare a fiecărei facultăţi, din care fac parte obligatoriu, şi reprezentanţi ai studenţilor în Consiliul facultăţii.

La cazare au prioritate studenţii orfani de ambii părinţi, cei care beneficiază de măsură de protecție socială-plasament, dacă au obţinut minimum 20 de credite pentru obligaţiile didactice din anul universitar anterior. Refuzul repartiţiei de cazare sau renunţarea la cazare în timpul anului universitar conduce la pierderea dreptului de cazare pentru anul universitar în curs.

Studenţii bugetari care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea; studenţii cu taxă care tranzacţionează dreptul de cazare vor fi sancţionaţi cu exmatricularea şi pierderea dreptului de reînmatriculare la UAIC.

Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de cazare, completat în două exemplare;
  • legitimaţia de cămin;
  • o fotografie tip legitimație (2×2,5);
  • cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei;
  • două copii după cartea de identitate,  pentru cetăţenii români;
  • copie paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
  • dovada achitării tarifului de cazare.

Cât costă și când se fac cazările

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc. Vezi AICI informații despre tarifele de cazare și calendarul cazărilor.

Citește și:

Vezi și:

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact