Chimie – Admitere Licență

//Chimie – Admitere Licență
Chimie – Admitere Licență 2019-05-22T09:04:53+00:00

Project Description

Ce poti studia

Facultatea te pregăteşte în specializările Chimie, Chimie medicală și Biochimie tehnologică. Ca absolvent, datorită pregătirii teoretice şi experimentale, te poţi adapta cu uşurinţă la evoluţia noilor tehnici de investigare, ceea ce îţi permite să efectuezi analize chimice în orice laborator de profil din industrie sau din clinicile medicale.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

De ce la noi

Facultatea îţi pune la dispoziţie laboratoare moderne pentru a studia Chimia organică, Chimia anorganică, Chimia fizică, Ştiinţa materialelor şi Biochimia, precum şi un laborator în care se pot efectua analize de mediu complexe. Pe lângă acestea, Facultatea de Chimie îţi oferă şansa să te implici activ, alături de renumiţi profesori cu experienţă în cercetare, în diferite proiecte. De asemenea, poţi obţine burse de merit, de studiu şi sociale, dar şi burse care îţi oferă posibilitatea de a pleca într-un stagiu de studiu la universităţi de renume din străinătate, în baza acordurilor de colaborare încheiate în cadrul programului Erasmus.

Ce poti face dupa ce termini

Facultatea îţi oferă o pregătire atât teoretică, cât şi practică, pentru a face faţă cu succes activităţilor desfăşurate în laboratoare de analiză şi controlul calităţii alimentelor, în laboratoare de analize chimice, în puncte vamale şi control antidoping, dar şi în activităţi de control şi protecţia mediului. Te poţi angaja în institute de cercetare, în industria medicamentelor, în industria de lacuri, vopsele şi materiale de construcţii, în firme de producţie şi distribuţie aparatură şi substanţe chimice, sau poţi îmbrăţişa o carieră didactică în învăţământul preuniversitar şi universitar.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru unele facultăți, poţi achita taxa de admitere și la casierii

Depunerea dosarului de admitere

  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
  • Înainte de a depune dosarul verifică încă o data dacă ai toate actele necesare înscrierii;
  • În sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.

Actele necesare

Candidatii vor prezenta comisiei de admitere un dosar plic, conţinând următoarele documente:

  •  Diploma de Bacalaureat obţinută în România şi Foaia Matricolă, ambele în original, sau atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D. Dacă un candidat s-a înscris în prealabil la o altă facultate / universitate, va depune copii  după Diploma de Bacalaureat şi Foaia Matricolă, precum şi o adeverinţă de la facultatea unde are actele în original;
  • Cartea de identitate, în copie xerox însoţită de original (pentru confruntare);
  • Certificatul de naştere în original şi copie xerox;
  • Certificatul de căsătorie, în original şi copie xerox, numai pentru candidatele căsătorite;
  • Două fotografii color, tip Buletin de identitate;
  • Adeverinta medicală tip, eliberată  în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice şi care sunt acestea);
  • Fişa tip de înscriere, solicitată de la comisia de admitere si completată în ziua înscrierii;
  • Absolvenţii de liceu din promoţii anterioare anului 2019 vor adauga la dosarul de înscriere o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte dacă au mai urmat sau nu cursuri în regim de finanţare de la bugetul de stat la o instituţie de învăţământ superior, precum şi o adeverinţă cu numărul semestrelor finanţate şi cu numărul semestrelor în care au beneficiat de bursă;
  • Candidaţii licentiaţi vor prezenta diploma de bacalaureat, foaia matricolă din liceu, diploma de licenţă şi foaia matricolă, toate în original. De asemenea, vor prezenta şi o adeverinţă cu numărul semestrelor finanţate şi cu numărul semestrelor în care au beneficiat de bursă;
  • Taxa de înscriere de 150 lei se achită la comisie, în sala de înscrieri (Amfiteatrul „Petru Bogdan”) sau la orice filială B.R.D. din ţară.

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de recunoaştere emise de către C.N.R.E.D.

Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Taxa pentru echivalare va fi achitată şi depusă la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original (dacă este cazul), de a semna contractul de studii și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei noi.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2019 – 2020.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au depus dosarul cu actele în original, care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2018. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Domeniul Media maximă BUGET Media minimă

BUGET

Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ

ID / IFR

Media minimă

BUGET-

Rural

 Media minimă

BUGET-

Etnici ROMI

Chimie 9,86 6,16 5,71

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Când se fac cazările

În anul universitar 2018-2019:

  • 3 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
  • 12 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
  • 21 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
  • 24 – 26 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 26 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 17:00);
  • 26 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 26 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
  • 27, 28, 29 septembrie – afișarea la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate de 24 de ore de la data emiterii.
  • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Social al Direcţiei Servicii Sociale Studenţeşti.

Actele de care ai nevoie la cazare

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de închiriere, completat în trei exemplare (vei primi formularele de la facultate);
  • legitimaţia de camin (eliberată de facultate);
  • o fotografie tip buletin;
  • cererea de stabilire a reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
  • buletinul/ cartea de identitate, pentru cetăţenii români; paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie xerox după certificatul de căsătorie.

Cât costă

Tarifele de cazare în anul universitar 2018-2019

  • C1
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C2
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
  • C3
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
  • C5
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (2 locuri în cameră, pat dublu)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
    • 120 lei/loc/lună (5 locuri în cameră)
  • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
    • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
  • Akademos
    • 500 lei/loc/lună
    • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
  • Gaudeamus
    • 440 lei/loc/lună
  • Cămin „Buna Vestire”
    • 350 lei/loc/lună

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc de Senatul Universităţii în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact