Project Description

Detalii privind înscrierea

Înscrierile la Facultatea de Chimie se fac online AICI și prin depunerea dosarului la sediul Facultății (Amfiteatrul „Petru Bogdan”, Corp A).

Program de înscriere: Luni-Vineri între orele 9.00-15.00.

Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri:

Condițiile de admitere

Media de admitere:
– 100% Media examenului de Bacalaureat

Criteriul de departajare pentru candidaţii cu medii egale: media la disciplina Chimie studiată în liceu.

Taxa de înscriere

  • 150 lei/domeniu

Taxa de școlarizare

  • 3500 lei

Lista olimpiadelor şcolare, concursurilor artistice sau sportive de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de Bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru anul universitar 2020/2021 (actualizată la data de 19 mai 2020)

Ce poti studia

Facultatea te pregăteşte în specializările Chimie, Chimie medicală și Biochimie tehnologică. Ca absolvent, datorită pregătirii teoretice şi experimentale, te poţi adapta cu uşurinţă la evoluţia noilor tehnici de investigare, ceea ce îţi permite să efectuezi analize chimice în orice laborator de profil din industrie sau din clinicile medicale.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

Ce spun colegii tăi mai mari despre Facultate

Curs online pentru elevi

CHimia în Elita ştiinţelor aplicate în descoperirea Minunilor lumii şi a Adevărului despre viaţă – Răspunsul ideal pentru Educaţie (CHEMARE) 

  Prof. univ. dr. Cecilia ARSENE

De ce la noi

Facultatea îţi pune la dispoziţie laboratoare moderne pentru a studia Chimia organică, Chimia anorganică, Chimia fizică, Ştiinţa materialelor şi Biochimia, precum şi un laborator în care se pot efectua analize de mediu complexe. Pe lângă acestea, Facultatea de Chimie îţi oferă şansa să te implici activ, alături de renumiţi profesori cu experienţă în cercetare, în diferite proiecte. De asemenea, poţi obţine burse de merit, de studiu şi sociale, dar şi burse care îţi oferă posibilitatea de a pleca într-un stagiu de studiu la universităţi de renume din străinătate, în baza acordurilor de colaborare încheiate în cadrul programului Erasmus.

Ce poti face dupa ce termini

Facultatea îţi oferă o pregătire atât teoretică, cât şi practică, pentru a face faţă cu succes activităţilor desfăşurate în laboratoare de analiză şi controlul calităţii alimentelor, în laboratoare de analize chimice, în puncte vamale şi control antidoping, dar şi în activităţi de control şi protecţia mediului. Te poţi angaja în institute de cercetare, în industria medicamentelor, în industria de lacuri, vopsele şi materiale de construcţii, în firme de producţie şi distribuţie aparatură şi substanţe chimice, sau poţi îmbrăţişa o carieră didactică în învăţământul preuniversitar şi universitar.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poti plăti taxa de admitere pe platforma plati-taxe.uaic.ro. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile.
  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.

Depunerea dosarului de admitere

  • dacă alegi să te înscrii on-linete rugăm să citești cu atenție secțiunile „Întrebări frecvente”, „Pașii detaliați pentru înregistrare” și „Ghid video” de pe prima pagină a platformei.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere. Detalii AICI.
  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;

Actele necesare

Candidatii vor prezenta comisiei de admitere un dosar plic, conţinând următoarele documente:

  • Diploma de Bacalaureat obţinută în România şi Foaia Matricolă, ambele în original, sau atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D. Dacă un candidat s-a înscris în prealabil la o altă facultate / universitate, va depune copii  după Diploma de Bacalaureat şi Foaia Matricolă, precum şi o adeverinţă de la facultatea unde are actele în original;
  • Cartea de identitate, în copie xerox, însoţită de original (pentru confruntare);
  • Certificatul de naştere, în copie xerox, însoţit de original (pentru confruntare);
  • Certificatul de căsătorie, în copie xerox, însoţit de original (pentru confruntare), numai pentru candidatele căsătorite;
  • Două fotografii color, tip carte de identitate;
  • Adeverinţa medicală tip, eliberată  în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice şi care sunt acestea);
  • Fişa tip de înscriere, solicitată de la comisia de admitere si completată în ziua înscrierii;
  • Absolvenţii de liceu din promoţii anterioare anului 2020 vor adăuga la dosarul de înscriere o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte dacă au mai urmat sau nu cursuri în regim de finanţare de la bugetul de stat la o instituţie de învăţământ superior, precum şi o adeverinţă cu numărul semestrelor finanţate şi cu numărul semestrelor în care au beneficiat de bursă;
  • Candidaţii licentiaţi vor prezenta diploma de bacalaureat, foaia matricolă din liceu, diploma de licenţă şi foaia matricolă, toate în original. De asemenea, vor prezenta şi o adeverinţă cu numărul semestrelor finanţate şi cu numărul semestrelor în care au beneficiat de bursă;
  • Candidaţii cetăţeni români (cu domiciliul în România), precum şi pentru cetăţenii statelor membre ale UE, SEE şi CE care au obţinut diploma de bacalaureat şi/sau diploma de licenţă în străinătate, vor depune două dosare: unul pentru înscriere şi unul pentru echivalarea studiilor. Vezi aici http://www.chem.uaic.ro/ro/admitere/acte-echivalare-studii.html
  • Chitanţa de achitare a taxei de înscriere

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în fișa de înscriere, la secțiunea Date privind pregătirea anterioară a candidatului. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • după încheierea perioadei de înscriere (24 iulie 2020), în cel mai scurt timp, facultățile vor posta liste provizorii, cu ierarhizarea candidaților, pentru a li se oferi acestora un termen de 24 de ore pentru contestații;
  • după epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive, începând cu data de 27 iulie 2020;
  • candidații admiși la buget vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;
  • candidații admiși cu taxă vor confirma locul doar electronic, prin email sau pe platformele electronice special create, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate. Confirmarea locului se va realiza prin transmiterea Contractului de studii (completat și semnat) și dovada plății a cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021. În acest scop, fiecare facultate își va crea o adresă de e-mail/platformă, confirmându-le candidaților primirea documentelor și confirmarea locului. Candidații admiși cu taxă vor depune actele în original până pe data de 29 septembrie 2020.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat declaraţia pe propria răspundere și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2019. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

FACULTATEA

Domeniul

Media maximă BUGET Media minimă BUGET Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ ID / IFR Media minimă

BUGET-Rural

 Media minimă

BUGET- Etnici ROMI

FACULTATEA DE CHIMIE
Chimie 9,78 6,06 6,10

Admiterea candidaților români de pretutindeni în anul universitar 2020-2021

Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Când se fac cazările

Calendarul cazării în anul universitar universitar 2019-2020:

  • 4 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
  • 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
  • 20 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
  • 23 – 25 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 25 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
  • 25 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 25 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
  • 26, 27, 28 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
  • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Probleme Sociale al Direcţiei Cămine și Cantine (cămin C5 camera 20).

Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de cazare, completat în două exemplare (vei primi formularele de la facultate);
  • legitimaţia de cămin (eliberată de facultate);
  • o fotografie tip legitimație (2×2,5);
  • cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
  • două copii după cartea de identitate,  pentru cetăţenii români;
  • copie paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
  • dovada plății tarifului de cazare.

Cât costă

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

Tarifele de cazare în anul universitar 2019-2020 au fost:

  • C1
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C2
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
  • C3
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
  • C5
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (2 locuri – pat dublu)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
    • 120 lei/loc/lună (C4- 4 locuri în cameră, C6, C7, C8, C10, C12 și C13- 5 locuri în cameră)
  • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
    • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
  • Akademos
    • 500 lei/loc/lună
    • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
  • Gaudeamus
    • 440 lei/loc/lună
  • Cămin „Buna Vestire”
    • 350 lei/loc/lună

Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact