Project Description

Admitere – sesiunea septembrie 2020

Detalii privind înscrierea

Înscrierile la Facultatea de Drept se fac în perioada 11-13 septembrie, doar online AICI.

Înscrierile la Facultatea de Drept-Centrul de Studii Europene se fac în perioada 11-13 septembrie, online AICI sau prin depunerea dosarului la sediul Facultății (Corp I, sala 5 (parter)

Program de înscriere:

  • 11-13 septembrie, 9.00-16.00.

 Domenii, programe, forma de învățământ și număr de locuri

 

Condițiile de admitere

Pentru domeniul Drept

Media de admitere:

  • 60% Media examenului de licenţă;
  • 40% Nota la proba orală – interviu în limba de predare a programului.

Criterii suplimentare:
La programele de master cu 60 ECTS se pot înscrie absolvenţii care au acumulat cel puțin 240 ECTS din programe de studii absolvite.
La programul Drept european se pot înscrie absolvenţi cu studii de licenţă de la orice facultate.
Programul Dreptul afacerilor se adresează, în principal, absolvenţilor Facultăţilor de Drept, Ştiinţe economice şi Administraţie publică.
Programul Criminalistică se adresează, în principal, absolvenţilor cu studii de licenţă în domeniile Drept, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Medicină, Medicină Veterinară, Medicină Dentară sau Ştiinţe inginereşti.
Programele Științe penale, Carieră judiciară şi Jurisdicţii speciale se adresează, în principal, absolvenților cu studii de licenţă în domeniul Drept.

Absolvenții cu studii de licență în domeniile care au ciclul I și II comasate se pot înscrie doar pe locuri cu taxă.

Criterii de departajare pentru candidaţii cu medii egale:

  • 1. media anilor de studii;
  • 2. nota obţinută la proba teoretică din cadrul examenului de licenţă.

Pentru domeniul Economie și Afaceri Internaționale

Media de admitere:

  •  60% Media examenului de licenţă;
  • 40% Nota obținută pe baza scrisorii de intenție + CV (română).

Criteriul de departajare pentru candidaţii cu medii egale: media anilor de studii din facultate.

Pentru domeniul Relații internaționale și studii europene

Media de admitere:

  •  60% Media examenului de licenţă;
  • 40% Nota obținută pe baza scrisorii de intenție + CV (engleză).

Este necesară dovedirea competenței lingvistice printr-un certificat de atestare a cunoașterii limbii engleze, eliberat de către o instituție recunoscută de MEN. Candidații care nu posedă un astfel de certificat, vor fi evaluați gratuit în cadrul interviului pentru admitere.
Criteriul de departajare pentru candidaţii cu medii egale: media anilor de studii din facultate.

Taxa de înscriere

  • 200 lei/domeniu pentru domeniul Drept
  • 50 lei/domeniu pentru domeniul Economie şi afaceri internaţionale
  • 200 lei  pentru domeniul Relaţii internaţionale şi studii europene

Taxa de școlarizare pentru anul I, an universitar 2020-2021

  • 2800 lei pentru domeniul Drept
  • 2500 lei pentru domeniul Economie şi afaceri internaţionale
  • 4500 lei pentru domeniul Relaţii internaţionale şi studii europene

Plata taxei de înscriere la admitere

  • poti plăti taxa de admitere pe platforma plati-taxe.uaic.ro. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile.
  • poţi achita taxa de admitere prin ordin de plată, la orice sucursală BRD din ţară. Este suficient să mergi la o sucursală a băncii unde vei putea achita suma corespunzătoare taxei de înscriere, menţionând numele Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și numele facultăţii la care urmează să îţi depui dosarul. Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Poți economisi timp dacă folosești această metodă de plată. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele candidatului; altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.

Depunerea dosarului de admitere

  • pentru specializările de la domeniul de studii „Drept”, înscrierea se face doar online, AICI
  • pentru specializările de la domeniile de studii „Economie și afaceri internaționale” și „Relații internaționale și studii europene” înscrierea se poate face atât online, AICI, cât și la sediul facultății.
  • dacă alegi să te înscrii on-line,  te rugăm să citești cu atenție secțiunile „Întrebări frecvente”, „Pașii detaliați pentru înregistrare” și „Ghid video” de pe prima pagină a platformei.
  • în cazul în care alegi să depui dosarul în format fizic, în sală vei primi cererea de înscriere și instrucțiuni privind modul de completare a acesteia. Fii foarte atent mai ales când trebuie sa-ți completezi datele pe baza cărora se calculează media de admitere. Sala unde te înscrii o găsești AICI.
  • în toate clădirile universității vei fi întâmpinat de puncte de informare de unde primești informaţii inclusiv despre sălile de înscriere, adică locul în care trebuie să ajungi pentru a depune dosarul de admitere.
  • înainte de a depune dosarul verifică încă o dată dacă ai toate actele necesare înscrierii.

Actele necesare

1. FIŞĂ TIP DE ÎNSCRIERE (Români – inclusiv Rromi) / FIŞĂ TIP DE ÎNSCRIERE (Români DE PRETUTINDENI)
•Va rugam să completați în fișă un număr de telefon valabil, astfel încât să puteți fi contactați în timp util dacă apar probleme la dosar.
•La completarea opțiunilor, vă rugăm să aveți în vedere criteriile specifice de la fiecare specializare în parte și să nu inserați opțiuni pentru specializările la care nu aveți dreptul să vă înscrieți.

2. DIPLOMA DE BACALAUREAT şi FOAIE MATRICOLĂ obţinute în România (document scanat lizibil)
sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D (document scanat lizibil)

3. DIPLOMA DE LICENȚĂ (document scanat lizibil) obţinută în România şi Suplimentul la diplomă / FOAIA MATRICOLĂ A STUDIILOR DIN TIMPUL FACULTĂȚII (document scanat lizibil) , doar pentru candidații care depun la înscriere diploma de licență.
sau ATESTAT (document scanat lizibil) de echivalare emis de C.N.R.E.D.

sau ADEVERINŢĂ DE ABSOLVIRE pentru candidaţii care au promovat examenul de licenţă în sesiunea iunie-iulie 2020 (document scanat lizibil)
Candidaţii care au absolvit universităţi private, trebuie să prezinte dovada acreditarii specializării pe care au absolvit-o.

4. DIPLOMA DE MASTER (document scanat lizibil) pentru candidaţii care se înscriu la al doilea program de studii universitare de master;

5. CARTEA DE IDENTITATE (document scanat lizibil) (care atestă domiciliul în România) / PAŞAPORT (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia);

6.  CERTIFICATUL DE NAŞTERE (document scanat lizibil);

7. CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE (document scanat lizibil) sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);

8. ADEVERINŢĂ MEDICALĂ TIP, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul). Nu este necesară dovada efectuării unor analize medicale.

9. În cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor: ADEVERINŢĂ din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă (studii de licenţă sau de masterat) şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă (studii de licenţă sau de masterat). (Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, art. 199: (3) O persoană poate fi admisă şi înmatriculată ca student concomitent la cel mult două programe de studii, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă, conform normelor legale în vigoare, numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii. În cazul studenţilor care se transferă între universităţi sau programe de studii, subvenţiile urmează studentul).

10. CHITANŢĂ DE PLATĂ A TAXEI DE ADMITERE
– Taxa de înscriere poate fi achitată la orice filială BRD din ţară (cod taxa 28).
Se menţionează: numele și prenumele, codul numeric personal, denumirea corectă a facultăţii (Facultatea de Drept, Univ. “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi) (document scanat lizibil)

Precizare

Candidații la admitere cetățeni români și din state membre ale UE cu studii liceale în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor, dosarele de recunoaștere a studiilor.

Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru recunoașterea studiilor, alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED http://www.cnred.edu.ro/ (Cetăţean român Echivalarea studiilor efectuate în străinătate Echivalarea diplomei de Bacalaureat obţinute în străinătate de cetăţenii români sau, după caz, Echivalarea Diplomei de Bacalaureat obţinute în Republica Moldova de cetăţenii români) – mai puţin taxa pentru echivalare care va fi achitată şi depusă la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere. Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat şi/sau licenţă obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale şi / sau studii de licenţă efectuate în străinătate vor depune online pe site-ul de admitere: www.inscriere.uaic.ro, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat şi/sau diplomei de licenţă obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatelor de echivalare a studiilor emise de către C.N.R.E.D.

În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în fișa de înscriere, la secțiunea Date privind pregătirea anterioară a candidatului. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-diplome-de-bacalaureat-obtinute-in-strainatate

Dosarul pentru echivalarea studiilor de licenţă efectuate în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://www.cnred.edu.ro/ro/echivalare-studii-superioare-de-licenta-efectuate-in-strainatate

Afișarea rezultatelor concursului de admitere și confirmarea locurilor se va realiza după cum urmează:

  • după încheierea perioadei de înscriere (24 iulie 2020), în cel mai scurt timp, facultățile vor posta liste provizorii, cu ierarhizarea candidaților, pentru a li se oferi acestora un termen de 24 de ore pentru contestații;
  • după epuizarea termenului de trimitere a contestațiilor și a rezolvării acestora vor fi afișate listele definitive, începând cu data de 27 iulie 2020;
  • candidații admiși la buget vor confirma locul obținut prin depunerea actelor în original și semnarea contractului de studii, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate;
  • candidații admiși cu taxă vor confirma locul doar electronic, prin email sau pe platformele electronice special create, conform calendarului stabilit de către fiecare facultate. Confirmarea locului se va realiza prin transmiterea Contractului de studii (completat și semnat) și dovada plății a cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021. În acest scop, fiecare facultate își va crea o adresă de e-mail/platformă, confirmându-le candidaților primirea documentelor și confirmarea locului. Candidații admiși cu taxă vor depune actele în original până pe data de 29 septembrie 2020.

Candidaţii declaraţi admiși la una sau mai multe facultăţi/domenii din Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” au obligaţia să-și precizeze opţiunea pentru un singur domeniu sau un grup de domenii (unde este cazul), conform calendarului stabilit de fiecare facultate.

Candidaţii admiși pe locurile cu taxă au obligaţia să achite, conform calendarului stabilit de fiecare facultate, cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2020 – 2021.

După acest termen, vor fi declaraţi respinși candidaţii care nu au semnat declaraţia pe propria răspundere și nu au achitat taxele menţionate mai sus. Locurile eliberate de acești candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaţilor admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare. Candidaţilor admiși cu taxă care renunţă la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de cinci zile de la semnarea contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I.

Facultatea/

Domeniul 

Denumirea

programului

Media maximă

BUGET

Media minimă

BUGET

Media minimă

TAXĂ IF

Media minimă

TAXĂ IFR

FACULTATEA DE DREPT
Drept Drept european 9,80 9,07 7,75
Criminalistică 9,89 8,57 7,73
Dreptul afacerilor 10 9,22 8,19
Ştiinţe penale 9,88 8,67 6,60
Carieră judiciară 10 8,75 7,66
Economie şi afaceri internaţionale Studii europene (interdisciplinar cu domeniile: Ştiinţe administrative, Ştiinţe politice, Drept) 10 7,84 8,63
Dezvoltare regională (interdisciplinar cu domeniile: Geografie, Finanţe, Administrarea afacerilor, Ştiinţe administrative) 10 8,47 8,63
Relații internaționale și studii europene Studii europene şi vecinătatea estică a UE (în limba engleză) 10 8,57 8,70

Admiterea candidaților români de pretutindeni în anul universitar 2020-2021, sesiunea septembrie

Informații detaliate despre admiterea candidaților români de pretutindeni AICI.

Număr de locuri

Numărul de locuri pentru candidații de etnie romă este distribuit pe facultăți conform informațiilor de pe această pagină

Acte necesare – Licență

  • Diploma de Bacalaureat obținută în România și Foaia matricolă a anilor de liceu, în original, sau Atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D;
  • Diploma de licență sau echivalentă pentru candidații care doresc să urmeze a doua specializare;
  • Original* și copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați UE, SEE și Elveția)
  • Original* și copie după certificat de naștere;
  • Original* și copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • Adeverință medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, în care să menționeze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidență cu boli cronice, și care sunt acestea, dacă este cazul);
  • În cazul studenților/absolvenților/exmatriculaților: adeverință din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă;
  • 2 fotografii 3/4;
  • Olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
  • Dosar plic.
  • (*) se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Acte necesare – Master

  • diploma de bacalaureat – în original;
  • diploma de licenţă – în original;
  • suplimentul al diploma de licenţă/foaie matricolă – în original;
  • certificat de naştere – în copie legalizată;
  • certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) – în copie legalizată;
  • carte de identitate – copie;
  • adeverinţă medicală tip;
  • 2 fotografii 3/4;
  • recomandare scrisă emisă de una dintre organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză;
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • fişă de înscriere (se găseşte la comisia de admitere);
  • alte acte solicitate de facultate (pentru Facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, Teologie Ortodoxă sau Teologie Romano-Catolică).

Media de admitere

Modalitatea de calculare a mediei de admitere: conform condițiilor detaliate pentru fiecare facultate pe această pagină

Cine are drept de cazare

Dreptul de cazare se acordă studenţilor şi doctoranzilor înmatriculaţi la zi care nu au domiciliul stabil în municipiul Iaşi. Nu contează dacă eşti înmatriculat pe locurile de la buget sau cu taxă. Criteriul principal în acordarea dreptului de cazare este media anuală obţinută în anul universitar anterior. Pentru studenţii înmatriculaţi în anul I se va lua în considerare media obţinută la admitere.

Când se fac cazările

Calendarul cazării în anul universitar universitar 2019-2020:

  • 4 septembrie – termenul până la care facultățile vor transmite către Direcția Generală Administrativă numărul de cereri de cazare (inclusiv pentru anul I, ca nr. de locuri scoase la concurs), pe categorii de studenți (fete/băieți);
  • 13 septembrie – repartizarea locurilor de cazare către facultăţi;
  • 20 septembrie – afişarea, la facultăţi, a listelor cu studenţii care au primit dreptul de cazare;
  • 23 – 25 septembrie – eliberarea dispoziţiilor individuale de cazare (în data de 25 septembrie, dispozițiile de cazare vor fi eliberate până la ora 15:00 şi cazarea efectivă se va efectua până la ora 16:00);
  • 25 septembrie, ora 17:00 – anularea tuturor dispoziţiilor de cazare ale studenţilor care nu s-au cazat, prin considerarea depăşirii termenului de valabilitate al acestora;
  • 25 septembrie, ora 20:00 – raportarea de către Direcţiei Cămine și Cantine, a locurilor rămase libere, către facultăţi;
  • 26, 27, 28 septembrie – afișarea zilnică la facultăți a listelor cu studenții care au primit dreptul de cazare în ordinea descrescătoare a mediilor și eliberarea dispoziţiilor de cazare cu valabilitate doar în ziua emiterii lor;
  • 12 noiembrie, ora 8:00 – depunerea cererilor de cazare la Biroul Probleme Sociale al Direcţiei Cămine și Cantine (cămin C5 camera 20).

Actele de care ai nevoie pentru a te caza în cămin:

  • dispoziţia de cazare;
  • contractul de cazare, completat în două exemplare (vei primi formularele de la facultate);
  • legitimaţia de cămin (eliberată de facultate);
  • o fotografie tip legitimație (2×2,5);
  • cererea pentru înscrierea în actul de identitatea mențiunii privind stabilirea reşedinţei (vei primi formularul de la facultate);
  • două copii după cartea de identitate,  pentru cetăţenii români;
  • copie paşaport pentru cetăţenii străini;
  • copie după certificatul de căsătorie și certificat naștere copil (dacă este cazul), pentru studenții familiști;
  • dovada plății tarifului de cazare.

Cât costă

Tarifele de cazare în căminele studenţeşti se stabilesc în funcţie de cheltuielile raportate la un loc de cazare şi în funcţie de gradul de confort din fiecare cămin studenţesc.

 Tarifele de cazare în anul universitar 2019-2020 au fost:

  • C1
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C2
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
    • 185 lei/loc/lună (3+1 locuri în cameră)
  • C3
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
    • 225 lei/loc/lună (4 locuri în cameră)
  • C5
    • 275 lei/loc/lună (2 locuri în cameră)
    • 250 lei/loc/lună (2 locuri – pat dublu)
    • 250 lei/loc/lună (3 locuri în cameră)
  • C4, C6, C7, C8, C10, C12, C13
    • 120 lei/loc/lună (C4- 4 locuri în cameră, C6, C7, C8, C10, C12 și C13- 5 locuri în cameră)
  • C11 (doctoranzi, studenți familiști)
    • 150 lei/loc/lună (2 sau 3 locuri în cameră)
  • Akademos
    • 500 lei/loc/lună
    • 440 lei/loc/lună  – mansardă;
  • Gaudeamus
    • 440 lei/loc/lună
  • Cămin „Buna Vestire”
    • 350 lei/loc/lună

Documente

GALERIE FOTO

Pune o întrebare despre Admitere

Primești prin email noutățile și informațiile care te interesează

Contact