Geografie și Geologie – Admitere Licență

//Geografie și Geologie – Admitere Licență
Geografie și Geologie – Admitere Licență 2019-05-22T09:14:34+00:00

Project Description

Ce poți studia

Nu de puține ori, absolvenții facultății noastre sunt întrebați cu ce se ocupă. Răspunsul nostru este același de fiecare dată. Studiem spațiul. Spațiul geografic. La Facultatea de Geografie şi Geologie vei descoperi atât componenta didactică, cât şi pe cea de cercetare ştiinţifică, fiind diferenţiate în funcţie de domeniul de activitate şi specializare. Poţi opta pentru domeniile Geografie sau Ştiinţa Mediului şi să studia Geografia turismului, Planificare teritorială, Hidrologie şi Meteorologie sau poţi opta pentru domeniul Geologie şi vei studiezi Geochimia (prima şi singura specializare de acest gen din ţară) sau poţi alege domeniul Inginerie geologică. Oricare va fi opţiunea ta, vei beneficia de programe de învăţământ de înaltă calitate, adaptate necesităţilor domeniilor de interes naţional şi în concordanţă cu normele de integrare europeană ce promovează un învăţământ geografic, geologic şi geochimic de înaltă calitate.

Vezi aici ce discipline poți studia la fiecare specializare.

De ce la noi

Curiozitatea studentului geo-geo este practic nemărginită; suntem observatori și analiști ai spațiului, locului și mediului la scări diverse de la cea locală la cea globală. Geoștiințele reprezintă o disciplină cu multe fațete care construiește punți între științele sociale, umane și cele fizice. Facultatea noastră te înzestrează cu informații asupra relațiilor om-mediu și cu abilități legate de analize calitative, cantitative și spațiale. Noi oferim soluții la îndemână pentru a aplica geocunoștințele și abilitățile deținute în scenarii reale cu actori politici și sociali și printr-o perspectivă globală. Includem științe sociale și naturale, dar și domenii teoritice și aplicate, care încurajează interdisciplinaritatea și integrarea Programul Erasmus Studiu și Erasmus Practică te vor ajuta să studiezi la cele mai bune universități din Europa sau să aplici pe internship-uri profesionale la companii specializate în formare profesională. Studenții de la domeniul Geologie (specializarea Geochimie) pot beneficia şi de burse CEEPUS în 18 universităţi partenere din Europa Centrală şi de Est.

Ce poți face după ce termini

Absolvirea Facultăţii de Geografie şi Geologie îţi deschide noi orizonturi şi oferă numeroase perspective de carieră. Studenții și absolvenții noștri geografi au asigurată angajabilitatea în sectoarele societății private, publice sau civile, în timp ce mulți dintre ei și-au continuat studiile și au ales să opteze pentru cariere academice. Te învățăm, de asemenea, să obții abilități transferabile pe care toți angajatorii le caută: comunicare, actualitate, rezolvare de probleme, reflexivitate, capacitatea de a lucra atât independent, cât și cu alții și calitatea de lider. Pozițiile se încadrează pe o scară largă, putând opta pentru a deveni cadru didactic în învăţământul preuniversitar şi universitar, analist în probleme de mediu, turism, planificare teritorială, urbanizare sau specialist în probleme demografice, precum şi meteorolog, hidrogeolog, cercetător în geologie petrolieră sau în mineralogie tehnică şi experimentală, specialist în evaluarea şi monitorizarea calităţii solurilor, în managementul hazardelor naturale, în evaluarea pietrelor preţioase, muzeograf, cercetător în instituţii de cercetare şi universităţi etc.

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, de la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură astfel nu va mai fi nevoie să te opreşti la caseria din Universitate. Poți economisi timp daca folosești aceasta metoda de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • pentru unele facultăți, poţi achita taxa de admitere și la casierii

Depunerea dosarului de admitere

  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere;
  • Înainte de a depune dosarul verifică încă o data dacă ai toate actele necesare înscrierii;
  • În sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere.

Actele necesare

  • Diploma de bacalaureat în original sau echivalentă cu aceasta, recunoscută de M.E.C.T.S (dacă un candidat nu depune la o specializare diploma în original, el va depune diploma de bacalaureat în copie simplă şi o adeverinţă de la facultatea unde are actele în original);
  • Foaia matricolă în original (sau copie simplă dacă un candidat s-a mai înscris la o altă specializare);
  • Certificat de naştere în original pentru conformitate şi în copie simplă pentru dosar;
  • Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui în copie (dacă este cazul);
  • Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) în original pentru conformitate şi copie simplă pentru dosar;
  • Adeverinţă medicală tip în care vor fi trecute de medicul de familie sau medicul şcolar antecedentele cronice, patologice şi psihice;
  • Adeverinţă din care să rezulte calitatea de student (pentru studenţii care urmează o a doua specializare);
  • 3 fotografii tip buletin de identitate;
  • Fişa de înscriere;
  • Chitanţa de achitare a taxei de înscriere
  • Dosar plic

Pentru candidaţii la specializarea GEOGRAFIA TURISMULUI-ÎN LIMBA FRANCEZĂ este necesar un Certificat de Competenţă lingvistică pentru limba franceză sau diplomă de competenţă lingvistică privind cunoaşterea limbii franceze sau diplomă în cazul absolvenţilor de licee bilingve – filiera francofonă

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de recunoaştere emise de către C.N.R.E.D.

Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Taxa pentru echivalare va fi achitată şi depusă la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii declaraţi admiși pe locurile subvenţionate de la buget (fără taxă) au obligaţia de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele în original (dacă este cazul), de a semna contractul de studii și de a achita taxa de înmatriculare care este de 50 lei noi.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2019 – 2020.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au depus dosarul cu actele în original, care nu au semnat contractul de studii și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Atenție, acestea sunt ultimele medii de la admiterea din 2018. Ele sunt prezentate strict cu caracter informativ. De la an la an, mediile minime/maxime pot varia semnificativ.

Domeniul Media maximă BUGET Media minimă

BUGET

Media minimă TAXĂ IF Media minimă TAXĂ

ID / IFR

Media minimă

BUGET-

Rural

 Media minimă

BUGET-

Etnici ROMI

Geografie 9,86 5,65 7,25 6,23 6,10
Ştiinţa mediului 9,63 6,70 9,68
Geologie 9,73 6,06
Inginerie geologică 9,03 6,23

Număr de locuri

Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină

Acte necesare – Licență

  • Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
  • Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
  • Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
  • Original* și copie după certificat de naștere;
  • Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
  • În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
  • 2 fotografii 3/4;
  • Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
  • Dosar plic.
  • (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Acte necesare – Master

  • diploma de bacalaureat – în original;
  • diploma de licenţă – în original;
  • suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
  • certificat de naştere – în copie legalizată;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
  • carte de identitate – copie;
  • adeverinţă medicală tip;
  • 2 fotografii 3/4;
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

  • Cine are drept de cazare

    Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

    Când se fac cazările

    În anul universitar 2018-2019:

    • 3 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
    • 12 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
    • 21 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
    • 24 – 26 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 26 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 17:00);
    • 26 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
    • 26 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
    • 27, 28, 29 septembrie – afișarea la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate de 24 de ore de la data emiterii.
    • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Social al Direcţiei Servicii Sociale Studenţeşti.

    Actele de care ai nevoie la cazare

    • dispoziţia de cazare;
    • contractul de închiriere, completat în trei exemplare (vei primi formularele de la facultate);
    • legitimaţia de camin (eliberată de facultate);
    • o fotografie tip buletin;
    • cererea de stabilire a reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
    • buletinul/ cartea de identitate, pentru cetăţenii români; paşaport pentru cetăţenii străini;
    • copie xerox după certificatul de căsătorie.

    Cât costă

    Tarifele de cazare în anul universitar 2018-2019

    • C1
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C2
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
      • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
    • C3
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
      • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • C5
      • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
      • 250 lei/loc/lună (2 locuri în cameră, pat dublu)
      • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
      • 120 lei/loc/lună (5 locuri în cameră)
    • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
      • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
    • Akademos
      • 500 lei/loc/lună
      • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
    • Gaudeamus
      • 440 lei/loc/lună
    • Cămin „Buna Vestire”
      • 350 lei/loc/lună

    Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc de Senatul Universităţii în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

    Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact