Matematică – Admitere Licență

//Matematică – Admitere Licență
Matematică – Admitere Licență 2019-05-22T09:47:59+00:00

Project Description

Ce poţi studia

Matematica este unul dintre cele mai vechi instrumente intelectuale cunoscute și utilizate de umanitate în efortul său continuu de a înțelege Universul și fenomenele naturii. Tehnici şi noţiuni sofisticate de matematică avansată sunt indispensabile în fizică, chimie, toate ştiinţele aplicate, economie, biologie, comunicaţii, securitatea datelor, imagistică. Astfel de tehnici devin din ce în ce mai utile şi în ştiinţele sociale şi disciplinele considerate umaniste. Matematica a devenit ea însăşi o tehnologie cheie, un simbol al civilizaţiei moderne. Îmbinarea Matematicii cu Informatica a oferit timpului nostru dinamica sa exponențială și accesul rapid la informație.

Ca student al Facultății de Matematică vei studia cele mai importante noțiuni și rezultate din toate domeniile matematicii, vei afla cum să le aplici în diferite domenii (de la fizică, la analiza și criptarea datelor și modelarea diverselor fenomene naturale și sociale). Specializarea Matematică informatică propune discipline care pun la dispoziția studenților, pe lângă noțiuni și tehnici matematice fundamentale, limbaje de programare și instrumente de bază ale informaticii, care împreună cu matematica înlesnesc accesul la metode de calcul și de analiză atât de necesare în prelucrarea informațiilor și datelor.

Celor de mai sus li se adaugă faptul că există posibilitatea de a studia discipline complementare (de exemplu, o limbă străină).

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

De ce la noi

Tinerilor care se hotărăsc să studieze la Facultatea de Matematică din Iași le este oferită posibilitatea unui parcurs academic bazat pe o tradiție a excelenței și pe un prezent activ și implicat. Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi a fost clasificată ca universitate de cercetare avansată şi educaţie, iar Facultatea de Matematică este lider, pe plan national, în clasificarea programelor de studii. Raportul cadre didactice / studenţi este la nivelul standardelor universităţilor de elită de la nivel internaţional (aproximativ 1/10). Facultatea dispune de 3 amfiteatre cu un total de 507 locuri, 7 săli de seminar, 4 laboratoare de informatică, un laborator de analiză numerică, un laborator de mecanică, un planetariu folosit pentru astronomie şi un Observator Astronomic.

La Facultatea de Matematică din Iași studentul decide asupra propriei sale căi academice, iar corpul profesoral îi acordă sprijin și îndrumare profesională pe tot parcursul său academic. Pentru a facilita accesul studenților pe piața muncii, pe lângă parteneriatul tradițional cu Inspectoratul Școlar Județean Iași, Facultatea de Matematică are încheiate parteneriate cu mai multe companii multinaționale de renume din Iași, în special din domeniul IT-ului, astfel că, încă din timpul facultății studenții pot participa la stagii de practică sau internship-uri la companiile partenere.

Prin școli de vară sau prin programul Erasmus+ studenții au posibilitatea de a studia o perioadă de timp (cel mult 2 semestre) la universități din străinătate. De asemenea, studenții se pot implica și în proiectele de cercetare derulate în cadrul facultății.

Ce poţi face după ce termini

Studiul matematicii la facultatea noastră oferă posibilitatea de a profesa în numeroase domenii: învățământ (preuniversitar sau universitar), IT (programare, web design, dezvoltare soft, cercetare etc.), sectorul bancar, societăți de asigurări (statistician, matematician etc.), în cercetare pură sau aplicativă (în institute sau în departamente de cercetare). Cei mai buni studenți pot continua studiile în cadrul Școlii doctorale din cadrul facultății sau la alte universitati din țară sau străinătate, accesul fiindu-le facilitat de prestigiul și rezultatele obținute de membrii Facultății de Matematică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru unele facultăți, poţi achita taxa de admitere și la casierii

Depunerea dosarului de admitere

  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
  • Înainte de a depune dosarul verifică încă o data dacă ai toate actele necesare înscrierii;
  • În sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.

Actele necesare

  • dosar plic
  • fişă înscriere
  • 2 fotografii tip buletin de identitate
  • Diploma de Bacalaureat obţinută în România, în original, sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D.
  • foaia matricolă
  • original* şi copie după certificatul de naştere;
  • original* şi copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui, (dacă este cazul);
  • adeverintă medicală, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul).
  • în cazul studenţlilor/absolvenţilor/exmatricula&$355;ilor: adeverintă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă şi, numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul;
  • diplomă de licentă sau diplomă echivalentă cu aceasta, precum si diploma de absolvire, in original sau copie legalizată, pentru cei care doresc să urmeze o a doua specializare
  • original* şi copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia);
  • chitanţă care dovedeşte plata taxei de înscriere sau actele necesare pentru scutirea de plata taxei. Taxa de înscriere poate fi plătită la Universitate sau la orice filială BRD din ţară.

* se restituie condidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de recunoaştere emise de către C.N.R.E.D.

Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Taxa pentru echivalare va fi achitată şi depusă la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original (dacă este cazul), de a semna contractul de studii și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei noi.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2019 – 2020.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au depus dosarul cu actele în original, care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2018. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Domeniul Media maximă BUGET Media minimă

BUGET

Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ

ID / IFR

Media minimă

BUGET-

Rural

 Media minimă

BUGET-

Etnici ROMI

Matematică 9,90 7,61 6,65 9,17 6,04

Număr de locuri

Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină

Acte necesare – Licență

  • Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
  • Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
  • Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
  • Original* și copie după certificat de naștere;
  • Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
  • În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
  • 2 fotografii 3/4;
  • Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
  • Dosar plic.
  • (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Acte necesare – Master

  • diploma de bacalaureat – în original;
  • diploma de licenţă – în original;
  • suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
  • certificat de naştere – în copie legalizată;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
  • carte de identitate – copie;
  • adeverinţă medicală tip;
  • 2 fotografii 3/4;
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

  • Cine are drept de cazare

    Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

    Când se fac cazările

    În anul universitar 2018-2019:

    • 3 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
    • 12 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
    • 21 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
    • 24 – 26 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 26 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 17:00);
    • 26 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
    • 26 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
    • 27, 28, 29 septembrie – afișarea la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate de 24 de ore de la data emiterii.
    • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Social al Direcţiei Servicii Sociale Studenţeşti.

    Actele de care ai nevoie la cazare

    • dispoziţia de cazare;
    • contractul de închiriere, completat în trei exemplare (vei primi formularele de la facultate);
    • legitimaţia de camin (eliberată de facultate);
    • o fotografie tip buletin;
    • cererea de stabilire a reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
    • buletinul/ cartea de identitate, pentru cetăţenii români; paşaport pentru cetăţenii străini;
    • copie xerox după certificatul de căsătorie.

    Cât costă

    Tarifele de cazare în anul universitar 2018-2019

    • C1
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C2
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
      • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
    • C3
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • C5
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (2 locuri în cameră, pat dublu)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
      • 120 lei/loc/lună (5 locuri în cameră)
    • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
      • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
    • Akademos
      • 500 lei/loc/lună
      • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
    • Gaudeamus
      • 440 lei/loc/lună
    • Cămin „Buna Vestire”
      • 350 lei/loc/lună

    Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc de Senatul Universităţii în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

    Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact