Număr de locuri
Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți, pe paginile:
Acte necesare – Licență
Pentru înscrierea la admitere, candidații vor completa o Fișă de înscriere (Anexa III – se generează din platformă în momentul înscrierii), la care se anexează următoarele acte:
- acte de studii:
- Diploma de Bacalaureat obținută în România, în original (se acceptă diploma de Bacalaureat în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere cf. art. 26) sau
- Diploma de Bacalaureat sau un document echivalent și atestatul de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României sau
- Dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (cf. art. 15, lit. k);
- Adeverință de Bacalaureat, în original (doar pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2023/2024 și cărora nu le-a fost eliberată Diploma de Bacalaureat până la momentul înscrierii la concursul de admitere);
- cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/ pașaport (candidați din țările membre UE, SEE și Elveția) în original[*] și copie;
- certificatul de naștere în original2 și copie;
- certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul, în original2 și copie;
- adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice și care sunt acestea, dacă este cazul). Candidații la Facultatea de Educație Fizică și Sport vor respecta cerințele specifice și vor depune la dosar o adeverință medicală din care să rezulte că persoana respectivă poate susține probele sportive, respectiv candidatul este apt din punct de vedere medical pentru domeniul Educație fizică și sport;
- în cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților unei instituții de învățământ superior: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul;
- 2 fotografii color tip legitimație (format 2/2,5 cm);
- acordul de prelucrare a informațiilor având caracter personal (Anexa IV);
- dovada achitării taxei de admitere;
- alte acte stabilite de fiecare facultate în parte.
[*] se restituie candidatului după certificarea „conform cu originalul” a copiei, de către membrii comisiei.
Întrucât candidații au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăți/instituții, în vederea admiterii în învățământul superior, dosarul cu actele în original se depune la prima opțiune. Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menționate, depuse în copie certificată de către facultatea/instituția care deține originalul și însoțite de o adeverință de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituție.
Candidații romi care se înscriu pe locurile special alocate acestei etnii vor trebui să prezinte, la înscriere, o recomandare scrisă emisă de una din organizațiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă.
Acte necesare – Master
Înscrierea candidaților la concursul de admitere se poate face atât în format fizic cât și online. În ambele situații candidații vor completa integral fișa de înscriere în format online, în platforma Universității (https://eadmitere.uaic.ro).
Candidații care se înscriu online vor încărca pe platformă copii scanate sau fotografii lizibile a documentelor prevăzute mai jos. Documentele originale ori copiile fizice după acestea, după caz, vor fi depuse în momentul confirmării locului, în cazul în care candidatul va fi declarat admis.
Candidații care optează pentru înscrierea fizică vor depune documentele (originale, acolo unde este precizat expres, ori copii simple) enumerate mai jos, la sediul Universității, în spațiile desemnate pentru acest scop de către fiecare facultate (vezi AICI sălile în care se fac înscrierile).
- Diploma de Bacalaureat:
a). Pentru candidații cu studii absolvite în România
- Diploma de Bacalaureat, în original, sau un document echivalent (se acceptă diploma de Bacalaureat în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere);
b). Pentru candidații cu studii absolvite în străinătate
- Diploma de Bacalaureat însoțită de Atestatul/Adeverință de echivalare a studiilor emis de CNRED, în original,
sau
- Diploma de Bacalaureat, în original, și dosarul de echivalare complet, întocmit în vederea recunoașterii studiilor liceale, care va fi transmis de Universitate către CNRED (pentru candidații care nu dețin atestatul de echivalare a studiilor emis de CNRED;
- Diploma de Licență:
a). Pentru candidații cu studii absolvite în România
- Diploma de Licenţă şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă, în original (se acceptă Diploma de Licență în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere)
sau
- Adeverință de Licență în situația în care nu s-a eliberat încă Diploma de Licență însoțită de Suplimentul la Diplomă/Foaia matricolă;
b). Pentru candidații cu studii absolvite în străinătate
- Diploma de Licență și Atestat/Adeverință de echivalare emisă de CNRED pentru studiile efectuate în afara României
sau
- Diploma de Licență și dosarul de echivalare complet întocmit în vederea recunoașterii studiilor de licență, care va fi transmis de Universitate către CNRED (pentru candidații care nu dețin atestatul de echivalare a studiilor emis de CNRED);
- Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați din țările membre UE, SEE și Elveția)/Permisul de ședere pe termen lung în copie (se prezintă originalul în vederea certificării);
- Certificatul de naștere – copie (se prezintă originalul în vederea certificării);
- Certificatul de căsătorie/documentul care atestă schimbarea numelui – copie (se prezintă originalul în vederea certificării);
- Adeverință medicală tip – original, eliberată de medicul de familie în ultimele 6 luni, atestând: este/nu este în evidență cu boli cronice și care sunt acestea, dacă este cazul. Candidații la Facultatea de Educație Fizică și Sport vor depune la dosar o adeverință medicală din care să rezulte că persoana respectivă poate susține probele sportive, respectiv candidatul este apt din punct de vedere medical pentru domeniul educație fizică și sport;
- În cazul candidaților care au deja calitatea de studenți/absolvenți/exmatriculați: adeverință emisă de universitatea inițială din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă – original;
- 2 fotografii color tip legitimație (format 2×2,5 cm) – doar la dosarele depuse în format fizic;
- Acordul de prelucrare a informațiilor având caracter personal (Anexa IV) – se completează pe platformă;
- Dovada achitării taxei de admitere sau dovada scutirii de plată a acesteia;
- alte acte stabilite de fiecare facultate în parte.
Înscrierea în format fizic se face de către candidat personal sau de către o altă persoană, în numele candidatului, pe bază de procură notarială.
Dosarul de concurs va cuprinde, în ipoteze speciale, și alte documente, astfel:
a). Candidatul care se înscrie concomitent la două sau mai multe programe va depune dosarul fizic, cu actele în original, la prima opțiune determinată cronologic. Înscrierea pentru celelalte programe se face pe baza documentelor depuse în copie simplă și a adeverinței de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate.
b). Candidații romi care se înscriu pe locurile special alocate acestei etnii vor depune o recomandare scrisă, emisă de o organizație legal constituită a romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă.
c). Candidații proveniți din sistemul de asistență socială vor depune la înscriere, adeverință eliberată de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului sau alte instituții abilitate, care atestă faptul că provin din sistemul de protecție socială.
d). Candidații cu dizabilități vor depune, la înscriere, formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
e). Candidații cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European, ai Confederației Elvețiene precum și cetăţenii britanici şi membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană şi din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C 384 I/01, vor prezenta, la înscriere, documentele enumerate mai sus și traducerea legalizată a acestora în limba română.
Dosarul cu actele depuse rămâne pe toată perioada concursului de admitere la comisie.
Mai multe informații sunt publicate pe site-urile facultăților și în Regulamentul privind organizarea și desfășurarea admiterii la studiile universitare de licență și de masterat pentru anul universitar 2025-2026
Media de admitere
Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină